AndroidHealthClinic

Aminozuren wanneer en hoe nemen?

djatwork

Cool Novice
Waardering
0
Ik doe aan fietsen en voetbal.
Ik heb mij aminozuren aangeschaft van Maximize, potje van 90 tabs.
Wanneer neem ik deze het beste en hoeveel?
Elke dag?
Of enkel op trainingsdagen, ik train 3 maal per week op de fiets?
Of voor een trainingsdag en op een trainingsdag?

Wat wil jij er mee berijken ?

Heb een energietekort na een uur of 2 op de fiets, dit zou mij iets meer energie leveren + recuperatie.

waarom neem je dan niet gewoon een bullit of redbull aminozuren vind ik geef je geen energie alleen Xtend misschien een beetje maar geen tabs of caps.

• Topic Starter Topic Starter
waarom neem je dan niet gewoon een bullit of redbull aminozuren vind ik geef je geen energie alleen Xtend misschien een beetje maar geen tabs of caps.

De fout die velen maken is denken dat je door suikers in te nemen zoals red bull, terug energie hebt, dit is waar maar niet op lange termijn.
Als ik een red bull drink, zal ik 10 minuten terug energie hebben en dan is het gedaan + mijn insulinepeil wordt aangewakkerd en zal sneller dalen.
Ik heb trage, complexe koolhydraten/suikers nodig.
Volgens mijn sportarts heb ik aminozuren nodig om bepaalde voedingswaren, koolkhydraten,... om te zetten in energie + recuperatie.

Ik heb dus energie op lange termijn nodig, dus niet gewone suikers zoals red bull...dit is wel een persoonlijk geval he

Nu vraag ik mij gewoon af wanneer en hoeveel ik moet nemen

kijk eens op www.duursport.nl

Van het merk Amacx hebben ze producten met palatinose wat misschien een goeie optie is.

Aminozuren zijn bouwstoffen en geen energieleveranciers. Daarnaast komen en gaan amino's snel in en uit je bloedbaan. Het enige wat amino's voor jou kan betekenen is dat je bij zeer langdurige inspanning geen spiermassa gaat afbreken om aan energie te komen en evt. om spierbeschadigingen na de training te herstellen.

Wat jij nodig hebt zijn koolhydraten met een laag glykemische waarde. Dus koolhydraten die langzaam vrij komen in het bloed en je lichaam voor langere tijd van energie voorzien. Dus inderdaad geen suikers maar wel bijv. MCT en granen.
Wij hebben een kant en klare mix die zowel de snelle koolhydraten bevatten zoals Waxy mais en maltodextrine, maar ook de middel en langzame carbs zoals MCT olie en Boekweit granen. Ook zit er een goede dosis eiwitten in ter voorkoming van een catabole fase(spierafbraak). Het gaat om de RAW IRON WG/pre/post workout formule.
De koolhydraten en eiwitten die hierin zitten worden gedurende 7 uur geleidelijk af gegeven.

Er zitten toch ook L glutamine in voor spieropbouw?
Dus aminozuren zijn voor mij niks waard?

Er zitten toch ook L glutamine in voor spieropbouw?
Dus aminozuren zijn voor mij niks waard?

Voor een duursporter kan Glutamine hooguit de weerstand van de sporter beschermen.
Ik zie weinig toegevoegde waarde van amino's voor jouw doelstelling omdat, nogmaals, aminozuren bouwstoffen zijn en geen energie leveranciers en daar ging het jou toch om.
Aminozuren zijn namelijk de bouwstenen van eiwitten en dat zijn de bouwstoffen van o.a. spieren.

Voor een duursporter kan Glutamine hooguit de weerstand van de sporter beschermen.
Ik zie weinig toegevoegde waarde van amino's voor jouw doelstelling omdat, nogmaals, aminozuren bouwstoffen zijn en geen energie leveranciers en daar ging het jou toch om.
Aminozuren zijn namelijk de bouwstenen van eiwitten en dat zijn de bouwstoffen van o.a. spieren.
ok, voor energie ben ik er dan niets meer maar in combinatie met eiwitten kan ik wel aan spieropbouw doen op de fiets door training?

Ik doe aan fietsen en voetbal.
Ik heb mij aminozuren aangeschaft van Maximize, potje van 90 tabs.
Wanneer neem ik deze het beste en hoeveel?
Elke dag?
Of enkel op trainingsdagen, ik train 3 maal per week op de fiets?
Of voor een trainingsdag en op een trainingsdag?

Wat jij nodig hebt is Carbo. Lees het eens, dat is waarschijnlijk precies wat je zoekt als voetballer en fietser zijnde.

ok, voor energie ben ik er dan niets meer maar in combinatie met eiwitten kan ik wel aan spieropbouw doen op de fiets door training?

Eiwitten zijn aminozuren.
Om een eiwit molecuul te maken heb aminozuren nodig. Dus eiwitten en aminozuren tegelijk innemen is een beetje dubbelop.
Als je eiwitten inneemt worden ze in het lichaam afgebroken tot aminozuren.
Aminozuren pak je dus als je heel snel bouwstoffen in je lichaam wilt hebben aangezien het afbraak proces van eiwitten naar aminozuren meestal uren duurt.

Spieropbouw alleen op een fiets zal minimaal zijn. Ondersteunende krachttraining is onvermijdbaar als je echt spiermassa wilt opbouwen.

Eiwitten zijn aminozuren.
Om een eiwit molecuul te maken heb aminozuren nodig. Dus eiwitten en aminozuren tegelijk innemen is een beetje dubbelop.
Als je eiwitten inneemt worden ze in het lichaam afgebroken tot aminozuren.
Aminozuren pak je dus als je heel snel bouwstoffen in je lichaam wilt hebben aangezien het afbraak proces van eiwitten naar aminozuren meestal uren duurt.

Spieropbouw alleen op een fiets zal minimaal zijn. Ondersteunende krachttraining is onvermijdbaar als je echt spiermassa wilt opbouwen.
Ik kan je verzekeren als je op een zwaar verzet bergop rijdt, dat dit wel krachttraining is hoor. Krachttraining o pde fiets is perfect mogelijk.
Dus ik kan het gebruiken voor spieropbouw dan. Nu mijn volgende vraag, wanneer neem ik en hoeveel?

Ik kan je verzekeren als je op een zwaar verzet bergop rijdt, dat dit wel krachttraining is hoor. Krachttraining o pde fiets is perfect mogelijk.
Dus ik kan het gebruiken voor spieropbouw dan. Nu mijn volgende vraag, wanneer neem ik en hoeveel?

Hoe zwaar het verzet ook is, het zal nooit zwaar genoeg zijn voor echte krachttraining in de zin van echte massa ontwikkeling.
Krachttraining is een dusdanige prikkel geven aan spieren zodat ze gedwongen worden om sterker en groter te worden.
Die prikkel bestaat door overbelasting en dat bestaat bij een dusdanige tegenbelasting (gewicht) dat de spier na zo'n 6-10 herhalingen het begeeft.
Honderden herhalingen op een fiets is dus niet de prikkel om massa op te bouwen, anders hadden wielrenners allemaal zeer dikke benen en dat is niet zo. Onvergelijkbaar met de massa die een bodybuilder heeft. (wielrenners hebben wel mooi afgetrainde benen waardoor het gespierd oogt)

Hoe je je amino's in moet nemen is helemaal afhankelijk van de samenstelling van de capsules. Op het potje zal de aanbevolen dosering wel staan.

Hoe zwaar het verzet ook is, het zal nooit zwaar genoeg zijn voor echte krachttraining in de zin van echte massa ontwikkeling.
Krachttraining is een dusdanige prikkel geven aan spieren zodat ze gedwongen worden om sterker en groter te worden.
Die prikkel bestaat door overbelasting en dat bestaat bij een dusdanige tegenbelasting (gewicht) dat de spier na zo'n 6-10 herhalingen het begeeft.
Honderden herhalingen op een fiets is dus niet de prikkel om massa op te bouwen, anders hadden wielrenners allemaal zeer dikke benen en dat is niet zo. Onvergelijkbaar met de massa die een bodybuilder heeft. (wielrenners hebben wel mooi afgetrainde benen waardoor het gespierd oogt)

Hoe je je amino's in moet nemen is helemaal afhankelijk van de samenstelling van de capsules. Op het potje zal de aanbevolen dosering wel staan.
op hte potje staat 6 tot 9 caps per dag maar wanneer?
elke dag of enkel op trainigsdagen?

gewoon gespierder ogen door afgetraind?
Ik heb nochtans als serieuze benen/spieren gekweekt hoor op de fiets en ik was al afgetraind dus geen vetverlies of gewichtsverlies, OK, een bodybuilder ga ik niet worden maar het is ook maar weinigen weggelegd om zo een benen te hebben als Arnold S.
Ik weet niet of je een Devolder of Boonen hun benen al gezien hebt maar da is toch ook een serieuze krachttraining ze

Het is toch normaal als ik 20 uren per week op de fiets hang, ik mijn spieren vergroot.
Rij de Ventoux eens op, ge zult het wel voelen aan uw spieren

gewoon gespierder ogen door afgetraind?
Ik heb nochtans als serieuze benen/spieren gekweekt hoor op de fiets en ik was al afgetraind dus geen vetverlies of gewichtsverlies, OK, een bodybuilder ga ik niet worden maar het is ook maar weinigen weggelegd om zo een benen te hebben als Arnold S.
Ik weet niet of je een Devolder of Boonen hun benen al gezien hebt maar da is toch ook een serieuze krachttraining ze

Het is toch normaal als ik 20 uren per week op de fiets hang, ik mijn spieren vergroot.
Rij de Ventoux eens op, ge zult het wel voelen aan uw spieren

Alle respect voor wielrenners hoor want ik doe het ze zeker niet na! En ja, sommige genetisch bevoordeelde mannen zullen zeker redelijke benen opbouwen. Ik zeg ook niet dat je geen enkele ontwikkeling in je benen zult zien alleen is fietsen met hoog verzet niet de beste manier om kracht en massa te kweken. Wel als je functionele kracht voor wielrennen wilt ontwikkelen.
Je zit alleen op een bodybuilding forum en vraagt informatie over een voornamelijk bodybuilding supplement. Dus op het moment dat je aangeeft kracht en massa te willen ontwikkelen met alleen fietsen en inname van aminozuren dan kan ik alleen maar een eerlijk antwoord geven door te zeggen dat je daar niet teveel van moet verwachten zonder specifieke krachttraining met ijzer te doen.;)

Terug
Naar boven