AndroidHealthClinic

Aminozuren

SteveVA

Cool Novice
Waardering
0
Ik had eens een vraagje ivm amino's.

Er is me gezegd dat omdat het lichaam elke dag afgebroken word door de powertraining dat ik daardoor heel snel vatbaar ben voor ziekte... Ik ben namelijk sinds ik bezig ben met trainen (augustus) altijd wel minstens één maal per maand verkouden. Daarom is er me aangeraden om aminozuren bij te nemen om mijn lichaam wat minder vatbaar en sterker te maken.

Wat denken jullie hiervan? Of hebben jullie een andere oplossing voor me?
Zoja, aminozuren in de vorm van caps of liquid amino?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Beter eet je gewoon eiwitten

L-Glutamine schijnt je weerstand te verhogen

hoe zit je met je vitamines en mineralen?die heb je tenslotte nodig voor goeie weerstand

Dikkere truien aandoen?:)

• Topic Starter Topic Starter
hoe zit je met je vitamines en mineralen?die heb je tenslotte nodig voor goeie weerstand

Vitamine pilletje van twin lab smorgens en 4stukken fruit per dag.
Mineralen weet ik eigenlijk niet (3l water/dag-->mineralen?)

gewone trui is goed voor mij, heb de laatste tijd altijd zo warm.

Het is begonnen met keelpijn, dan diepe hoest met slijmpies, nu alleen nog een droge hoest. dus valt mee maar is niet prettig heel de dag te hoesten.

Aminozuren zouden hier niets aan doen volgens jullie?

sinds ik vit-c neem ben ik niet meer ziek geweest en dit is al meer dan een jaar zo.
nooit verkouden of een griepje, kan ook aan iets anders liggen ik weet het niet

Zit je in de cut?

neen toch niet. Eet de laatste weken wel meer eiwitten en koolhydraten beetje laten zakken. Maar het is al zeker 4-5maanden zo elke maand één week ziek. De dokter had me 30 pilletjes voorgescheven elke maand 10pillen, 3maand lang (broncho vaxon). is vorige week afgelopen heeft me 40euries gekost en het helpt geen knijt zie je wel.

Misschien toch is terug naar de dokter?(maar ik haat dat zo meer als een half uur in die wachtzaal zitten)

Hoe is je training momenteel (duur/intensiteit)

Belangrijkste bron van weerstandsverlaging bij training is cortisolaanmaak. Mischien dat je het dus niet in je voeding maar in je training moet zoeken?

Hoe is je training momenteel (duur/intensiteit)

Belangrijkste bron van weerstandsverlaging bij training is cortisolaanmaak. Mischien dat je het dus niet in je voeding maar in je training moet zoeken?

Ik train momenteel 1u-1.5u/dag met een 5x5 schema op de grote 3 waarmee ik elke week nog omhoog ga in kg. ik probeer toch altijd redelijk zwaar te trainen. Wat zou ik volgens jou eventueel moeten aanpassen aan mijn training?

Terug
Naar boven