AndroidHealthClinic

Amnesty: 'Arresteer George W. Bush'

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buit...kiLeaks-onhult-werkwijze-Guantanamo-Bay.dhtml

Voordat Wikileaks er mee kwam was overigens al duidelijk datl veel van die gedetineerden simpele onderknuppels waren of gewoonweg onschuldigen.

Lijkt me dat je eerst moet vaststellen of iemand schuldig is en zelfs dan kan je praktijken als martelen nooit rechtvaardigen.

Van een Wikileaks-site :

http://wikileaks.org/gitmo/

Het verdient ook geen schoonheidsprijs.
Vastellen van te voren of iemand schuldig is is ook niet bepaalt makkelijk natuurlijk.
Allemaal achteraf gelul eigenlijk.

Denk niet dat terroristen onder de indruk zijn van enkel gevangenisstraffen.
Vind het oprecht erg voor de onschuldige, maar blijf wel bij me standpunt.

Mooi op tijd ook, het was al lang duidelijk dat hij schuldig was. Ook tijdens zijn ambtstermijn. Als ze hem nu arresteren is het gewoon cinema.
Al helemaal als hij niet eens in de VS gearresteerd wordt, terwijl de Amerikaanse tak van AI het vraagt....Gewoon weer druk op een ander leggen (Canada).

Vastellen van te voren of iemand schuldig is is ook niet bepaalt makkelijk natuurlijk.

Als jij zelf een afghaan was die in dat land probeert normaal te leven en je staat toevallig bij een bomaanslag en je wordt gemarteld omdat je een baard hebt. Dan had je wel anders gepraat.

Datzelfde geld voor voetsoldaten die nergens van weten, die martelen slaat ook nergens op.

En als je een hoge officier was geweest en je hebt alle informatie gegeven die je hebt, maar ze martelen je toch nog even, gewoon voor de zekerheid, om te zien of je nog wat meer weet. Dan was je zeker ook bij je standpunt gebleven?

Die situaties kun je niet voorkomen en als je dan toch door gaat dan ben je wat mij betreft idd een kampbeul.

Allemaal achteraf gelul :rolleyes: Je heb je er echt in verdiept zie ik al, zoals altijd. Er was allang duidelijk dat op Guantanamo een hele reeks onschuldigen werd vastgehouden en er verder vooral veel onderknuppeltjes werden gehuisvest.

Verder ga je voorbij aan het feit dat bekentenissen afgelegd onder zware druk over het algemeen amper waarde hebben. Je bent als land geen knip voor de neus waard als je 500 man moet martelen om daarmee misschien 1 of 2 kopstukken tot een bekentenis te dwingen die misschien wel iets oplevert. Wie dat martelen verdedigt is evenmin een knip voor de neus waard.

Als jij zelf een afghaan was die in dat land probeert normaal te leven en je staat toevallig bij een bomaanslag en je wordt gemarteld omdat je een baard hebt. Dan had je wel anders gepraat.

Datzelfde geld voor voetsoldaten die nergens van weten, die martelen slaat ook nergens op.

En als je een hoge officier was geweest en je hebt alle informatie gegeven die je hebt, maar ze martelen je toch nog even, gewoon voor de zekerheid, om te zien of je nog wat meer weet. Dan was je zeker ook bij je standpunt gebleven?

Die situaties kun je niet voorkomen en als je dan toch door gaat dan ben je wat mij betreft idd een kampbeul.

Als ik zo'n afghaan was zou ik flink balen ja, maar je gaat me hiermee niet overtuigen.
Heb een andere mening en me vrijheid is me een hoop waard. :)

Die wil ik me niet laten afpakken door gefrustreerde terroristen en dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen zal ik altijd vervelend vinden, maar daar kan ik ook verder weinig aan doen.

Allemaal achteraf gelul :rolleyes: Je heb je er echt in verdiept zie ik al, zoals altijd. Er was allang duidelijk dat op Guantanamo een hele reeks onschuldigen werd vastgehouden en er verder vooral veel onderknuppeltjes werden gehuisvest.

Verder ga je voorbij aan het feit dat bekentenissen afgelegd onder zware druk over het algemeen amper waarde hebben. Je bent als land geen knip voor de neus waard als je 500 man moet martelen om daarmee misschien 1 of 2 kopstukken tot een bekentenis te dwingen die misschien wel iets oplevert. Wie dat martelen verdedigt is evenmin een knip voor de neus waard.

Als je wat minder selectief leest begrijp je wat ik bedoel en zou je er niet zo langsheen kletsen.
Jij of ik kennen het totaalplaatje niet en hebben niet alle informatie.

Ik vind dat alles geprobeerd moet zijn tegen dit soort terroristen.
Nogmaals vervelend dat er onschuldige bij betrokken zijn, maar met een gevangenisstraf krijgen we helemaal geen bekentenissen.
Daar dacht Bush waarschijnlijk hetzelfde over, wellicht heeft die zich er ook niet in verdiept zoals altijd ;)

Misschien moet je hem is mailen als je het allemaal zo goed weet.

We leven nou eenmaal niet in een sprookjeswereld waar alles mooi is en ik vond dit het waard.
Of jij me dan een knip voor de neus waard vind zal me aan me reet roesten.

Als je wat minder selectief leest begrijp je wat ik bedoel en zou je er niet zo langsheen kletsen.
Jij of ik kennen het totaalplaatje niet en hebben niet alle informatie.

Ik vind dat alles geprobeerd moet zijn tegen dit soort terroristen.
Nogmaals vervelend dat er onschuldige bij betrokken zijn, maar met een gevangenisstraf krijgen we helemaal geen bekentenissen.
Daar dacht Bush waarschijnlijk hetzelfde over, wellicht heeft die zich er ook niet in verdiept zoals altijd ;)

Misschien moet je hem is mailen als je het allemaal zo goed weet.

We leven nou eenmaal niet in een sprookjeswereld waar alles mooi is en ik vond dit het waard.
Of jij me dan een knip voor de neus waard vind zal me aan me reet roesten.

Als je zelf wat meer informatie had gezocht had je allang kunnen weten dat er tig onschuldigen hebben vastgezeten op Guantanamo Bay. Er wordt dus niet langs elkaar heen gekletst, er was van redelijk wat gedetineerden bekend dat ze daar zonder enige aanleiding vastzaten. Ook voordat ze vrij kwamen.

Dat er later dan aan het licht komt dat het aantal onschuldigen nog een stuk hoger was dan eerder gedacht doet daar verder weinig aan af.

Jij bent van mening dat het doel de middelen heiligt, je gaat er alleen aan voorbij dat zoiets grote gevolgen heeft voor de vrijheden die wij kennen in de Westerse wereld. Hodi mihi, cras tibi.

Praktijken zoals het vastzetten en martelen van onschuldigen door overheden zijn een grotere bedreiging voor de vrijheid dan de vermeende dreiging van groeperingen die reeds vrij lang vleugellam zijn.

Als je zelf wat meer informatie had gezocht had je allang kunnen weten dat er tig onschuldigen hebben vastgezeten op Guantanamo Bay. Er wordt dus niet langs elkaar heen gekletst, er was van redelijk wat gedetineerden bekend dat ze daar zonder enige aanleiding vastzaten. Ook voordat ze vrij kwamen.

Hoe kom je erbij dat ik dit niet weet?
Had de uitwerking met onschuldige graag ook anders gezien, maar het besluit van Bush sta ik achter.

Dat er later dan aan het licht komt dat het aantal onschuldigen nog een stuk hoger was dan eerder gedacht doet daar verder weinig aan af.

Jij bent van mening dat het doel de middelen heiligt, je gaat er alleen aan voorbij dat zoiets grote gevolgen heeft voor de vrijheden die wij kennen in de Westerse wereld. Hodi mihi, cras tibi.

Praktijken zoals het vastzetten en martelen van onschuldigen door overheden zijn een grotere bedreiging voor de vrijheid dan de vermeende dreiging van groeperingen die reeds vrij lang vleugellam zijn.

Ook daar ga ik niet aan voorbij, maar is het me wel waard.
Met terroristen onderhandel je niet en wie weet wat voor ellende het ons bespaard heeft.

Dit leidt nergens toe, het is duidelijk dat bij jou het doel alle middelen heiligt, Patrick. Ook al is er bijzonder weinig bereikt met die zooi die Guantanamo Bay heet.

Hoe kom je erbij dat ik dit niet weet?
Had de uitwerking met onschuldige graag ook anders gezien, maar het besluit van Bush sta ik achter.
Het is trouwens allang bewezen dat 'bekentenissen' van gemartelden vrijwel nooit waar zijn. Maar goed dat zullen de amerikanen boeiend vinden, ze kunnen in ieder geval 'schuldigen' aanwijzen.

Wat ik het ergste vind is dat guantanamo nog steeds niet gesloten is. De meeste 'terroristen' die daar vast zitten hebben geen eens`een proces. Beetje triest als je dan zegt dat dat goed voor de vrijheid is.

Zat er trouwens ook niet iemand die al als 15 jarige werd verdacht van terrorisme en daar nog steeds vast zit. Ben even zijn naam kwijt.

Laatst bewerkt:
Dit leidt nergens toe, het is duidelijk dat bij jou het doel alle middelen heiligt, Patrick. Ook al is er bijzonder weinig bereikt met die zooi die Guantanamo Bay heet.

Soms wel ja :)
En er had van mij ook meer bereikt mee mogen worden hoor :P

Bush heeft het al toegegeven dat met zijn medeweten gevangenen werden gemarteld. Daarnaast was het verhaal van "massvernietigingswapens" ook niet waar en tijdens de inval in Irak werd gesproken over een rode lijn. Als Amerikaanse soldaten daar over heen kwamen zou Irak chemische wapens gaan gebruiken :D

Maar dat maakt allemaal niet uit. Ook al verkondigt hij nu op tv dat hij zelf een weeshuis vol arme kinderen heeft opgeblazen, de beste man wordt toch nooit veroordeeld. Dat weet Amnesty ook wel.

Hoe zou de wereld er nu uit hebben gezien als G Bush niet had gewonnen maar Al Gore, was er dan nu een crisis geweest?

Amnesty kan beter hun tijd, energie en geld beter in iets zinnigs steken, want Bush voor het Internationaal strafhof brengen is een verloren zaak.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik zo'n afghaan was zou ik flink balen ja, maar je gaat me hiermee niet overtuigen.
Heb een andere mening en me vrijheid is me een hoop waard. :)

Die wil ik me niet laten afpakken door gefrustreerde terroristen en dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen zal ik altijd vervelend vinden, maar daar kan ik ook verder weinig aan doen.

maar een ander zijn vrijheid, ho maar.

Terug
Naar boven