XXL Nutrition

Ampul

ijzerenrick

Cool Novice
Waardering
0
vraag over opzuigen uit ampul.

Bij vials spuit ik altijd lucht in de vial, om zo een overdruk te krijgen om het opzuigen makkelijker te maken.

Maar bij ampuls is dit niet mogelijk.

Hoe doen jullie dit bij ampullen?

(het gaat echt klote om de vloeistof uit m'n ampul op te zuigen)

nog nooit meegemaakt dat iemand moeite heeft met een ampul leegzuigen.

gebruik je wel een treknaald?

sja als je trekflesjes bent gewent is t ff k*tten. zorg gewoon dat je n 1mm naald heb om op te zuigen, leg hem tegen de boden van de ampul en zuig hem leeg

• Topic Starter Topic Starter
Nee, ik gebruik een 0.8x40.

Apotheek zei dat die ook worden gebruikt als treknaald.

De HG die ik heb gehad zijn juist heel simpel uit de vial te krijgen...

Idd , beter iets groter dan0.8 nemen..lukt veel beter

• Topic Starter Topic Starter
en kennen jullie dit probleem ook: het laatste beetje uit de ampul of vial zuigt altijd heel moeilijk op, omdat er dan ook vaak een dikke luchtbel meekomt. En als je de luchtbel er dan weer uitdrukt, druk je ook weer een deel van de vloeistof eruit. En omdat de luchtbel te groot is, kun je hem er ook niet uit tikken.

Hoe doen jullie dit?

spuit paar keer omdraaien...

Ten eerste; Gebruik een 1,2 zoals eerder is gepost.

Ten tweede; wanneer je het laatste beetje vloeistof uit trekt, ampul schuin houden en alles optrekken. Daarna de spuit weer gewoon recht houden en de trekker nog verder naar beneden trekken en dan weer wat naar boven duwen, dit herhaaldelijk doen indien nodig.

Dan is de vloeistof wat transparanter. Vervolgens de zetnaald plaatsen.

Lucht er uit persen. Heel vaak gaat niet alles weg, dus spuit onderste boven houden en alle luchtbelletjes naar boven laten komen. Alles wat boven is, kan niet in jouw lichaam komen. Want dat blijft achter in het stukje waar de naalde op vast zit.

Succes!

Terug
Naar boven