AndroidHealthClinic

Anabolic window

Waarvoor zou het langer zijn op AAS?
Je hersteld veel sneller, dus wat zou het nut zijn van langere werking als het al hersteld is voor die tijd waar jij over spreekt?

Het anabolic is de tijd waarin de gestimuleerd spier groeit door voeding etc niet enkel je meal of shake na je training
Ik heb geen zin om een c*nt te zijn, maar dat is niet waar de term op doelt.
Het gaat om de periode na je training waarin je lichaam de meeste baat heeft bij iewitten/voeding.
En die meest efficiënte moment loopt als ik het goed herinner tot 5 uur na je training.
Dat betekend dus dat als je voor je training nog eiwitten hebt gegeten, je gewoon nog maximaal zal gainen als je binnen 5 uur na je training nog eiwitten nuttigt.

Als een anabolic window zou zijn wat jij beweert dan kan ie enkele dagen duren... maar dat is niet wat een anabolic window is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ging er inderdaad vanuit dat dat de tijd is waarin je bij wijze van onbeperkt kan vreten en alles naar je spieren gaat ipv naar je pens. Hersteltijd buiten beschouwing gelaten.

Ik heb geen zin om een c*nt te zijn, maar dat is niet waar de term op doelt.
Het gaat om de periode na je training waarin je lichaam de meeste baat heeft bij iewitten/voeding.
En die meest efficiënte moment loopt als ik het goed herinner tot 5 uur na je training.
Dat betekend dus dat als je voor je training nog eiwitten hebt gegeten, je gewoon nog maximaal zal gainen als je binnen 5 uur na je training nog eiwitten nuttigt.

Als een anabolic window zou zijn wat jij beweert dan kan ie enkele dagen duren... maar dat is niet wat een anabolic window is.
Nope dat is een fabel het anabolic window duurt langer dan je post workout meal of een paar uur ook gaat het geen verschil maken wanneer je eet post workout als je aan je macros komt.

Zolang er geen slin gebruikt word natuurlijk.

Nope dat is een fabel het anabolic window duurt langer dan je post workout meal of een paar uur ook gaat het geen verschil maken wanneer je eet post workout als je aan je macros komt.

Zolang er geen slin gebruikt word natuurlijk.
Nou, volgens wat jij als eerste zei maakt het niet uit of je 2 dagen niet eet na je training.
Wat jij nu zegt is wat ik al zei...
Ik zeg dat die anabolic window ongeveer 5 uur is. de mythe was een half uur a uur.
5 uur of 7 uur (ik kan me vergissen) is wat de laatste papers zeggen volgens alan aragon en al die mensen.
Ik ben all about flexible dieting, maar er is nog wel zo iets als een mealtiming voor eiwitten. Voor koolhydraten en vetten is er minder mealtiming.
Maar alles heeft natuurlijk een curve waarin het minder efficient wordt.
Je gaat echt niet de meeste progressie behalen als je elke dag 10 uur rondom je training geen eiwitten of wat dan ook eet.

Nou, volgens wat jij als eerste zei maakt het niet uit of je 2 dagen niet eet na je training.
Wat jij nu zegt is wat ik al zei...
Ik zeg dat die anabolic window ongeveer 5 uur is. de mythe was een half uur a uur.
5 uur of 7 uur (ik kan me vergissen) is wat de laatste papers zeggen volgens alan aragon en al die mensen.
Ik ben all about flexible dieting, maar er is nog wel zo iets als een mealtiming voor eiwitten. Voor koolhydraten en vetten is er minder mealtiming.
Maar alles heeft natuurlijk een curve waarin het minder efficient wordt.
Je gaat echt niet de meeste progressie behalen als je elke dag 10 uur rondom je training geen eiwitten of wat dan ook eet.
Het verschil in progressie zal miniem zijn kun je evengoed zeggen dat een meal eten na je training je gh piek stopt kan een shake kwaad? Probably not maar zal je ook niet meer resultaat geven zolang je elke dag je macros en kcal haalt mensen die IF doen met 1 grote meal per dag werkt ook gewoon .

De enige reden dat je minder resultaat zou hebben als je 10 uur rond je training niet eet is omdat je dan niet genoeg energie gaat hebben .

Er is geen vaste definitie van de 'anabolic window', maar in de regel wordt een tijdsspanne van ongeveer een uur na een training bedoeld.

Het word hier besproken alsof het een betekenis heeft zoals een woord uit de Dikke Van Dale.

Terug
Naar boven