XXL Nutrition

anabolic workout guide

Ja leuk schema. Simpel op de lossen: 5 extra setjes squat.

Ik heb wel schema's gezien met nog minder sets en zijn veel mensen die erbij zweren. (DC-training)

Vind het maar stom.. in een kuur ga je toch juist harder trainen... 2x per week je hele lichaam trainen en dan gewoon snoeihard. Je herstelvermogen is toch super?
Zoiets zou ik dan doen en niet de standaard 3 of 4 split's in een week:
dag 1: rug, benen, biceps
dag 2: borst, schouders, tri's
dag 3 rust dag 4 en 5 herhalen.
Kan je natuurlijk ook armen nog op een aparte dag doen..

Ik vind het schema wel oké, heb zelf hele goeie ervaringen met zeer korte en zware schema's. Zal er ook mee te maken hebben dat ik toen nog niet erg gemakkelijk aan kon komen in gewicht. Door zware basisoefeningen in een korte explosieve training te stoppen, zal je een maximale groeiprikkel geven. Verder krijg je lekker veel rust om te herstellen en te groeien. In dit schema mis ik alleen de deadlifts voor onderrug en stiff-legged deadlift voor hamstrings.

Mijn schema zag er indertijd zo uit:

Borst - Benchpress 6 x 6-8
- Incline dumbbell press 6 x 6-8

Biceps - barbell curl 6 x 6

Kuiten - sitting calf raises 6 x 10-12

Rug - Deadlift 6 x 6-8
- Bent-over barbell row 6 x 6-8

Triceps - Lying triceps press (of extensions met EZ-bar) 6 x 6

Schouders - Neck press 6 x 6-8
Meer oefeningen deed ik niet. Pakte twee en soms drie spiergroepen per training en trainde om de andere dag. Veel (schoon) vreten en creatine.
Ik werd 5 kilo zwaarder in spiermassa. Was wel naturel en nog vrij jong (19 jaar).

Voor sommigen werkt het perfect (er hebben een aantal jongens na mij op dezelfde manier getraind) en voor sommigen is het helemaal niets. Zij reageren beter op meer sets en herhalingen. Verder ben ik er van overtuigd dat de voeding een super grote rol speelt en dat dat ook voor sommigen van deze jongens die niet goed groeiden het probleem was.

Ik zou zeggen: probeer deze manier van trainen eens een weekje of 4-6 en kijk wat het voor jou kan betekenen.

• Topic Starter Topic Starter
a1s zei:
Vind het maar stom.. in een kuur ga je toch juist harder trainen... 2x per week je hele lichaam trainen en dan gewoon snoeihard. Je herstelvermogen is toch super?
Zoiets zou ik dan doen en niet de standaard 3 of 4 split's in een week:
dag 1: rug, benen, biceps
dag 2: borst, schouders, tri's
dag 3 rust dag 4 en 5 herhalen.
Kan je natuurlijk ook armen nog op een aparte dag doen..

ja vind ik ook, ik heb dit schema s uitgeprobeerd voor 1week ,ik kan wel een zwaarder gewicht gebruiken op deze manier maar ik heb niet die pomp gelijk in mijn andere training.

Terug
Naar boven