MuscleMeat

Anavar en test base

Bezoekers in dit topic

swaas

Novice
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
7
Waardering
1
Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post dus ik zal mij eerst even kort voorstellen:

Ik ben 37 jaar oud en train inmiddels al steady 15 jaar. Dit is mijn eerste post, maar ik lees dit forum al heel wat jaartjes mee De laatste jaren ben ik naast krachttraining ook crossfit gaan doen, ik train zo’n 5 a 6 keer per week als jaren lang. Mijn doelen zijn met name krachttoename en uithoudingsvermogen, en niet zo zeer groter worden. Ik let uiteraard op mijn voeding wat natuurlijk belangrijk is voor elke sportief doel, maar ik ben niet dusdanig rigide met voedingsschema’s, weegschaaltjes en dat ik bijvoorbeeld niet mee-eet met het avondeten van mijn vrouw. Nog wat stats 1,88m, 95kg, ongeveer 9% bf.

In het de loop van de jaren heb ik wat geëxperimenteerd orals (winstrol en turinabol), pro hormonen (epistane en halodrol) en recentelijker sarms (ostarine en lgd).

Op dit moment ben ik weer wat opties aan het verkennen voor een nieuwe ‘cycle’. Zelf probeer ik de potentiele risico’s zo veel mogelijk te beperken door met name de wat mildere middelen te verkennen, uiteraard ben ik mij er zeer van bewust dat AAS nooit risico vrij zijn en dat sarms bijvoorbeeld nog niet goed zijn onderzocht. Ik heb mij besloten te verdiepen in Anavar, en na veel bronnen te lezen heb ik dit in huis gehaald.

Na veel lezen over Anavar blijkt dit toch minder mild (kwa onderdrukking) dan op veel fora en sites te lezen valt. Daarom raden sommige mensen aan om een test basis te nemen (net als bij andere orals). De reden die mensen hiervoor geven is dat je je tijdens je kuurt niet ellendig voelt wanneer je een weinig test hebt, en dat het herstel sneller zou gaan in de PCT. Ik kan alleen nergens een fatsoenlijke onderbouwing lezen waarom je in je PCT sneller zou herstellen wanneer een test basis hebt gebruikt? Want zover ik begrijp krijg je sowieso een shut down wanneer je test gebruikt, en met bijvoorbeeld Anavar only word je deels onderdrukt. Dus zou je verwachten dat je met een gedeeltelijke onderdrukking sneller zou herstellen vs volledige onderdrukking. Kan iemand dit uitleggen, of een verwijzing posten waar ik hier over kan lezen?

Ik zit te denken aan de volgende setup:

Week 1-12:
  • Test E 250 mg /week
  • Lgd 5 mg /dag
Week 1-8 (i.v.m. belasting lever)
  • Anavar 50 mg / dag
Week 12-16 PCT:
  • clomid 25/25/25/25
  • nolvadex 10/10/10/10
  • natuurlijke test booster
Gedurende complete cycle:
  • Lever/organ support supp

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Alleen clomid of alleen nolva is genoeg. Ook moet je na de laatste inject test-e 2 weken wachten voordat je begint aan de nakuur. Normaal zou ik zeggen hcg erbij 2x500iu per week voor sneller herstel maar dit is zo'n lage dosis dat ik t zelf over zou slaan.
 
Je kunt beter je test hoger doseren dan anavar toevoegen.
 
Daarom raden sommige mensen aan om een test basis te nemen (net als bij andere orals). De reden die mensen hiervoor geven is dat je je tijdens je kuurt niet ellendig voelt wanneer je een weinig test hebt, en dat het herstel sneller zou gaan in de PCT. Ik kan alleen nergens een fatsoenlijke onderbouwing lezen waarom je in je PCT sneller zou herstellen wanneer een test basis hebt gebruikt? Want zover ik begrijp krijg je sowieso een shut down wanneer je test gebruikt, en met bijvoorbeeld Anavar only word je deels onderdrukt. Dus zou je verwachten dat je met een gedeeltelijke onderdrukking sneller zou herstellen vs volledige onderdrukking. Kan iemand dit uitleggen, of een verwijzing posten waar ik hier over kan lezen?

Hoe meer onderdrukkende middelen je toevoegt, hoe langer je lichaam erover zal doen om te herstellen. Zeker als je een stof toevoegt met een ester zoals enanthaat (duurt langer voordat het uit je lijf is, en voordat het herstellen kan beginnen). Orals hebben een hele korte halfwaardetijd (uren), waar enanthaat een halfwaardetijd heeft van ongeveer 5 dagen.

Alle AAS middelen onderdrukken je eigen testosteron aanmaak, en deze onderdrukking is nu eenmaal de prijs die je betaalt als je wilt kuren. Accepteer deze prijs of laat AAS gewoon links liggen. Bepaal voor jezelf wat je wilt bereiken en bepaal of je die prijs daar voor wilt betalen.

Testosteron als basis ben ik het wel mee eens, maar niet met de redenatie die jij aangeeft.
 
Ik zou deze kuur proberen en nakuur met nolva of clomid.
 
Met een lage dosis test kun je al na 1 week beginnen met nakuur

De twee weken regel is meer alsnhet gaat om 500mg
 
Ik heb geen volledige bloedtestesten als bewijs, ben geen bodybuilder ik ben ook een stuk jonger dan jij. Hier mijn ervaringen met wat hier verstaan wordt onder 'lichte' kuren.

Ik heb in het verleden een 'echte' lichte kuur 250mg test-e en 300mg boldenone gedaan voor 16 weken en hierna zonder HCG met 3 weken nolvadex er vanaf. Ik verloor kracht en trainingszin, zeker tot wat onder baseline. Dit wijt ik aan lage endogene hormoonspiegels. Blijft lastig te zeggen want door de juice kreeg ik ook meer zin om te trainen en het is leuker omdat je constant progressie boekt ect.

Ik heb 2 keer een anavar kuur gedaan. Dus 3 a 4x 10mg per dag tot de 100 tabletten op waren, gedaan zonder enige vorm van nakuur en toen wel bloed laten trekken. Testosteron vrij was toen 3 dagen na de kuur 9.5nm/L wat aan de lage kant van normaal is. Dus geen complete shutdown. Merkte ook niks aan minder wordende erecties of drive. De anavar geeft wel echt een duidelijke kracht boost, harde look en pomp, als je het voor je training neemt. Let wel op dat mijn leverwaarden licht verhoogd waren dus super mild is het ook niet. Ik deed dit kuurtje (ook al zal iedereen over mij heen vallen op t forum) omdat ik last heb van een ernstige blessure en dit het enige is dat helpt en wat niet stevig (= te veel) spiermassa aanzet en onderdrukt. Deca is geen optie voor mij.

Ik heb vanaf oktober '18 een kuurtje gedaan met 50mg test prop e2d en dit na een maand over laten lopen in 150mg sustanon e5d. Hier na 1.5 maand verder 2x250 iu hcg bij laten lopen. In totaal 3 maand gekuurd en de laatste 3 weken weer terug naar test prop om de lange esters uit het bloed te 'clearen' en ZONDER nakuur gewoon verder. Ik werd droger, kwam spiermassa aan en werd een stuk sterker. Nu een maand zonder exogene hormonen in het bloed, klein beetje vet aan gekomen en ietsjes van kracht ingeleverd, maar nog steeds dikke ++ t.o.v Oktober.

Het kan persoonlijk zijn maar ik zweer vanaf nu bij 1) Lichte doseringen 2) HCG erbij tegen testiculaire atrofie 3) geen andere injectable compounds dan testosteron en 4) geen SERMS om de boel op te starten want naar mijn inziens onderdrukken die infeite ook gewoon en de oogbal druk van nolvadex staat me niet aan.

Heb de laatste keer geen enkele problemen ondervonden met acne, libido of energie. Dat was toen met test en bold wel meer aan de orde.

Ps als je ook aan je uithouding wilt werken zou ik dan toch ook wat cardarine (GW501516) erbij knikkeren. Boldenone is ook goed voor conditie maar het duurt super lang voor je van die ester af bent dus voor een korte kuur zou ik die laten links liggen.

Just my 2 cents
 
Ik heb geen volledige bloedtestesten als bewijs, ben geen bodybuilder ik ben ook een stuk jonger dan jij. Hier mijn ervaringen met wat hier verstaan wordt onder 'lichte' kuren.

Ik heb in het verleden een 'echte' lichte kuur 250mg test-e en 300mg boldenone gedaan voor 16 weken en hierna zonder HCG met 3 weken nolvadex er vanaf. Ik verloor kracht en trainingszin, zeker tot wat onder baseline. Dit wijt ik aan lage endogene hormoonspiegels. Blijft lastig te zeggen want door de juice kreeg ik ook meer zin om te trainen en het is leuker omdat je constant progressie boekt ect.

Ik heb 2 keer een anavar kuur gedaan. Dus 3 a 4x 10mg per dag tot de 100 tabletten op waren, gedaan zonder enige vorm van nakuur en toen wel bloed laten trekken. Testosteron vrij was toen 3 dagen na de kuur 9.5nm/L wat aan de lage kant van normaal is. Dus geen complete shutdown. Merkte ook niks aan minder wordende erecties of drive. De anavar geeft wel echt een duidelijke kracht boost, harde look en pomp, als je het voor je training neemt. Let wel op dat mijn leverwaarden licht verhoogd waren dus super mild is het ook niet. Ik deed dit kuurtje (ook al zal iedereen over mij heen vallen op t forum) omdat ik last heb van een ernstige blessure en dit het enige is dat helpt en wat niet stevig (= te veel) spiermassa aanzet en onderdrukt. Deca is geen optie voor mij.

Ik heb vanaf oktober '18 een kuurtje gedaan met 50mg test prop e2d en dit na een maand over laten lopen in 150mg sustanon e5d. Hier na 1.5 maand verder 2x250 iu hcg bij laten lopen. In totaal 3 maand gekuurd en de laatste 3 weken weer terug naar test prop om de lange esters uit het bloed te 'clearen' en ZONDER nakuur gewoon verder. Ik werd droger, kwam spiermassa aan en werd een stuk sterker. Nu een maand zonder exogene hormonen in het bloed, klein beetje vet aan gekomen en ietsjes van kracht ingeleverd, maar nog steeds dikke ++ t.o.v Oktober.

Het kan persoonlijk zijn maar ik zweer vanaf nu bij 1) Lichte doseringen 2) HCG erbij tegen testiculaire atrofie 3) geen andere injectable compounds dan testosteron en 4) geen SERMS om de boel op te starten want naar mijn inziens onderdrukken die infeite ook gewoon en de oogbal druk van nolvadex staat me niet aan.

Heb de laatste keer geen enkele problemen ondervonden met acne, libido of energie. Dat was toen met test en bold wel meer aan de orde.

Ps als je ook aan je uithouding wilt werken zou ik dan toch ook wat cardarine (GW501516) erbij knikkeren. Boldenone is ook goed voor conditie maar het duurt super lang voor je van die ester af bent dus voor een korte kuur zou ik die laten links liggen.

Just my 2 cents

Als ik jouw verhaal lees kan ik alleen maar concluderen je snapt er geen kut van.

16 weken kuren 3 weken nakuur is wat kort hè
Anavar only leuk voor een vrouw

Van test prop naar sust later 2x 250 IU hcg mee laten lopen. Van verschillende esters wisselen is compleet zinloos tenzij je voor een wedstrijd prept en dan nog doe je het verkeerd om. Daarnaast leg je jezelf plat voor 150mg test... dommerd

Hou die 2 centjes maar lekker voor jezelf want andere hebben er niks aan
 
Ondanks de 0.5 arimidex EOD heb ik helaas toch last gekregen van gyno. Nu met 20mg nolva is het gelukkig onder controle, eerst 10mg geprobeerd maar dit leek niet voldoende. Waarschijnlijk was de arimidex dan ruk kwaliteit?

Wat raden jullie aan: Nolva gewoon door blijven slikken helemaal de pct in (heb nog 2 weken te gaan, dus 4 weken tot pct), of is het verstandig goede arimidex aan te schaffen en dan te stoppen met de nolva tot de pct start?
 
Boldenone is ook goed voor conditie maar het duurt super lang voor je van die ester af bent dus voor een korte kuur zou ik die laten links liggen.
En waarom zou bold beter zijn dan andere AS voor de conditie? Omdat het in de paardensport gebruikt wordt?
 
Ondanks de 0.5 arimidex EOD heb ik helaas toch last gekregen van gyno. Nu met 20mg nolva is het gelukkig onder controle, eerst 10mg geprobeerd maar dit leek niet voldoende. Waarschijnlijk was de arimidex dan ruk kwaliteit?

Wat raden jullie aan: Nolva gewoon door blijven slikken helemaal de pct in (heb nog 2 weken te gaan, dus 4 weken tot pct), of is het verstandig goede arimidex aan te schaffen en dan te stoppen met de nolva tot de pct start?
Nolva gebruiken tot dat je gyno weg is. En volgende keer letro of aromasin aanschaffen.
 
Back
Naar boven