XXL Nutrition

Andere mensen

Benatural

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Lengte
1m70
Massa
76kg
Ik heb een vraag over de andere mensen die niet deze sport beoefenen zoals mensen die niet trainen of wel trainen maar dan een andere sport zoals voetbal.

Dit is misschien een domme vraag maar sinds ik me herinner (Sinds ik me kan herinneren tel ik me kcl al)vandaar dat ik dit niet snap

Waar ik vaak aan denk is wij berekenen heel vaak onze kcl altijd komen wij aan of we vallen af en dit doen wij bewust. Als ik bijvoorbeeld niet me kcl tel en gewoon op gevoel eet kom ik per maand wel 2 kilo aan! En dan eet ik niet eens extra veel voor mij doenmaar gewoon wanneer ik zin heb.

Nou mijn vraag is mensen bijna iedereeen die niet aan bodybuilding doet eet op gevoel waarom komen die mensen niet aan? Mensen van 40 50 jaar die maar een klein buikje hebben of geen buik? Die mensen van 50 jaar moeten toch al super dik zijn of super mager? Want ze weten niet hoeveel ze eten? Of eten ze echt percvies op hun onderhoud?

En mensen die ik ken die voetbal doen die vallen af terwijl ze eten op gevoel maar omdat ze gaan sporten komen ze weer in vorm

Of mensen die vechtsport die tijdje niet hebben getraind gaan weeer trainen en komen weer in shape en dat is meestal in de vorm van vet verlies hoe kan dit als hun eten op gevoel en niet de kcl tellen? Hebben de meeste een soort instinkt dat ze net genoeg eten?

Dit is misschien een domme vraag maar sinds ik me herinner (Sinds ik me kan herinneren tel ik me kcl al)

BTW ik heb dyslectie brand me aub niet af op mijn taalfouten.

Ik zal even vloeken in de kerk, ik tel mijn kcals ook nooit uit.

Zijn wellicht meestal de mensen die globaal gezien iets "gezonder" eten, als je bijvoorbeeld broccoli eet krijg je niet veel kcal binnen maar je krijgt toch een hoger verzadigd gevoel. Indien je snoep eet krijg je veel kcal binnen en eet je direct nog iets.

Dus als je wat gezonder eet dan eet je sowieso al iets minder kcal, + de sport verbrand je nog wat meer.
Een klein deel heeft dan nog de genen mee met een hoog metabolisme en die kunnen zogoed als alles eten door hun hoger natuurlijk verbruik.

Volgens mij eet de doorsnee, niet sportende mens sowieso gewoon veel minder dan ons :dunno:

Sommige mensen hebben gewoon minder trek. Mijn vrouw eet te weinig als ze het niet bijhoudt bijvoorbeeld. Ik eet veel te veel als ik het niet bijhoud. :D

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat veel mensen gewoon eten naar gelang hun energievoorraad er naar vraagt.
Als jij 's morgens ontbijt (laten we zeggen gemiddeld 500 Kcal's) 10.30 uur een tussendoortje / drankje (200 Kcal's) 12.30 uur middageten (500 Kcal's) dan nog 15.00 uur tussendoortje (200 Kcal's) 17.30 uur avondeten (500 Kcal's) dan 's avonds nog koffie of ietes dergelijks + koek (200 Kcal's) nog en stuks fruit erbij overdags dan zit je al snel op zo'n 2300 Kcal's dat is ook wat de gemiddelde mens nodig heeft.

Iemand die groot en zwaar is zal wat meer honger hebben.

Oudere mensen gaan vaak de fout in omdat hun metabolisme vertraagd, daarom worden ze met de jaren vetter.

Ik tel het ook niet meer autistisch. Ik weet ongeveer wel van de hoed en de rand.

Mensen, over het algemeen gezien, eten op gevoel. Bij honger eten ze bij genoeg stoppen ze. Over het algemeen eten mensen 3 maaltijden per dag en vaak wat tussendoor. Nu eet de een gezonder dan de ander maar gemiddeld gezien blijven mensen die naar hun honger en vol gevoel luisteren redelijk normaal op gewicht.

Als mensen ouder worden worden ze vaak ook minder actief wat zich uit in minder trek.

Er zijn altijd uitzonderingen. Er zij mensen die meer zoet aangelegd zijn en gaan snoepen. Ook zijn er zat die voorbij hun hongergevoel eten en dit blijven doen. Zo zijn er ook kleine eters.

Het middelt zich dus redelijk uit naar een gemiddelde mens op een gemiddeld gewicht.

Wel is het zo dat door gemaks eten en veel kant en klaar het gemiddelde gewicht van de gemiddelde mens nu stijgt. Luxe problemen dus.

Maar als je een beetje normaal bent opgevoed en normaal eet en ook luistert naar je honger en vol gevoel dan zou je op zich geen over of onder gewicht moeten krijgen als je geen kcal telt.

Laatst bewerkt:
Ik zal even vloeken in de kerk, ik tel mijn kcals ook nooit uit.

Volgens mij eet de doorsnee, niet sportende mens sowieso gewoon veel minder dan ons :dunno:

Mensen, over het algemeen gezien, eten op gevoel. Bij honger eten ze bij genoeg stoppen ze. Over het algemeen eten mensen 3 maaltijden per dag en vaak wat tussendoor. Nu eet de een gezonder dan de ander maar gemiddeld gezien blijven mensen die naar hun honger en vol gevoel luisteren redelijk normaal op gewicht.

Ik tel mijn kcals nog altijd niet... Ik ben al een paar maanden aan het bulken en het lukt me tot nu toe vrij goed dit op gevoel te doen (zorg enkel dat ik genoeg eiwitten binnen krijg). Voor ik startte met bulken ben ik gewoon heel lang op gewicht gebleven door inderdaad gewoon minder te eten en meer te kijken naar wanneer ik trek of honger had :) Ik denk dat de mens wel zo ingesteld is dat hij uit zichzelf elke dag min of meer evenveel eet en daardoor zijn gewicht kan behouden, puur op het gevoel...

Volgens mij is het maar net wat je gewend bent. Als je gewend bent om niet zoveel te eten, gaat je lichaam daar ook naar handelen op den duur. Dan ga je daar sowieso neit snel overheen. De mensen die dit wel doen komen aan. Ik denk dat er zeker mensen zijn van 40 á 50 die normaal eten en op gewicht blijven, maar ik durf te wedden dat 80% aankomt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vermoed dat veel mensen gewoon eten naar gelang hun energievoorraad er naar vraagt.
Als jij 's morgens ontbijt (laten we zeggen gemiddeld 500 Kcal's) 10.30 uur een tussendoortje / drankje (200 Kcal's) 12.30 uur middageten (500 Kcal's) dan nog 15.00 uur tussendoortje (200 Kcal's) 17.30 uur avondeten (500 Kcal's) dan 's avonds nog koffie of ietes dergelijks + koek (200 Kcal's) nog en stuks fruit erbij overdags dan zit je al snel op zo'n 2300 Kcal's dat is ook wat de gemiddelde mens nodig heeft.

Iemand die groot en zwaar is zal wat meer honger hebben.

Oudere mensen gaan vaak de fout in omdat hun metabolisme vertraagd, daarom worden ze met de jaren vetter.

Maaltijd 500? Dan krijg je toch meer trek als je dus niet telt dan eet je tich meer dan die 500 of hebben de meeate mensen dan al.geneog kwa vol gevoel?

Maaltijd 500? Dan krijg je toch meer trek als je dus niet telt dan eet je tich meer dan die 500 of hebben de meeate mensen dan al.geneog kwa vol gevoel?
Een gemiddelde volwassene met een agv maaltijd komt vaak niet verder dan een schamel maaltje 150-200 gr aardappelen en 200 gr groente (als ze dat al halen) met een stukje vlees van 125 gram. Dat is ongeveer 160+40+150 kcal=350 kcal. Schepje jus of saus erbij en misschien een toetje dan zit je echt niet boven de 500 kcal.

Daar komt bij dat ontbijten bij velen ook niet veel voorstelt. Als ze 2 boterhammen eten is het al veel. Een boterham met jam en een met kaas en je haalt die 500 kcal niet eens. Lunchen doen ze ook niet vaak met meer dan 2 a 3 boterhammen...

Kijk maar eens om je heen naar niet sportende mensen...

Een gemiddelde volwassene met een agv maaltijd komt vaak niet verder dan een schamel maaltje 150-200 gr aardappelen en 200 gr groente (als ze dat al halen) met een stukje vlees van 125 gram. Dat is ongeveer 160+40+150 kcal=350 kcal. Schepje jus of saus erbij en misschien een toetje dan zit je echt niet boven de 500 kcal.

Daar komt bij dat ontbijten bij velen ook niet veel voorstelt. Als ze 2 boterhammen eten is het al veel. Een boterham met jam en een met kaas en je haalt die 500 kcal niet eens. Lunchen doen ze ook niet vaak met meer dan 2 a 3 boterhammen...

Kijk maar eens om je heen naar niet sportende mensen...

True that. Daarnaast heb je mensen die het daarbij houden, maar ook mensen die altijd die zoute en vette wereldgerechten en sausjes nemen, altijd een toetje nemen en altijd frisdrank in huis hebben. Waarschijnlijk zijn dát de mensen die veel zullen aankomen. al die extra toevoegingen zijn sluipmoordenaren

Als je geen frisdrank drinkt en er naar streeft zo min mogelijk suiker te eten (op fruit na, gewoon 3 stuks) dan schiet het al lekker op. Ik ben ruim in de 30 en de enige rede dat ik nog een minibuikje heb en niet droog sta is bier. En ik eet veel (geen vlees).
Voor een BB-er is het tracken een must, voor de recreatieve sporter die wel graag flink wat gewicht wilt verzetten is gezond en gevarieerd eten het belangrijkste. Beetje extra ei, pindakaas, kwark/yoghurt en je komt al een heel eind.

Als ik op gevoel eet word ik een vet varken.

Ik heb al te veel gegeten alvorens mn hongergevoel weg is. Wat al paar keer gebeurd is toen ik niks kon afwegen en moest eten wat ze me voorschotelden.

Terug
Naar boven