XXL Nutrition

Androgel vraagje

50L

Novice
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
83kg
Vetpercentage
21%
Hallo. Ik heb na 1 maand nu mn testosteron opnieuw laten meten. Slechts van 97 naar 120 gegaan en moet op 227-900 zitten.

Ik heb deze test gedaan om 09u. Heb die dag de androgel pas na de test gebruikt.

wil dit zeggen dat de androgel geen effect heeft bij mij? Vond het wat vreemd dat ik dit diende te laten meten als ik de androgel nog niet genomen had. Logischer zou zijn in mijn ogen als ik dit laat meten een uur na het aanbrengen of ben ik mis?

Je hebt gelijk. Gels en crèmes worden typisch op hun hoogtepunt gemeten. Dat is dus vlak na toediening.
Dat gezegd zijnde zijn er maar zeer weinig mensen die het goed doen op een gel. Er zijn er zelfs die lagere waardes hebben met gel dan zonder gel. Simpel omdat hun eigen productie wordt stilgelegd en de gel niet goed wordt opgenomen.
Injecties en crèmes zijn betere opties.

Overstappen naar prikken. Androgel was een grote rollercoaster voor mij.

Je hebt gelijk. Gels en crèmes worden typisch op hun hoogtepunt gemeten. Dat is dus vlak na toediening.
Dat gezegd zijnde zijn er maar zeer weinig mensen die het goed doen op een gel. Er zijn er zelfs die lagere waardes hebben met gel dan zonder gel. Simpel omdat hun eigen productie wordt stilgelegd en de gel niet goed wordt opgenomen.
Injecties en crèmes zijn betere opties.
Letterlijk in de gebruiksaanwijzing,

Screenshot_20250314_082330_Adobe Acrobat.jpg

• Like
Waarderingen: BB_
Letterlijk in de gebruiksaanwijzing,

Screenshot_20250314_082330_Adobe Acrobat.jpg
Ja ik zie het. Bij transdermale applicaties wil je weten hoe hoog je serumwaardes gaan op een piek. Dit is ongeveer 4 tot 5 uur na toediening. Dit vanwege het korte halfleven. Op die manier weet je ook of je het goed absorbeert.

Er staan wel meer zaken in de bijsluiter die voorhistorische opvattingen hebben.

• Topic Starter Topic Starter
wat ik vreemd vind, is dat het bij andere soorten testosterongel wel beschreven staat dat er enkele uren na het aanbrengen moet worden gemeten, en bij androgel niet?

Androgel: 40,5 mg 1×/dag aanbrengen, op ongeveer hetzelfde tijdstip, bij voorkeur 's ochtends. De dosering aanpassen op geleide van de klinische en laboratoriumrespons, tot max. 81 mg per dag. Meet de testosteronconcentratie in plasma vanaf de derde dag na begin van de behandeling, 's ochtends vóór het aanbrengen. De dosering in stappen van 20,25 mg verhogen of verlagen. Staak de behandeling als de testosteronspiegel niet binnen het normale bereik komt.

Testavan: 23 mg (= 1 pompdosering) 1×/dag aanbrengen op ongeveer hetzelfde tijdstip, bij voorkeur 's ochtends. Circa 14 dagen en 35 dagen na start van de behandeling of na een dosisaanpassing, de testosteronconcentratie in serum meten 2–4 uur na aanbrengen van de gel. Indien de concentratie < 17,3 nmol/l (500 ng/dl) bedraagt, de dagdosis verhogen met één pompdosering; indien de concentratie > 36,4 nmol/l (1050 ng/dl) bedraagt, de dagdosis verlagen met één pompdosering. Max. 69 mg testosteron/dag (= 3 pompdoseringen).

Terug
Naar boven