Lijkt mij gewoon de modus operandi van mensen op een gemiddeld internet forum en andere sociale media tegenwoordig.Dat is de modus operandi. Kijk eens hoe ongelofelijk kritisch ik ben. Man, wat ben ik een onafhankelijke geest door op internet een comment te plaatsen bij een overleden persoon die ik niet ken. Hier heeft de wereld echt wat aan. Vrijheid van meningsuiting! Ik mag toch zeggen wat ik wil! Wat zullen voltaire en rousseau trots op mij zijn.
Ik denk dat ik wel enigszins begrijp waar de schoen bij je wringt, maar je doet er verder toch niet veel aan.
Neemt niet weg, dat ik in dit topic geen concrete voorbeelden zie van politiek-activistische antivax commentaren e.d. naar aanleiding van de tragiek van deze veel te jong gestorven powerliftster.
Als we het dan toch hebben over niet dieper kunnen zakken, dan is dit een veel beter voorbeeld.Ergens hoop ik altijd dat die mensen ook naar de uitvaart gaan om daar hun zwaarbevochten grondrechten te uiten.
D.i. het over de rug van menselijk verdriet tijdens een ceremonie zoals een uitvaart je 'recht' te halen.
Dat zou pas écht respectloos en immoreel zijn, maar verder totaal niet vergelijkbaar met het -doorgaans- vrijblijvende gekeuvel op een online forum zoals dit.