AndroidHealthClinic

Another One Bites the Dust...

Hoezo, de vraagsteller bedenkt zelf een bewering en vraagt de ander dan om dit te bewijzen. Heb je voorbeelden dat ik iets soortgelijks doe?
Gemiste kans om naar concrete voorbeelden te vragen. :p

Die vragen die jij stelt zijn vaak volkomen terecht, maar anderen doen het vaak toch maar niet.

Het is in en in treurig.

Valt me wel op dat ik de kwaal myocarditis de laatste tijd verdacht vaak voorbij hoor komen in relatie tot jong overlijden.
Om hier nog even op terug te komen: de meeste mensen zijn wat kort van memorie. Het valt nu op omdat iedereen er heel gefocust op is en alle wappies elkaar herhalen.

Ik ben wel benieuwd naar cijfers, alleen dan kan je er echt iets over zeggen.

Draadje, onderste tweet is een quote uit 2006. Nu is er veel meer aandacht voor en iedereen roeptoetert meteen vaccin:

Zo zie je maar hoe ongezond sporten eigenlijk is als je jong en kerngezond bent.

Zeker, ik beweer verder ook niets, valt me alleen op.
Ik wilde je ook niet (verder :p ) het wappie-kamp induwen, maar als iets opvalt dan kan het komen doordat het vaker voorkomt, er meer aandacht voor is, je er meer op let of een combinatie daarvan.

Ik wilde je ook niet (verder :p ) het wappie-kamp induwen,
Geen zorg, daar word ik al automatisch ingeduwd sinds ik me alleen al dingen afvraag of met een kritische houding aanschouw.
Daar kan jij je al niet meer schuldig aan maken.

maar als iets opvalt dan kan het komen doordat het vaker voorkomt, er meer aandacht voor is, je er meer op let of een combinatie daarvan.
Ik ben me behoorlijk bewust van de valkuilen die leiden tot drogredeneringen, verkeerde interpretaties en vermeende causaliteit.
Correlatie is niet gelijk aan causatie en voortdurend roep-toeteren dat iets zo is, maakt het nog niet tot waarheid.

Daarom moet dit ook grootschalig en onafhankelijk worden onderzocht, zodat we een zo objectief mogelijk oordeel kunnen vellen.
Dat dit niet of nauwelijks lijkt te gebeuren, of zelfs tegen wordt gewerkt, is op zichzelf dan ook weer verdacht en opvallend.

Politiek-activistische antivax comments n.a.v. de trieste, voortijdige dood van een medekrachtsporter. Ik dacht dat we niet dieper konden zakken hier maar we hebben nu dan toch echt niveau-feesboek bereikt.

Inb4 'iK sTeL aLlEeN mAaR vRaGeN'

Om hier nog even op terug te komen: de meeste mensen zijn wat kort van memorie. Het valt nu op omdat iedereen er heel gefocust op is en alle wappies elkaar herhalen.

Ik ben wel benieuwd naar cijfers, alleen dan kan je er echt iets over zeggen.
Als je de cijfers niet weet hoe kan je dan concluderen dat het slechts komt omdat iedereen er heel gefocust op is en elkaar herhaalt? Heb jij cijfers die jouw bewering kunnen bevestigen ;).

Je doet een aanname en noemt anderen vervolgens neerbuigend wappie (dom/onwetend), terwijl je aanname dus slechts gebaseerd is op jouw onderbuikgevoel. Misschien baseren die wappies hun mening wel op de cijfers. Maar misschien ook niet. Maar dat kan jij niet weten want je zegt zelf de cijfers niet te weten ;).

Je bent dus eigenlijk geen haar beter dan de generaliserende term die je gebruikt voor de anders-dan-jou-denkenden over dit onderwerp.

en alle wappies elkaar herhalen.
En alle anti-wappies herhalen het dagelijks voorgekauwde staatsnarratief dat men gebruikt voor eenieder die ook slechts maar een vraagteken durft te zetten bij het overheidsbeleid- en aanpak omtrent de coronacrisis.

Laatst bewerkt:
Over diep zakken gesproken. Hoe zijn wij als beschaafd landje met een cultuur die gekenmerkt werd door directheid en Hollandse nuchterheid afgegleden tot een jankerig mietjesvolkje dat de vrijheid van meningsuiting en het bekritiseren en in twijfel trekken van de macht verafschuwd? Je kan tegenwoordig bijna geen discussie meer voeren zonder meteen met allerlei dooddoeners in een hokje te worden geplaatst.

Politiek-activistische antivax comments n.a.v. de trieste, voortijdige dood van een medekrachtsporter. Ik dacht dat we niet dieper konden zakken hier maar we hebben nu dan toch echt niveau-feesboek bereikt.
Dit bedoel ik dus. Waar precies worden hier allerlei politiek-activistische antivax comments gegeven n.a.v. het bericht over haar dood? Ik heb de afgelopen 2 pagina's nog maar een paar keer teruggelezen, maar ik zie zulke comments helemaal nergens staan.
Ik zie geen politieke comments, ik zie geen activistische comments, ik zie ook helemaal nergens antivax comments, laat staan politiek-activistische antivax comments. Misschien moet ik een leesbril aanschaffen en heb ik er meerdere keren overheen gekeken.

Gelukkig kan je natuurlijk heel makkelijk al die politiek-activistische antivax comments waar je het over hebt zo citeren, zodat het niet lijkt alsof je maar wat uit je nek aan het lullen bent.

Idd feesboek niveau.

Iemand die oproept om de situatie onafhankelijk te onderzoeken
Daarom moet dit ook grootschalig en onafhankelijk worden onderzocht, zodat we een zo objectief mogelijk oordeel kunnen vellen.
en zelfs nog zegt dat:
Correlatie is niet gelijk aan causatie en voortdurend roep-toeteren dat iets zo is, maakt het nog niet tot waarheid.
en dan als een simpleton diegene uit maken voor politiek activistische antivaxxer zonder zelf in te zien hoe politiek activistisch je eigen post is. 🤦 wat een dooddoener.

Over diep zakken gesproken. Hoe zijn wij als beschaafd landje met een cultuur die gekenmerkt werd door directheid en Hollandse nuchterheid afgegleden tot een jankerig mietjesvolkje dat de vrijheid van meningsuiting en het bekritiseren en in twijfel trekken van de macht verafschuwd?
Imo gaat het de verkeerde kant op als je alleen nog maar de de macht mag bekritiseren en in twijfel trekken en de het tegengeluid niet.

en dan als een simpleton diegene uit maken voor politiek activistische antivaxxer
Ik denk dat je een moet aanschaffen. ;)

Je doet een aanname en noemt anderen vervolgens neerbuigend wappie (dom/onwetend), terwijl je aanname dus slechts gebaseerd is op jouw onderbuikgevoel. Misschien baseren die wappies hun mening wel op de cijfers. Maar misschien ook niet. Maar dat kan jij niet weten want je zegt zelf de cijfers niet te weten ;).

Je bent dus eigenlijk geen haar beter dan de generaliserende term die je gebruikt voor de anders-dan-jou-denkenden over dit onderwerp.
Als je (niet hier, dat beweerde ik nooit) wat berichten langs ziet komen waarbij mensen op de dood van iemands dochter reageren met teksten over dat het terecht is ivm iemands vaccinatie-standpunt wordt je vanzelf wat neerbuigend.

Degene die ik wappie noem zijn degene die bij iedere jonge sporter die overlijdt na de corona periode meteen de vaccinaties noemt als oorzaak: erna, dus erdoor. Mensen die keihard beweren dat je dat vroeger nooit hoorde, terwijl in het draadje dat ik deelde er berichten zijn uit jaren ver voor corona. Kritische denkers die alleen maar vragen stellen en zichzelf volkomen rationeel wanen, het valt ze nu op, dus daarvoor was het er niet.

Voorbeeld:

Even los van hyperbolen en andere humor die ik ter vermaak graag inzet.

Laatst bewerkt:
Dat is de modus operandi. Kijk eens hoe ongelofelijk kritisch ik ben. Man, wat ben ik een onafhankelijke geest door op internet een comment te plaatsen bij een overleden persoon die ik niet ken. Hier heeft de wereld echt wat aan. Vrijheid van meningsuiting! Ik mag toch zeggen wat ik wil! Wat zullen voltaire en rousseau trots op mij zijn.

Ergens hoop ik altijd dat die mensen ook naar de uitvaart gaan om daar hun zwaarbevochten grondrechten te uiten.

Terug
Naar boven