AndroidHealthClinic

anti oestrogeen

Is dat voor je tepels? Voor die puffy nipples wat tegen te gaan?

Zoek eens op Aromatase Inhibitors, of als je iets natuurlijks wil schijnt I3C (Indole-3-carbinol) anti-oestrogene/anti-gyno effecten te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Nee is niet voor gyno. Dat heb ik al vanaf pubertijd. Daarom vermoeden ook van een hoog oestrogeen. Mede om weinig baardgroei, vetopslag buik/heupen. Wil het eens proberen. Wss ook binnenkort eens navraag doen voor een onderzoek.

---------- Toegevoegd om 01:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:46 ----------

Zoek eens op Aromatase Inhibitors, of als je iets natuurlijks wil schijnt I3C (Indole-3-carbinol) anti-oestrogene/anti-gyno effecten te hebben.

Bedankt!
Alleen Zijn er veel producten te vinden die dat bevatten. Zelfs superpump en RPM... Maar wat is nou het beste om te proberen?

6-oxo laat estradiol juist stijgen.

Goede AI is bijv. Novedex XT (ook illegaal in NL).
Als je voor I3C gaat neem dan bij voorkeur een product dat het puur bevat. Dan weet je de dosering tenminste, de hoeveelheid in Superpump is zeer wss ondergedoseerd.

Verwacht van de AI trouwens geen stijging in LBM/kracht. Bij het onderzoek van Novedex XT bleef LBM gelijk, er was wel een mooie daling in fat%.

Laatst bewerkt:
Als je hier kijkt zijn er speciale anti-oestrogeen supps.

http://www.bodybuilding.com/store/anti-estrogen.htm

Wat is de meerwaarde van de Novadex XT?

Niets, ik heb nog eens goed gekeken naar de Novedex studie en het heeft amper effect op aromatase. :o

Furthermore, in the Novedex group we did not observe decreases in estrogen levels during the supplementation period but, rather, overall average
nonsignificant (P > 0.05) increases of 27%, 24%, and 7%, respectively, for E1, E2, and E3 [...]
It does not appear to completely inhibit aromatase activity
[Link niet meer beschikbaar]

Weggegooid geld dus als anti-oestrogeen. Al was er wel een significante daling van fat%.

Probleem met het lijstje dat op Bodybuilding.com staat is dat het 1. marketing is, 2. proprietary blends zijn, 3. veel ingredienten onzin zijn.
Ik zou voor een puur I3C product gaan.:)

6-oxo laat estradiol juist stijgen.

Goede AI is bijv. Novedex XT (ook illegaal in NL).
Als je voor I3C gaat neem dan bij voorkeur een product dat het puur bevat. Dan weet je de dosering tenminste, de hoeveelheid in Superpump is zeer wss ondergedoseerd.

Verwacht van de AI trouwens geen stijging in LBM/kracht. Bij het onderzoek van Novedex XT bleef LBM gelijk, er was wel een mooie daling in fat%.

Jaja, lees dit maar eens goed.

6-OXO: Estrogen blocker
6-OXO, is the most effective natural compound to combat estrogen. 6-oxo is created by Ergopharm, the hormone authority and creator of 1-AD and now 6-0X0.

What is 6-OXO?
6-OXO by Ergopharm contains a naturally occurring aromatase inhibitor that is devoid of any direct hormonal or prohormonal activity (androgenic or estrogenic). 6-OXO is what science refers to as a "suicide inhibitor" of aromatase. Specifically this means that it will irreversibly bind to the aromatase enzyme and permanently deactivate it. With prolonged use of 6-OXO the result will be a very substantial reduction in the production of estrogen in the body, along with a coinciding up-regulation of natural (testicular) testosterone production.

6-OXO contains a natural compound that combats estrogen formation. 6-OXO is the first proven aromatase inhibitor, not some ineffective herb like chrysin or indole-3-carbinol that never delivered results.

Bron: http://www.qfac.com/supps/6oxo.html

Heb eens Novedex XT gebruikt: goede resultaten maar weg coïtusdrive :-(

Jaja, lees dit maar eens goed.
Reclamepraatjes.

Bekijk deze studies maar eens:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2100070/?tool=pubmed

Hier de tabel met serum hormone levels na supplementatie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2100070/table/T6/

Relative to the ability of 6-OXO to inhibit aromatization by way of our serum hormone markers, estrone underwent overall increases of 22% and 52% for 300 mg and 600 mg, respectively, and estradiol underwent overall increases of 27% and 12% for 300 mg and 600 mg, respectively. These data indicate that aromatase activity was not completely inhibited by 6-OXO throughout the eight-week period.

Nee is niet voor gyno. Dat heb ik al vanaf pubertijd. Daarom vermoeden ook van een hoog oestrogeen. Mede om weinig baardgroei, vetopslag buik/heupen. Wil het eens proberen. Wss ook binnenkort eens navraag doen voor een onderzoek.

..........

Je kan het ook zonder supplementen proberen. Bijvoorbeeld met dagelijks 100 gram champignons (niet rauw). Voor achtergrond info zie dit:

http://www.ergogenics.org/voeding42.html

Verder kan je kijken of je misschien belast wordt door exogene oestrogenen zoals:

- Voedsel en drank uit plastic verpakkingen (incl. kartonnen verpakkingen met plastic wand en misschien blikjes vis).
- Opwarmen in plastic voorwerpen (in een magnetron)?
- Lavendel in deo en shampoos
- gebruik van bacteriedodende zeep e.d.

Kris

Formestane in geloof ik een goeie. Is nog medisch gebruikt geweest. Op predatornutrition dacht ik dat die stond.

Inhibit-E schijnt ook zijn werk te doen...
Kan je bestellen in de UK.

Formestane in geloof ik een goeie. Is nog medisch gebruikt geweest. Op predatornutrition dacht ik dat die stond.
Schijnt inderdaad een topper te zijn, heeft wel wat oral bioavailability probleempjes zie ik net.
Exemestane (Aromasin) lijkt beter te zijn, al denk ik dat je dan het illegale circuit inmoet.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
hmm, hier wordt ik dus niet zo heel veel wijzer van. Denk dat ik het geld maar bewaar voor een hormoon onderzoek.

Terug
Naar boven