XXL Nutrition

Supplementen t.b.v. betere concentratie

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 53
  • Weergaven 5K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Ik zit zelf vooral te denken om computer werk met meer vrij uitzicht op natuur te kunnen doen, met laptop in de tuin van m'n landgoed zitten zeg maar. Dan hoeven m'n hersenen niet continu te zoeken naar een ontsnapping uit de betonnen gevangenis terug naar die kalmerende vibe van het bos. :o
Zelfs planten in kamer of op balkon kunnen al helpen, tot op zeker hoogte misschien al een foto of poster, net als een wandeling in een parkje (staatslandgoed zo je wilt).

Net als Sparks79 vind ik in sportschool en nog meer in hardlopen buiten veel ontspanning. Lekker buiten lopen op de ademhaling.

Ook tips van tymboo en 2Stronk werken gewoon, het verhaal van tymboo sluit ook aan bij: "If you wanna have something done, ask a busy person."
 
Toch ook even een andere blik. Ik kan zelf bijna niet anders dan in korte sprints werken. En dan krijg ik enorm veel gedaan in korte tijd. Om op te laden heb ik dan wel weer even nodig.
Is dit niet iets wat vaker voorkomt bij mensen met ADHD?

In het algemeen is als je vastzit met een probleem enige afstand nemen vaak een goede zet. Een kennis van mij die schrijft doet dat als hij vast zit met een stuk of hoofdstuk. Even een wandeling of een stukje hardlopen en dan schiet het te binnen of je ziet het als je terug bent.
 
Toch ook even een andere blik. Ik kan zelf bijna niet anders dan in korte sprints werken. En dan krijg ik enorm veel gedaan in korte tijd. Om op te laden heb ik dan wel weer even nodig. Nou ben ik ook veel aan het vergaderen en dat tel ik dan maar niet mee. Maar het echte denkwerk en serieus plannen bouwen of aan octrooien werken, echt nieuwe dingen verzinnen.... daarvoor heb je zowel bewuste als onbewuste tijd nodig. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik in de ochtend hard bezig ben met iets en dan nadat ik een stuk ben gaan hardlopen einde middga ineens de oplossing 'zie'.

Concentratie is een wonderlijk ding, maar de vraag is ook wel waarop je je wilt/moet concentreren.

Jawel, maar jij bent wellicht anders dan TS, in elk geval van een andere leeftijdscategorie (denk ik). Ik ook trouwens. Ik denk dat 'gebrek aan concentratie op het werk' bij met name heel veel jongemannen van grof gezegd de millennial / gen z generatie veel meer samenhangt met meer algemene zaken als lethargie, onverschilligheid, demotivatie, het gevoel er niet toe te doen, etc. Dat heeft imo in sterke mate te maken met wat chrisk zei, namelijk de afleidingen en invloeden van social media/yt/tv.

Misschien gaat het wat ver voor dit topic en ik wil zeker geen aannames over TS maken, maar je bewust zijn van bovenstaande is goed en een eerste stap om er wat aan te doen is zo af en toe die telefoon eens echt weg te leggen. Dat je daarmee beter geconcentreerd aan het werk kunt gaan is één van de eerste voordelen.
 
Zelfs planten in kamer of op balkon kunnen al helpen, tot op zeker hoogte misschien al een foto of poster, net als een wandeling in een parkje (staatslandgoed zo je wilt).
Sadly-unhealthy-and-dreary-polar-bear-enclosures-such-as-this-still-exist-Chiles-only-polar-bear.jpg
 
Jawel, maar jij bent wellicht anders dan TS, in elk geval van een andere leeftijdscategorie (denk ik). Ik ook trouwens. Ik denk dat 'gebrek aan concentratie op het werk' bij met name heel veel jongemannen van grof gezegd de millennial / gen z generatie veel meer samenhangt met meer algemene zaken als lethargie, onverschilligheid, demotivatie, het gevoel er niet toe te doen, etc. Dat heeft imo in sterke mate te maken met wat chrisk zei, namelijk de afleidingen en invloeden van social media/yt/tv.

Misschien gaat het wat ver voor dit topic en ik wil zeker geen aannames over TS maken, maar je bewust zijn van bovenstaande is goed en een eerste stap om er wat aan te doen is zo af en toe die telefoon eens echt weg te leggen. Dat je daarmee beter geconcentreerd aan het werk kunt gaan is één van de eerste voordelen.
Zeker weten.

Ik denk eerlijk gezegd dat TS slim zat is en eerder tegen een bore-out aanzit. BB_ heeft een enorme discipline en waarschijnlijk werkt hij al jaren heel braaf en keihard aan dezelfde zaken.... En heeft hij nooit de promotie en uitdagingen gehad die wel bij zijn intelligentie passen. Maar dat is speculatie en een hoop aannames. Hoe zit dat BB_ ? Hoe lang doe je dit werk al en hoe uitdagend is het nou echt?
 
Toch ook even een andere blik. Ik kan zelf bijna niet anders dan in korte sprints werken. En dan krijg ik enorm veel gedaan in korte tijd. Om op te laden heb ik dan wel weer even nodig. Nou ben ik ook veel aan het vergaderen en dat tel ik dan maar niet mee. Maar het echte denkwerk en serieus plannen bouwen of aan octrooien werken, echt nieuwe dingen verzinnen.... daarvoor heb je zowel bewuste als onbewuste tijd nodig. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik in de ochtend hard bezig ben met iets en dan nadat ik een stuk ben gaan hardlopen einde middga ineens de oplossing 'zie'.

Concentratie is een wonderlijk ding, maar de vraag is ook wel waarop je je wilt/moet concentreren.
Tijdens mijn scriptie hier enorm veel fouten mee gemaakt en dus enorm veel van geleerd.

Ik zie een aantal dingen door elkaar heen:
- Probleem processen gebeurt inderdaad voor een groot deel onbewust en even tijd van het probleem weg helpt
- De korte sprints heeft deels te maken met je concrentratie boog (20 of 40 min, zou ik even na moeten zoeken)
- 'Waarop je wilt concentreren' helpt als je doel goed genoeg is. Dat cliche verhaal van als 1 hoofdstuk niet lukt, je beter 1 bladzijde kunt lezen. Je komt eerder tot actie en dan stiekem doe je toch wel meer. Bij mijn scriptie was het op een gegeven moment, uitzoeken waar de fuck ik ook alweer mee bezig was (uitstelgedrag).

Vaak moet je het ook totaal upfucken om je eigen maniertjes te vinden :D
 
Dit is de goede vraag. Alsmede en tevens: alles goed BB_ ?
Met mij is het helemaal prima. 🙂 Lekker druk bezig. Die andere vraag parkeer ik even.
Heb het idee dat de moderne invloeden van social media en youtube/tv en meerdere monitors met 20 tabs open en dat soort meuk het ook enorm stimuleren, dat je hersenen gewend raken elke paar seconden van context te veranderen.
Klopt helemaal, daarom leg ik m'n telefoon regelmatig buiten handbereik, want Social media is inderdaad een enorme afleiding/verleiding. Ik zie ook dat de jongere generatie echt enorm last heeft van afleidingen. Tijdens het werk heb ik geen internet open staan, dat scheelt.
 
Zeker weten.

Ik denk eerlijk gezegd dat TS slim zat is en eerder tegen een bore-out aanzit. BB_ heeft een enorme discipline en waarschijnlijk werkt hij al jaren heel braaf en keihard aan dezelfde zaken.... En heeft hij nooit de promotie en uitdagingen gehad die wel bij zijn intelligentie passen. Maar dat is speculatie en een hoop aannames. Hoe zit dat BB_ ? Hoe lang doe je dit werk al en hoe uitdagend is het nou echt?
Ik heb geen behoefte en tijd mijn privéleven hier te bespreken, maar het gaat prima en ben nog met andere dingen bezig zijdelings.

Was enkel m'n vraag of iemand een supp wist. Wellicht had ik erbij moeten vermelden dat ik bij gewone bij de drogist vrij verkrijgbare middelen wil houden.
 
Ik heb geen behoefte en tijd mijn privéleven hier te bespreken, maar het gaat prima en ben nog met andere dingen bezig zijdelings.

Was enkel m'n vraag of iemand een supp wist. Wellicht had ik erbij moeten vermelden dat ik bij gewone bij de drogist vrij verkrijgbare middelen wil houden.
Bij de drogist is niets te krijgen wat je beter helpt dan goed eten, voldoende slapen etc. Voldoende slapen is denk ik nog het beste uiteindelijk - er is best veel onderzoek naar gedaan en als je te weinig slaapt dan werkt zo ongeveer je hele brein minder goed.

Ik zou trouwens ook geen illegale spullen nemen daarvoor. Heeft meer nadelen dan voordelen.
 
Af en toe even ander omgeving zoeken, om flink stuk te gaan wandelen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Bij de drogist is niets te krijgen wat je beter helpt dan goed eten, voldoende slapen etc. Voldoende slapen is denk ik nog het beste uiteindelijk - er is best veel onderzoek naar gedaan en als je te weinig slaapt dan werkt zo ongeveer je hele brein minder goed.

Ik zou trouwens ook geen illegale spullen nemen daarvoor. Heeft meer nadelen dan voordelen.
Ik slaap laatste tijd echt veel en veel te weinig, daar moet ik inderdaad echt wat aan veranderen
 
Modafinil
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Back
Naar boven