AndroidHealthClinic

Antwerpen gaat radicale moslims screenen

Je kan wel blijven lullen, maar je zal toch eens een keer actie moeten gaan ondernemen.

Dus tijd zal het leren of dit een goede aanpak ja of te nee

maar dat zeg ik toch??!!??!!
Je moet actie ondernemen, maar de vraag is hoe en wanneer.
Dream warrior stelde dat men hard moest ingrijpen maar toen ik vroeg hoe hij dat dan zag dan gaf hij niet thuis;
Dat is net het probleem. Men moet kijken naar andere landen en kijken wat werkte en wat niet. Zo moet men niet steeds opnieuw het warm water uitvinden.
Het spreidingsbeleid heeft al zijn vruchten afgeworpen in een aantall Vlaamse grootsteden.

Heemland is een site van een malloot die cijfers verdraait, check je bronnen eerst Martie.

maar dan nog elke % is teveel.

Vind dit wel tevens een betere bron:

Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Allochtone jongeren plegen ruim vier keer vaker een misdrijf dan autochtonen.

Onderzoek herkomst criminelen

Rapport
Onderzoekers zijn lang terughoudend geweest met het in kaart brengen van een relatie tussen criminaliteit en afkomst, maar nu ligt er dan toch een rapport, in opdracht van minister Donner van Justitie. De inhoud van dat rapport is door betrouwbare bronnen bevestigd tegenover RTL Nieuws.

Ras en criminaliteit
Het wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie centrum, het WODC onderzocht het omstreden verband tussen etniciteit en criminaliteit. Het WODC komt weliswaar tot de conclusie dat er geen direct verband tussen ras en crimineel gedrag is, maar dat allochtonen wel veel vaker in aanraking komen met politie en justitie.

Hele linie
Uit het rapport blijkt dat over de hele linie allochtonen drie keer zo vaak verdacht worden van criminele feiten. In 37% van de strafzaken is er sprake van een allochtone verdachte.

Jongeren
Vooral jongeren ontsporen. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen. Voor Marokkanen in deze leeftijdsgroep is dat 3,5 keer zo vaak en voor Antillianen is het ruim twee keer (2,3) zoveel. In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan dan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten als hun leeftijdsgenoten.

Geschrokken
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers, en praten komende week over nieuwe maatregelen om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken. Vooral de groep Marokkanen valt op, omdat zij hoog scoren als veelplegers. Het kabinet wil dat er juist tegen deze draaideurcrimenelen harde maatregelen worden genomen.

bron: Allochtonen plegen veel meer misdrijven

Laatst bewerkt:
Yep dat is een goede bron en ook meerdere malen al besproken. De jongeren onder bepaalde groepen allochtonen kennen een te grote vertegenwoordiging aan criminelen.

Yep dat is een goede bron en ook meerdere malen al besproken. De jongeren onder bepaalde groepen allochtonen kennen een te grote vertegenwoordiging aan criminelen.

@martie

tik eens strafrechtelijke trechter in als trefwoord en zoek op mijn posts en je zal uitleg genoeg krijgen van hoe het komt dat de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Natuurlijk moet je dit alleen maar doen als je echt wil nuanceren en de realiteit wil kennen.

Maar let op. Niemand heeft gezegd dat de allochtonen minder criminaliteit plegen. Ze zijn idd sterker vertegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. De strafrechtelijke trechter (typ in search engine en je zal lezen wat dat inhoudt) verklaart een groot deel van dit fenomeen.
Algemeen zou men kunnen stellen dat criminaliteit geen oorzaak vindt in zijn relatie met etniciteit of religie of origine, maar louter en alleen gelinkt is aan armoede en kansarmoede;
De criminaliteit die JAn met de Pet het meeste tegen de borst stoot, is net de criminaliteit gepleegd door de arme mensen. En daar zijn de allochtonen oververtegenwoordigd; In Canada is er ook een heel grote Arabische gemeenschap maar aangezien hun financiële toestand dezelfde is als die van de doorsnee Canadees, zijn zij niet oververegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Onze "fout" was dus gastarbeiders naar hier te halen, louter en alleen gebaseerd op spierkracht.

De eerste generatie "Marokkanen" was minder crimineel dan de doorsnee Nederlander/Belg. Dit kwam omdat ze hun nieuwe leefsituatie vergeleken met de toestand in Marokko. Ze zagen dat ze het hier beter hadden. Maar de generaties die daar op volgden, groeiden hier op. Ze kregen dezelfde verlangens als de doorsnee Belg/Nederlander. Maar hun financiële situatie liet hen niet toe te kopen wat hun vriendjes op school wel hadden. De leraars op school begonnen deze kinderen als lastpakken te zien omdat deze nooit in orde waren met hun boeken,... ,er geen geld was voor de schoolreisjes,./..
De vader had te weinig contact met de school omdat hij te weinig de taal kende. Taallessen waren er niet voorzien. Had men Marokkanen uit Casablanca genomen, en deze alleen in franstalig Belgie ingezet dan was het probleem nooit zo erg geweest.
De zaken zijn natuurlijk nog iets complexer maar deze tekst draagt meer bij tot het debat en het zoeken naar een oplossing dan het roepen dat de Mocro's moeten oprotten.

@martie

tik eens strafrechtelijke trechter in als trefwoord en zoek op mijn posts en je zal uitleg genoeg krijgen van hoe het komt dat de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Natuurlijk moet je dit alleen maar doen als je echt wil nuanceren en de realiteit wil kennen.

Het kan allemaal redenen hebben dat allochtonen zo doen, maar ze zijn gewoon verkeerd, ze vallen zoveel onschuldige mensen lastig, ze scheren iedereen over 1 kam, en kunnen ze wel mooi zeggen dat Nederlanders dat doen maar dat is dus gwn zo'n uiting van "check ff hoe zielig wij zijn". Net zoals de allochtonen zeggen dat Nederlanders discrimineren, kijk alleen al ff de turken.. de christen en moslim turken gaan hier 10x per week minimaal met elkaar op de bek en het is alleen maar kanker dit kanker dat. Ik, in Nederland, word op school voor kaaskop uitgescholden, als maar weer, ik zeg kanker moslim en ik moest elke dag van 10 voor half 9 tot 5 uur op school zitten, de directeur was een marokaan, en dan verwacht men ook nog dat ik bij een gedachte over allochtonen denk aan de bloemetjes en de bij'tjes.

Nee makker, dit klopt gewoon niet, als zij een beter leven willen moeten ze is leren veranderen, maar omdat ze niet willen veranderen blijft het leven zo van hun, en die van ons trouwens al helemaal.

heel toevallig trouwens dat ik net door de stad langs de bioscoop fietste en groepje allochtonen stonden, marokanen denk ik aan hun haakneuzen te zien, ik kijk, al die marokanen kijken mij aan beginnen te scheeuwen van wat kijk je ons nou aan dan, echt.. ik walg zo van die mensen he, liefst gooide ik er nog een handgranaat in dat groepje en gebruikte ik hun hoofden als voetbal en hun benen als hocky sticks.

Laten we voorop stellen dat niet elke allochtoon hetzelfde is.
Laten we zelf ook hun niet over één kam scheren.
Als we mensen persoonlijk beoordelen dan zou het een stuk begrijperlijker zijn allemaal.

Vergeet ook niet dat de meesten allochtonen hier geboren zijn maar ook hier tussen wal en schip zitten.
Hun meestal ouderwetse ouders aan de ene kant en aan de andere kant de mensen die ze als allochtoon zien.
En dan mag je een coole maroc zijn, je blijft een mens met gevoel.
Logish dat ze soortgenoten gaan opzoeken, en dat ze een muur op zich heen hebben is alleen maar jammer.
Uiteindelijk hebben ze alleen zichzelf ermee, maar meestal zie je wel dat de jeugd van tegenwoordig, veranderen namate ze ouder worden, meer levenservaring krijgen...
Desalniettemin de criminelen aanpakken, allochtoon of niet.

Musclebear, ga je nu alleen nog maar zaken posten waar ik het mee eens ben? :roflol:

goede post kerel.

Laten we voorop stellen dat niet elke allochtoon hetzelfde is.
Laten we zelf ook hun niet over één kam scheren.
Als we mensen persoonlijk beoordelen dan zou het een stuk begrijperlijker zijn allemaal.

Vergeet ook niet dat de meesten allochtonen hier geboren zijn maar ook hier tussen wal en schip zitten.
Hun meestal ouderwetse ouders aan de ene kant en aan de andere kant de mensen die ze als allochtoon zien.
En dan mag je een coole maroc zijn, je blijft een mens met gevoel.
Logish dat ze soortgenoten gaan opzoeken, en dat ze een muur op zich heen hebben is alleen maar jammer.
Uiteindelijk hebben ze alleen zichzelf ermee, maar meestal zie je wel dat de jeugd van tegenwoordig, veranderen namate ze ouder worden, meer levenservaring krijgen...
Desalniettemin de criminelen aanpakken, allochtoon of niet.

Mee eens, maar ik ben er niet zo'n voorstander van dat de ouders hun cultuur voortzetten naar hun kinderen, de ouders maken het hun kinderen in feite zelf zuur. Ik ken genoeg allochtonen die met Nederlanders omgaan en ook die cultuur hebben. Oh laten we even voorop stellen dat ik het voornamelijk al mn posts over marokanen en turken had, vind surinamers altijd wel toffe peren, hier in het oosten tenminste, in het westen schijnen ze zich iets minder goed als hier te gedragen.

Het kan allemaal redenen hebben dat allochtonen zo doen, maar ze zijn gewoon verkeerd, ze vallen zoveel onschuldige mensen lastig, ze scheren iedereen over 1 kam, en kunnen ze wel mooi zeggen dat Nederlanders dat doen maar dat is dus gwn zo'n uiting van "check ff hoe zielig wij zijn". Net zoals de allochtonen zeggen dat Nederlanders discrimineren, kijk alleen al ff de turken.. de christen en moslim turken gaan hier 10x per week minimaal met elkaar op de bek en het is alleen maar kanker dit kanker dat. Ik, in Nederland, word op school voor kaaskop uitgescholden, als maar weer, ik zeg kanker moslim en ik moest elke dag van 10 voor half 9 tot 5 uur op school zitten, de directeur was een marokaan, en dan verwacht men ook nog dat ik bij een gedachte over allochtonen denk aan de bloemetjes en de bij'tjes.

Nee makker, dit klopt gewoon niet, als zij een beter leven willen moeten ze is leren veranderen, maar omdat ze niet willen veranderen blijft het leven zo van hun, en die van ons trouwens al helemaal.

heel toevallig trouwens dat ik net door de stad langs de bioscoop fietste en groepje allochtonen stonden, marokanen denk ik aan hun haakneuzen te zien, ik kijk, al die marokanen kijken mij aan beginnen te scheeuwen van wat kijk je ons nou aan dan, echt.. ik walg zo van die mensen he, liefst gooide ik er nog een handgranaat in dat groepje en gebruikte ik hun hoofden als voetbal en hun benen als hocky sticks.

Je tekst is zo zielig en vol vooroordelen. Zielig omdat je het zelf niet inziet. Lees jij wel wat je schrijft? Je zegt dat ze iedereen over dezelfde kam scheren en wat doe je dan in deze post? Net hetzelfde, plus ze nog wat beledigen. "haakneuzen,..."
En je moordneigingen getuigen van weinig opvoeding.

ps: gebruik eens wat meer punten en komma's want ik moest je zinnen wel drie keer lezen alvorens ik er iets van begreep.

Moet je vooral doorgaan met het wij/zij denken:rolleyes:

Je tekst is zo zielig en vol vooroordelen. Zielig omdat je het zelf niet inziet. Lees jij wel wat je schrijft? Je zegt dat ze iedereen over dezelfde kam scheren en wat doe je dan in deze post? Net hetzelfde, plus ze nog wat beledigen. "haakneuzen,..."
En je moordneigingen getuigen van weinig opvoeding.

ps: gebruik eens wat meer punten en komma's want ik moest je zinnen wel drie keer lezen alvorens ik er iets van begreep.

maakt me niks uit gast wat jij van me vind, laat ik maar niet zeggen wat ik van jouw vind. En ik heb niet gezegt dat Nederlanders niet over 1 kam scheren, maar toonde aan dat die moslims 't zelf net zo erg doen en dat ze niet moeten mauwen. En ja, haakneuzen vind ik geen belediging, maar gewoon een feit. Een betere opvoeding als ik kan je niet krijgen, maar als jij ooit is finaal kapot word geslagen door een groepje allochtonen zonder reden zal jouw kijk op die mensen ook wel veranderen.

Nederland heeft talloze culturen,subculten enzv
Door een wij zij cultuur te creeren onstaat er een polarisatie wat vele malen in de geschiedenis is gebeurd

maakt me niks uit gast wat jij van me vind, laat ik maar niet zeggen wat ik van jouw vind. En ik heb niet gezegt dat Nederlanders niet over 1 kam scheren, maar toonde aan dat die moslims 't zelf net zo erg doen en dat ze niet moeten mauwen. En ja, haakneuzen vind ik geen belediging, maar gewoon een feit. Een betere opvoeding als ik kan je niet krijgen, maar als jij ooit is finaal kapot word geslagen door een groepje allochtonen zonder reden zal jouw kijk op die mensen ook wel veranderen.

Dus ik heb een haakneus?

Heel raar maar ik moet opeens aan een heks en breien denken.
Gelukkig kunnen we niet aan iemand zijn bouw zien hoe zijn karakter is.
Hoewel een plastic chirugie beslist anders zou beweren.
Maar mensen laten vaak zien door hun grimas hoe het staat met hun gevoel.
Ik kan me voorstellen als je alleen maar negatieve ervaringen hebt dat je weinig positiefs kan vinden,.. maar toch is luisteren, in dit geval goed lezen en respect belangrijk in een discussie als deze.
Maar je moet ook willen natuurlijk !!!,..iedereen kan lullen als brugman maar als het links erin gaat, en rechts eruit dan heeft het voor de persoon in kwestie weinig waarde.
Als je niet het goede in mensen WIL zien dan sluit je jezelf af voor openstaande mogelijkheden.
En dan maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf.

Nederland heeft talloze culturen,subculten enzv
Door een wij zij cultuur te creeren onstaat er een polarisatie wat vele malen in de geschiedenis is gebeurd

Nee heb je gelijk in, zal er voortaan aan denken.

weet ik niet, maar als je iemand met een haakneus ziet en is getint is het vaak een marokaan, wil nog niet zeggen dat een marokaan zonder haakneus geen marokaan is he.

Deze discussie is voor mij nu gesloten trouwens, hier komen we toch niet uit gezien iedereen dingen anders ervaart en beleeft en zo een andere mening vormt. Thinkalot, verplaats je bijvoorbeeld is in mij, wat ik meegemaakt heb, hoe ik dingen zie .... dan zul jij hetzelfde denken als ik en dat moet jij weten en daarom vind ik dat jij andermans mening moet respecteren.

Laatst bewerkt:
Thinkalot, verplaats je bijvoorbeeld is in mij, wat ik meegemaakt heb, hoe ik dingen zie .... dan zul jij hetzelfde denken als ik en dat moet jij weten en daarom vind ik dat jij andermans mening moet respecteren.
omdat je negatieve ervaringen hebt gehad met marokkanen ga je dus maar alle marokkanen over deezlfde kam scheren?
Ik moet jouw mening helemaal niet respecteren; moet men de mening an hitler respecteren? Neen, toch? Als de inhoud van de mening het respecteren waard is zal ik ze respecteren maar dit "wij/zij -denken" en veralgemeningen is ronduit het respecteren niet waard.

omdat je negatieve ervaringen hebt gehad met marokkanen ga je dus maar alle marokkanen over deezlfde kam scheren?
Ik moet jouw mening helemaal niet respecteren; moet men de mening an hitler respecteren? Neen, toch? Als de inhoud van de mening het respecteren waard is zal ik ze respecteren maar dit "wij/zij -denken" en veralgemeningen is ronduit het respecteren niet waard.

Jij bent echt dom eigenlijk, jij kent wel die leuke feiten maar logisch beredeneren kun jij niet, ik ga hier geen eens meer op reageren eigenlijk, ik kan 't wel... maar ik laat 't is aan jouw hersenen over die naar links wijzen, dus eigenlijk ben jij gewoon hopeloos:rolleyes:

Terug
Naar boven