XXL Nutrition

Nieuws Apple-gebruikers slimmer dan Windowsgebruikers

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
ROTTERDAM - In de legendarische rivaliteit tussen Apple- en Windowsgebruikers geeft een nieuwe studie munitie aan de eerste groep: Apple-gebruikers zouden slimmer zijn dan hun rivalen.

Het onderzoek werd uitgevoerd door website Intelligents Elite: zij vroegen aan twee miljoen internetgebruikers om een online IQ-test uit te voeren. De studie bracht enkele opmerkelijke verschillen aan het licht.

Duurder product, rijkere klant
Zo scoorden Apple-gebruikers gemiddeld zo'n zes IQ-punten hoger dan hun op Windows verkikkerde tegenhangers. Ook wie zijn machine op Linux laat draaien, kwam beter uit de test dan de Windows-gebruikers. iPad-bezitters scoorden overigens nog beter dan gemiddelde Apple-afficionado's: zij blijken het intelligentst van allemaal te zijn.

De onderzoekers gaan er vanuit dat de verschillen te wijten zijn aan de pittige prijskaartjes die doorgaans aan Apple-producten hangen. Daardoor wordt Apple vaker gekocht door mensen met een beter betaalde job, die in vele gevallen ook een hogere opleiding genoten.

http://www.ad.nl/ad/nl/1005/Digitaa...bruikers-slimmer-dan-Windows-gebruikers.dhtml

Weten we dat ook weer, gelukkig werk ik nog met Dos 6.22.
 
Mwa, vind het een beetje onzin.. alsof iemand die windows gebruikt minder verstand heeft als een apple gebruiker..

yea right
 
De onderzoekers gaan er vanuit dat de verschillen te wijten zijn aan de pittige prijskaartjes die doorgaans aan Apple-producten hangen. Daardoor wordt Apple vaker gekocht door mensen met een beter betaalde job, die in vele gevallen ook een hogere opleiding genoten.

Logisch idd. Linux wordt dan meer gebruikt door nerds welke normaalgezien ook een hoger iq hebben.
 
sponsored by Apple ? :D
 
de mensen die dit onderzoek gedaan hebben hadden waarschijnlijk geen mac.
 
apple heeft dan ook een andere doelgroep dan microsoft.. en sinds wanneer is Apple een besturingssysteem zoals windows
 
ik word een beetje moe van al die nutteloze onderzoeken,hebbe hun niks anders te doen?
 
Goh, wie had gedacht dat mensen die een laptop aanschaffen van 1200,- hoger opgeleid zijn dan mensen die er een van 400,- uitzoeken. Dit onderzoek verschaft ontzettend nieuwe inzichten.
 
Apple wordt heel vaak gebruikt door studenten op hoger niveau / academici. Vooral het gebruik van laptops.

Tel daar bij dat mensen die een Apple computer hebben waarschijnlijk niet op een euro hoeven te kijken, wat in veel gevallen wijst op een goed betaald beroep, en deze studie is dan niet zo moeilijk aan te nemen.

Een PC gebruiker vind je veel meer in alle lagen van de bevolking terug, en dus is het gemiddelde dan lager.
 
WAHAAHAHA DOS....lol

---------- Toegevoegd om 13:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:02 ----------



Al toen er nog geen windows bestond: 1983. ;)

raar ik dacht dat het toen Mac OS heette en dat Apple het merk was
 
Ik weet meer van de kosmos dan bvb een kosmoloog
 
raar ik dacht dat het toen Mac OS heette en dat Apple het merk was

Ow bedoel je dat. Nee, het heet nog steeds Mac OS. X nu welteverstaan. Het begon allemaal met Lisa in 1983. Windows kwam in 1987, maar daar was nog niet mee te werken.
 
Kijk, het gaat natuurlijk over statistieken. Gemiddelden. Het is simpelweg zo dat tegenwoordig iedere pauper een pc heeft, die Macs zie je simpelweg niet zo veel in bijvoorbeeld de achterstandswijken. Zo hoorde ik een tijdje terug ook van een onderzoekje waaruit bleek dat wijndrinkers gemiddeld slimmer zouden zijn dan bierdrinkers, lijkt me ook best logisch puur statistisch gezien. Mensen die dat soort berichten per direct in twijfel trekken begrijpen niet goed hoe de relaties liggen en hoe ze tot stand komen. Je hoeft je verder echt niet inferieur te voelen hoor met je biertje en je windows pc..
 
:fuu:

Heb wel een ipod touch, maakt dat mij nu slimmer?
Ja er bestaat een direct verband tussen de hoeveelheid apple producten die je bezit en je intelligentie.
 
Ow bedoel je dat. Nee, het heet nog steeds Mac OS. X nu welteverstaan. Het begon allemaal met Lisa in 1983. Windows kwam in 1987, maar daar was nog niet mee te werken.


Het blijft allemaal jatwerk van Commodore (Amiga workbench). Maar ja, dat bedrijf was zo stom om de toen veruit krachtigste computer met de meest geavanceerde besturingssysteem niet aan de man te krijgen. Dan doe je wat verkeerd op de marketingsafdeling, wat dan ook het geval was.
 
Iedere windows gebruiker voelt zich nu aangesproken en dom genoemd haha.

Het gebruik van een bepaald OS bepaald niet of je slim of stom bent.
 
Het blijft allemaal jatwerk van Commodore (Amiga workbench). Maar ja, dat bedrijf was zo stom om de toen veruit krachtigste computer met de meest geavanceerde besturingssysteem niet aan de man te krijgen. Dan doe je wat verkeerd op de marketingsafdeling, wat dan ook het geval was.

Je bent niet goed geinformeerd denk ik. XEROX had eind jaren 70 het PARC project, ze wilden een muis gestuurde computer ontwikkelen. De directie van XEROX zag er niks in, en trok de stekker eruit. De engineers van XEROX hebben toen Steve Jobs van Apple uitgenodigd met de vraag of Apple er meer in zag. Apple nam het project over, en daarmee ook enkele engineers en zo kwam in 1983 de "lisa". De eerste muisgestuurde PC op de markt.

Bill Gates van Microsoft kwam te laat, maar speelde wel een belangrijke rol in het verhaal: want in 1985 kwam MS in beeld voor de ontwikkeling van het pakket wat tegenwoordig Office heet. Word en Excel kwamen later dat jaar als eerste uit op de Mac.

Commodore en Atari hadden zich inmiddels aangesloten bij het 68xxx platform bestaande uit: Apple, Motorola, Commodore en Atari.

Zo was er in 1986 naast de Mac nu ook de Atari ST en Commodore Amiga.
Later zou ook IBM zich aansluiten bij dit clubje en kwam het PowerPC platform van de grond. Commodore ging echter failliet en Atari zag niks meer in PC's.
 
Back
Naar boven