MuscleMeat

arm wil niet groeien

en het hoeft niet persé 21-en te zijn je kunt het ook met 3 of 5 sets doen wat jij wil !!

doe eens een tijd biceps tussen de 4 en 8 reps lekker zwaar en maar 2 oefeningen met 3 setjes. ;)

Je armen groeien heus wel als de rest ook groeit. Waarschijnlijk zit je iedere week te meten en te kijken of ze wel groeien.

je bedoelt die uit het filmpje?

ik heb die eerste gedaan maar die korte range of motion is idd meer om te pompen misschien.

Idd spier komt niet op lengte wat dus pompen betekend.

Als je trouwens ziet dat onderzoek uitwijst dat het bovenste deel van de ROM het accent naar de korte kop verplaatst kan je deze oefening gebruiken als je die kop wilt accentueren, maar betekend ook gelijk dat het geen echte massabouwer is die de gehele biceps aanpakt

Even though the two heads of the biceps are one muscle they both seem to have specific functions in flexion. Brown et al. (1993) using surface electromyograms (EMG) recorded from the long and short heads of biceps brachii, found that the long head produced more EMG activity at the beginning phase of the lift when the muscle was at it's longest.

Furthermore, it was found that the short head seemed to produce the most EMG activity at the top phase of the lift when the muscle was at it's shortest. While both heads are used to complete a full range of flexion, partial movements may be used either at the top or bottom of the lift to further stress the two heads of the biceps.

echter die op de grond vind ik toch best een aardige oefening, heb em iets lichter moeten pakken als anders maar voelde wel oke.

Is in feite gewoon een cable curl waarbij de spier constant onder spanning staat. Dat je de oefening liggend uitvoert betekend dat je niet met je lichaam kan werken.

Ik weet niet waar hij vandaan heeft dat het de spier "langer" zou maken, want door de positie komt de spier niet helemaal op lengte (zoals bv bij incline curl) en is er dus ook geen spraken van dat spier in serie sarcomeren aanmaakt.

.die aan de latpull vond ik totaal niet relaxed (kreeg mn armen niet in de goede positie)

Is ook moeilijk in je eentje, je moet eens proberen naar voren te gaan hangen of anders aan iemand vragen of hij je ellebogen tegen houd.

Is trouwens op zich gewoon een contracted oefening (POF) waarbij de spier wel maximaal verkort (vanaf twee kanten) maar waarbij niet veel gewicht gebruikt kan worden.

laatste oefening is vrij strikt op zich niks mis mee lijkt me.

Zoals je michien weet ben ik er een voorstaander van om de arm bij curls naar boven te laten komen. Arm tegen de muur houdenbetekend dat je de biceps niet helemaal aanpakt.

Als ik het schema bekik dan zijn het allemaal pompers en geen van alle bouwers. Oefeningen waarvan ik er 1 aan het eind van een schema zou plaatsen op lekker uit te pompen, niet om ze alle vier in 1 schema te plaatsen.

Maar, ieder z'n meug

wat zijn volgens jou dan wel massabouwers?

- curls waarbij schouderflextie en abductie van de biceps ook aan bod komt
- goed uitgevoerde cheatcurls (ala Gironda curl)
- incline curl

Ben trouwens zelf wat armen aangaat een POF fan

Hey,

Thanks voor de leuke link!
Die oefeningen kende ik nog niet.
Ga ze zeker eens proberen, vooral die Gironda en die Drag Curl!:D

Goddamn wat een zevertopic.

Als je biceps niet groeien moet je gewoon meer eten, zo simpel is dat.
Bovendien is al die zever over verschillende oefeningen niet nodig. Zware rows + zware chins + 1 isolatie voor biceps is wssl meer dan genoeg want aangezien de topic starter niet eens weet hoe hij zijn armen moet laten groeien zal hij ok wel nog geen kolosale armen hebben, maw heeft het ook geen zin om je bezig te houden met van die zever over verschillende koppen aanpakken, hij ziet het verschil waarschijnlijk toch nog niet.

Terug
Naar boven