AndroidHealthClinic

Armen ongelijk massa/kracht

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo.

Ik ben rechts, maar mijn linkerarm loopt voor qua massa, vooral op de bicep. Ook houdt deze het langer uit. Zal ik tot de max gaan met rechts, en niet meer doen voor links, of gewoon alles tot de max blijven trainen?

Wat raden jullie aan?

Mvg

Dumbbell preacher curls doen in het preacher curl bankje. Je moet de focus op de zwakke arm leggen door een gewicht te gebruiken dat een zeer strikte vorm toelaat. Met de andere arm evenveel herhalingen doen (zal een stuk makkelijker aanvoelen maar dat maakt niet uit).

Ik merk bij mezelf dat me linker uit proportie raakt door barbel curls, vraag me niet waarom.

Je zwakke arm trainen tot een bepaald punt (failure?) en dan met je sterke arm net hetzelfde doen. Ik raad ook aan dumbells.

zelfde hier , alleen rechter arm loopt voor ;)

Met dumbbells trainen, waarbij je zwakke arm het gewicht en aantal reps bepaald.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks guys!

Ik heb het persoonlijk (toen ik 18kg dumbbell curl deed) me slechte arm op 18 gehouden en me betere op 16 en het herhalingen van me slechte arm.

na dit 2 maanden gedaan te hebben heb ik beide weer gelijk gewicht gepakt en tadaaah

heb ooit wel eens gehoord dat als je rechts ben je rechter biceps iets sterker is dan links en je linker triceps iets sterker is dan rechts..of andersom haha.. of is dit verschil zo minimaal dat je het niet merkt?

Of is dit gewoon totaal broodje aap verhaal haha?

• Topic Starter Topic Starter
heb ooit wel eens gehoord dat als je rechts ben je rechter biceps iets sterker is dan links en je linker triceps iets sterker is dan rechts..of andersom haha.. of is dit verschil zo minimaal dat je het niet merkt?

Of is dit gewoon totaal broodje aap verhaal haha?

Linker arm is in zn geheel sterker dan rechts, zowel bicep & tricep. Dit wordt steeds erger. Ga nu ook pushdowns voor tricep met 1 arm doen.

Terug
Naar boven