MuscleMeat

Aspartaan - veilig of niet?

valentino

Cool Novice
Waardering
0
Ik vroeg mij af wat aspartaan eigenlijk voor een stofje is (kleurstof, smaakstof?) en anders waarom het word gebruikt?

Ik hoor namelijk wel eens vage geruchten dat het niet goed voor je is, ik las ook op Bodypage.nl dat er zelfs een aparte link voor aspartaan onder voeding was!! ( maar deze is helaas niet te berijken, fout ofzo)

Maar goed, aangezien er in veel supplementen aspartaan zit, bijv. Swole V2 of Whey zit het ook vaak bij wilde ik graag weten wat het stofje is!

Thanks.

gebruik de search ;)

Tis een zoetstof en het is kankerverwekkend

Mouzer zei:
Tis een zoetstof en het is kankerverwekkend

Ja dat dacht ik ook altijd, maar vorige week zag ik weer iets op TV, weet niet meer precies wat, en daarin werd uitgelegd dat dat dus een sprookje was. ??? Net als dat verschillende E-nummers in bepaalde producten slecht zouden zijn...

Ik hoorde ook deze geluiden en heb toen gebeld met het nederlands voedingcentrum. Zij wisten mij te vertellen dat het om een fabeltje ging.

wijdenbosch zei:
Ik hoorde ook deze geluiden en heb toen gebeld met het nederlands voedingcentrum. Zij wisten mij te vertellen dat het om een fabeltje ging.

Als je geen schandalige hoeveelheden binnen krijgt zal het idd geen probleem zijn. Aan de andere kant zou ik niet te blind varen op dat soort semi-overheidsinstanties. Ga maar 's vragen of je als je wilt groeien 2 gram eiwit kan nemen per kg, dan zeggen ze waarschijnlijk ook dat dat een fabeltje is en dat 'de westerse mens' al teveel binnenkrijgt.

beter gebruik je er zo min mogelijk van...

• Topic Starter Topic Starter
Maar aspartaan zit bijv in Swole en ook in de Whey van Optimum Nutrition (aangezien veel mensen deze producten gebruiken, vooral via 1fast400.com) dus kan je deze supplementen wel ongestoord nemen??

En welke dosis zal dan wel gevaar opleveren?

JFS zei:
Als je geen schandalige hoeveelheden binnen krijgt zal het idd geen probleem zijn. Aan de andere kant zou ik niet te blind varen op dat soort semi-overheidsinstanties. Ga maar 's vragen of je als je wilt groeien 2 gram eiwit kan nemen per kg, dan zeggen ze waarschijnlijk ook dat dat een fabeltje is en dat 'de westerse mens' al teveel binnenkrijgt.

nee maar dat is met alles he...

valentino zei:
Maar aspartaan zit bijv in Swole en ook in de Whey van Optimum Nutrition (aangezien veel mensen deze producten gebruiken, vooral via 1fast400.com) dus kan je deze supplementen wel ongestoord nemen??

En welke dosis zal dan wel gevaar opleveren?

Op de site van het voedingscentrum heb ik 's gelezen dat een volwassene zonder probleem iets van 4 flessen frisdrank ofzo waar het in zit kan drinken dus voor je daar aanzit....

Overigens zit er geen aspartaam in ON voor zover ik weet, wel acesulfaam.

Het gebruiken van aspartaan is niet alleen kankerverwekkend maar het kan op een latere leeftijd ervoor zorgen dat je aan geheugenverlies leidt. Aspartaan is namelijk ook schadelijk voor de hersenen.

Aspartaan vind je niet alleen in proteineshakies maar ook bijvoorbeeld in kauwgom. Maar daar is de hoeveelheid aspartaan wel gering, maar bij proteineshakies zou ik toch opletten en aspartaan vrije shakies proberen aan te schaffen.

Maar jah je hoeft het natuurlijk ook niet te overdrijven, de gevolgen vallen meestal wel mee. Maar toch zou ik het wel aanraden om hier wel wat aan te doen.

Ja maar wat is dan het beste alternatief ?

AspartaaM zit in zo ongeveer elk light-produkt. Ik weet niet wat ik er van moet denken maar krijg het toch nauwelijks binnen. Eet bijna geen kauwgum, drink geen frisdank en gebruik geen zoetjes. Beste alternatief is geen zoetstoffen gebruiken.

ik zit al ruim een half jaar aan weight gainer en eiwit shakes waar ook aspartaam in zit,
het zou slecht voor je zijn en je ziek maken,

ik heb echter nergens last van.
Je mag het geloof ik niet gebruiken tijdens een zwangerschap maar ja, ik wordt toch niet zwanger :P

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me toch echt af of die aspartaam die in je shake en bijv. in Swole zit nu veel kwaad kan als je gewoon helemaal geen snoep, zoetjes, frisdrank enz. eet.

Heeft iemand een idee hoeveel aspartaam in je dagelijks via je supplementen binnenkrijgt, en met welke gewone dagelijkse producten deze hoeveelheid vergelijkbaar is?

Terug
Naar boven