Fitness Seller

Assistance Work 5x5

Bezoekers in dit topic

StrongFit

Novice
Lid geworden
10 nov 2014
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
67kg
Vetpercentage
10%
Beste leden,

Wat raden jullie aan, mogelijk uit ervaring, als assistance work voor 5x5 stonglifts?
Zelf begonnen met dips bij workout A en chin ups bij workout B.
Merk gewoon dat er meer in zit en loop nog niet tegen plateaus aan, dus zou graag bij beide workout nog een goede oefening erbij pakken.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!
 
Dips en chins/pull-ups is wel het eerste waar ik aan zou denken ja. Misschien nog abs, bijv. ab wheel bij A en hanging leg raises bij B?
 
Zolang je nu nog goede progressie maakt zou ik niets veranderen.
 
Dips en chins/pull-ups is wel het eerste waar ik aan zou denken ja. Misschien nog abs, bijv. ab wheel bij A en hanging leg raises bij B?

Thanks voor de AB tips, pak nu meestal gewoon iedere keer een willekeurige oefening.
Denk wel dat deze bij de effectiefste horen inderdaad.

Tips voor andere oefeningen?

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Zolang je nu nog goede progressie maakt zou ik niets veranderen.

Al je jezelf niet uitdaagt..

Momenteel is er nog "ruimte", als de basisoefeningen mijn CNS volledig aan gaan spreken zal ik geen assistance work meer nodig hebben of willen doen :p
 
Ik ben zelf ook niet zo van de uitgebreide assistance. Maar als je per se wil, is de volgende logische keuze om de bovenbenen erbij te doen. Om de beurt achter (goodmornings, ghr, sldl, etc.) en voor (one legged squats, extentions, fsq, etc.).
 
het programma zit niet voor niets zo in elkaar..
 
het programma zit niet voor niets zo in elkaar..

Ach ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen in het begin echt te simpel is. M'n broer is er ook net mee begonnen en is ook een stuk 'te sterk' voor de eerst komende weken/maanden, goed om de bewegingen te leren maar het is nauwelijks een training te noemen. Daarom laat ik hem gewoon mee inpikken bij het pompwerk bij mij.

Alle respect voor stronglifts en dergelijke 5x5 programma's, die hoeven zich niet te bewijzen. Maar als het over massa kweken gaat zijn voor veel mensen de eerste weken van het schema imo effectiever (qua massawinst) door ze wat op te vullen.

Ik heb zelf vroeger tijdens die lichte weken ook nauwelijks vooruitgang in lichaamsgewicht gemerkt, dat kwam pas toen de trainingen uitdagender begonnen te worden en het daadwerkelijk trainingen werden.
 
Als je niet tevreden bent qua oefeningen of andere, ga dan voor een ander programma.
Kwestie van uitproberen en waar je het best bij voelt :)
 
Als je niet tevreden bent qua oefeningen of andere, ga dan voor een ander programma.
Kwestie van uitproberen en waar je het best bij voelt :)

Welk schema zou je aanbevelen?
Lineaire progressie en lage reps bevallen me zeker.
Maar zoek eigenlijk ook wat assistance in hogere reps.
 
Kijk eens op Powerliftingtowin.com, daar staan bijna alle kracht schema's beoordeeld vanuit de powerlifting perspectief. ;)
 
Back
Naar boven