MuscleMeat

Asteroïde Apophis slaat in 2036 op de aarde in

Ik had persoonlijk meer zoiets in gedachte:

[Link niet meer beschikbaar]
Uiteindelijk schiet je er natuurlijk niets mee op, wetenschappers kunnen de locatie uren/dagen op voorhand in het nieuws brengen en evacuaties beginnen dan meteen. Kan je hier al die extremisten weer gaan opvangen :fuu:

ben benieuwd:D , weer het zoveelste verhaal

Pff leuk zo'n kansberekening... als ze nu alvast gaan bepalen waar dat ding neer gaat komen weten we dat ook alvast.

Ow en Realist... jij bent dan 50;) kan me niet voorstellen dat dat een moment is waar je nu al naar uitkijkt

Hmm nice, nu kan ik aan de AAS gaan zohard als ik wil en hoef me niet meer zorgen te maken over mijn toekomst,

"1 miljoen euro lenen bij de bank doet"

Beter ga je aan je zinsbouw werken.

Als we gaan dan gaan we met zn alle! Eigenlijk wel een mooi idee, iedereen tegelijk dood.

Ze hebben tegen die tijd toch wel superlasers om zo'n steentje te verpulveren ???

Er zijn al genoeg technieken om zulke brokstukken af te wenden en uit hun baan te halen, dat zal geen probleem zijn, en al helemaal niet als we 20 jaar verder zijn in de techniek weer. Zelfs met een beetje geluk kunnen we deze in zo'n baan brengen dat we een nieuwe satelliet krijgen, dus een nieuwe maan, alleen te klein om met blote oog te zien :). En, zelfs, al mocht deze inslaan en de apocalypse gaan betekenen, gaat deze anders heten. Nemesis is de komeet die ons tot de ondergang zou moeten brengen. Dat is al lang besloten. Die komeet is er, en gaat inslaan, maar welke en waar wisten ze alleen nog niet :D

Trouwens, 100 jaar geleden sloeg er (in Rusland,bij een groot meer) geen komeet in die alle bomen haar zo mysterieus omlegde, dat was gewoon de eerste test van een HAARP, daarom vinden ze geen bewijzen voor buitenaards gesteente.

Er zijn al genoeg technieken om zulke brokstukken af te wenden en uit hun baan te halen, dat zal geen probleem zijn, en al helemaal niet als we 20 jaar verder zijn in de techniek weer. Zelfs met een beetje geluk kunnen we deze in zo'n baan brengen dat we een nieuwe satelliet krijgen, dus een nieuwe maan, alleen te klein om met blote oog te zien :). En, zelfs, al mocht deze inslaan en de apocalypse gaan betekenen, gaat deze anders heten. Nemesis is de komeet die ons tot de ondergang zou moeten brengen. Dat is al lang besloten. Die komeet is er, en gaat inslaan, maar welke en waar wisten ze alleen nog niet :D

Trouwens, 100 jaar geleden sloeg er (in Rusland,bij een groot meer) geen komeet in die alle bomen haar zo mysterieus omlegde, dat was gewoon de eerste test van een HAARP, daarom vinden ze geen bewijzen voor buitenaards gesteente.
Hey Nostradamus, wat is het voordeel van een 300 meter groot stuk gesteente dat in een baan om onze planeet zal draaien?
Ik weet niet uit welke science fiction film jij al deze bullcrap baseerd, maar het slaat kant noch wal.

Laten we eerst maar de ''End of the world'' overleven in 2012???:p

Wtf, hoezo zou dat niet kunnen, gewoon juiste balans vinden en klaar.

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

@apeldtudl

Wtf, hoezo zou dat niet kunnen, gewoon juiste balans vinden en klaar.

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

@apeldtudl
Ik vraag me niet af of het kan, ik vraag me af wat het voordeel ervan is:
Zelfs met een beetje geluk kunnen we deze in zo'n baan brengen dat we een nieuwe satelliet krijgen

Blijkbaar heeft powerant überhaupt geen idee waar hij over lult. Een 300 meter groot stuk gesteente kan je echt wel met het blote oog zien wanneer deze 's nachts de hemel kruist. Hoe denk je dat we satelieten kunnen zien? Niet omdat ze kilometers groot zijn.

Laatst bewerkt:
ah waw, eigenlijk zou 2012 net zoals "life's a glitch, then you die" moeten zijn. Is een deel van een simpsons halloween episode die ik tot nu toe nog steeds een van de beste vind :)

Huisapparaten die flippen, vliegtuigen die neervallen, verkeerslichten die schieten lasers, kerncentrales die de aarde doen splijten en afbrokkelen...alles in verderf en verval. bassie of papa chico de clown die als een kolibri plots vliegen en neervallen en ons hun laatste ticket geven naar een evacuatieshuttle

Hey Nostradamus, wat is het voordeel van een 300 meter groot stuk gesteente dat in een baan om onze planeet zal draaien?
Ik weet niet uit welke science fiction film jij al deze bullcrap baseerd, maar het slaat kant noch wal.

:roflol:

Ik zeg ook niet dat er een nut is van een nieuwe satelliet, maar zou wel lachen zijn :D Of het mogelijk is, kans is dan 1 op 100000, dus het is niet dat ik zeg dat het daadwerkelijk zo is, het is een optie. Kijk, dat er aliens op zitten met laserpistolen die ons willen eten ofzo is ook een kans, maar kleiner, 1 op 100000000000 :D

Ik vraag me niet af of het kan, ik vraag me af wat het voordeel ervan is:

Blijkbaar heeft powerant überhaupt geen idee waar zij over lult. Een 300 meter groot stuk gesteente kan je echt wel met het blote oog zien wanneer deze 's nachts de hemel kruist. Hoe denk je dat we satelieten kunnen zien? Niet omdat ze kilometers groot zijn.

Waar baseer jij jouw conclusies dan op überhaupt? Weet je hoe groot de maan is en de schaal? En hoe groot is deze aan de hemel (vanuit Nederland gezien dan)? Een klein zwart puntje aan de hemel met een beetje geluk dus te zien met het blote oog. En hoe we satellieten kunnen zien? Ik neem aan dat je hier bedoeld telescopen die om onze aarde ook heen wentelen, zoals de Hubble telescoop. Die kun je zien omdat deze verlicht zijn, anders ook niet. Daarom, als wij onze nieuwe satelliet (als dat al zo is, plus, de definitie van ''satelliet'' in de astrofysica is dat het object is (kan alles zijn) dat een baan beschrijft om een groter hemellichaam. Als dat om sterren bijv. gaat, spreek je dus ook van een binary star :)) En dus als wij onze nieuwe satelliet zouden willen zien, zou hij hetzelfde laagje stof op zich moeten hebben zoals onze maan zodat het licht reflecteert.

Daarom dus.

:roflol:

Ik zeg ook niet dat er een nut is van een nieuwe satelliet, maar zou wel lachen zijn :D Of het mogelijk is, kans is dan 1 op 100000, dus het is niet dat ik zeg dat het daadwerkelijk zo is, het is een optie. Kijk, dat er aliens op zitten met laserpistolen die ons willen eten ofzo is ook een kans, maar kleiner, 1 op 100000000000 :D

Waar baseer jij jouw conclusies dan op überhaupt? Weet je hoe groot de maan is en de schaal? En hoe groot is deze aan de hemel (vanuit Nederland gezien dan)? Een klein zwart puntje aan de hemel met een beetje geluk dus te zien met het blote oog. En hoe we satellieten kunnen zien? Ik neem aan dat je hier bedoeld telescopen die om onze aarde ook heen wentelen, zoals de Hubble telescoop. Die kun je zien omdat deze verlicht zijn, anders ook niet. Daarom, als wij onze nieuwe satelliet (als dat al zo is, plus, de definitie van ''satelliet'' in de astrofysica is dat het object is (kan alles zijn) dat een baan beschrijft om een groter hemellichaam. Als dat om sterren bijv. gaat, spreek je dus ook van een binary star :)) En dus als wij onze nieuwe satelliet zouden willen zien, zou hij hetzelfde laagje stof op zich moeten hebben zoals onze maan zodat het licht reflecteert.

Daarom dus.
En waarom zijn onze satelieten belicht?

Gebruik Google eens voor de verandering, ik blijf niet alles voorkauwen :)

Ik volg het topic niet helemaal want, zoals ook in de media, is dit een kat en muis spelletje. Wel, niet, wel, niet.
Ik kijk enorm veel Discovery Science, World en History Channel.
Zo veel dat Mishale elke keer een astroide of dinosaurus ziet op tv haha!

Maar 2012 zou een einde kunnen zijn. Maar het grootste argument hiervoor is dat de Maja kalender gewoon op die datum ophoudt.
Net zoals het 'Millennium-probleem' (van wat ik dus heb gezien op tv hè ;))
De Maja's konden niet verder berekenen volgens hun calculaties en dachten dus dat dit daarmee te maken had.

De asteroide is geen kans van 1 op 250000 of minder of wat dan ook.
Er is een enorme asteroide onderweg in een baan naar de aarde. Niet recht op de aarde, maar wat het dus is, is dat ze die constant in de gaten moeten houden. Waarom? Omdat verschillende zwaartekrachten of andere blokken de asteroide wel van baan kunnen doen veranderen en met de huidige technologie duurt het 20 jaar, willen ze de asteroide echt langs de aarde doen passeren.
Stel hij komt in een baan die uiteindelijk richting onze zwaartekracht komt, zal de aarde hem aantrekken en dan is de kans geen 1 op 250000 meer, maar dan slaat ie dus in.

Als je hem nu dus met een raket zou laten ontploffen zou hij door alle nog komende explosies in het heelal in miljoenen, zo niet, miljarden stukken breken. Wat zou er dan gebeuren? Dan krijg je een soort meteoriet regen op je af en de kans dat nu een asteroide inslaat is nog klein, maar stel dat je nu een miljoenen tellende meteorieten regen op je afkrijgt, zijn je dagen geteld, for real.

Het enigste wat ze kunnen doen is afwachten en als er echt iets te gebeuren staat zouden ze (nu gezien) een 'ding' op de asteroide kunnen afsturen die met minuscule pulsen de baan kan veranderen. Maar dat duurt dus 20 jaar, plus nog een de enorme hoeveelheid jaren dat het duurt voor hij op de asteroide is...

Dus tja, kat en muis blijft het voorlopig nog, zijn we fokt of niet..?
Dat zal dus echt moeten blijken hoe de baan zich ontwikkeld. Maar de kans is dus groter dan iedereen denkt.

Zoek op google een naar Lake Toba. Dat is geen meer, dat is de krater van de meteoriet die de dinosaurussen uitroeide. Er kwam zoveel as vrij dat, als ik het goed heb, de zon 10 jaar niet door de aslaag in de lucht heeft kunnen doordringen, en dat was dus de ijstijd.

Jup, kat of muis of niet, ik blijf smullen van die theorieen!

Denk dat het reëel is dat er meer kans is voor een grootschalige aardbeving of vulkaanuitbarsting ( yellowstone ) dat er een asteroïde ons problemen gaat geven.

Denk dat het reëel is dat er meer kans is voor een grootschalige aardbeving of vulkaanuitbarsting ( yellowstone ) dat er een asteroïde ons problemen gaat geven.
Beiden zijn een zekerheid, het is alleen een kwestie van wanneer. De wetenschap kan inderdaad wat doen aan een asteroïde, maar tegen een supervulkaan sta je totaal machteloos.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven