Ik volg het topic niet helemaal want, zoals ook in de media, is dit een kat en muis spelletje. Wel, niet, wel, niet.
Ik kijk enorm veel Discovery Science, World en History Channel.
Zo veel dat Mishale elke keer een astroide of dinosaurus ziet op tv haha!
Maar 2012 zou een einde kunnen zijn. Maar het grootste argument hiervoor is dat de Maja kalender gewoon op die datum ophoudt.
Net zoals het 'Millennium-probleem' (van wat ik dus heb gezien op tv hè

)
De Maja's konden niet verder berekenen volgens hun calculaties en dachten dus dat dit daarmee te maken had.
De asteroide is geen kans van 1 op 250000 of minder of wat dan ook.
Er is een enorme asteroide onderweg in
een baan naar de aarde. Niet recht op de aarde, maar wat het dus is, is dat ze die constant in de gaten moeten houden. Waarom? Omdat verschillende zwaartekrachten of andere blokken de asteroide wel van baan kunnen doen veranderen en met de huidige technologie duurt het 20 jaar, willen ze de asteroide echt
langs de aarde doen passeren.
Stel hij komt in een baan die uiteindelijk richting onze zwaartekracht komt, zal de aarde hem aantrekken en dan is de kans geen 1 op 250000 meer, maar dan slaat ie dus in.
Als je hem nu dus met een raket zou laten ontploffen zou hij door alle nog komende explosies in het heelal in miljoenen, zo niet, miljarden stukken breken. Wat zou er dan gebeuren? Dan krijg je een soort meteoriet regen op je af en de kans dat nu een asteroide inslaat is nog klein, maar stel dat je nu een miljoenen tellende meteorieten regen op je afkrijgt, zijn je dagen geteld, for real.
Het enigste wat ze kunnen doen is afwachten en als er echt iets te gebeuren staat zouden ze (nu gezien) een 'ding' op de asteroide kunnen afsturen die met minuscule pulsen de baan kan veranderen. Maar dat duurt dus 20 jaar, plus nog een de enorme hoeveelheid jaren dat het duurt voor hij
op de asteroide is...
Dus tja, kat en muis blijft het voorlopig nog, zijn we fokt of niet..?
Dat zal dus echt moeten blijken hoe de baan zich ontwikkeld. Maar de kans is dus groter dan iedereen denkt.
Zoek op google een naar Lake Toba. Dat is geen meer, dat is de krater van de meteoriet die de dinosaurussen uitroeide. Er kwam zoveel as vrij dat, als ik het goed heb, de zon 10 jaar niet door de aslaag in de lucht heeft kunnen doordringen, en dat was dus de ijstijd.
Jup, kat of muis of niet, ik blijf smullen van die theorieen!