Fitness Seller

Asteroïde Apophis slaat in 2036 op de aarde in

En hoe we satellieten kunnen zien? Ik neem aan dat je hier bedoeld telescopen die om onze aarde ook heen wentelen, zoals de Hubble telescoop. Die kun je zien omdat deze verlicht zijn, anders ook niet.

Tot een uur of wat (wisselt per tijd van jaar) na zonsondergang of voor zonsopkomst kun je heel wat satelieten in lage baan gewoon met het blote oog zien. (bewegend lichtpuntje) Het ISS op pak'm'beet 360 km hoogte is zelfs helderder dan Jupiter enzo..

Ook mooi, zogenaamde iridium flares, de zon die van een paneel van een sateliet af weerkaatst naar jou toe. Wordt een sateliet dus even enorm fel en dooft weer uit. Zelf heb ik die helaas nog maar een paar gezien. (niet te verwarren met vallende sterren enzo)

Ze hadden het laatst er nog over geloof ik.
Er is een gebied waar het zo actief is dat als het los barst het idd in het slechtste geval weer een vulkanische winter kan worden. Yellowstone is ook zeer gevaarlijk!
Niet alles precies weten is voor ons denk ik soms niet zo heel erg. Denk dat je gek word als je nu precies zou weten wat er in 20?? te wachten staat.

Tot een uur of wat (wisselt per tijd van jaar) na zonsondergang of voor zonsopkomst kun je heel wat satelieten in lage baan gewoon met het blote oog zien. (bewegend lichtpuntje) Het ISS op pak'm'beet 360 km hoogte is zelfs helderder dan Jupiter enzo..

Ook mooi, zogenaamde iridium flares, de zon die van een paneel van een sateliet af weerkaatst naar jou toe. Wordt een sateliet dus even enorm fel en dooft weer uit. Zelf heb ik die helaas nog maar een paar gezien. (niet te verwarren met vallende sterren enzo)

True, maar ik bedoelde in ieder geval te zeggen dat hij niet zo groot en helder gezien gaat worden als onze eigen maan :D

Over Yellowstone, dat hangt ons al langer boven het hoofd. Het lullige is, als die rustig blijft en Apophis slaat in, triggerd deze alsnog Yellowstone.
Sowiso als Yellowstone uit barst zijn de gevolgen niet te overzien, want door zijn trilling zal bijna elke andere vulkaan uit gaan barsten. Kettingreactie.

Goed nieuws: als Yellowstone uit barst en de rest van de vulkanen ook, krijgen we in het ergste geval weer een ijstijd (door de as in de lucht die de zon zal blokkeren) en zal het grootste probleem voedselschaarste zijn. In de 17e eeuw was er nog zo'n kleine ijstijd dat ergens vaag stond beschreven als in ''jaren van duister''.

Een asteroïde van 300m in doorsnee zal yellowstone niet zomaar triggeren. Maar je verzint wel spectaculaire verhalen.

Ze hadden het laatst er nog over geloof ik.
Er is een gebied waar het zo actief is dat als het los barst het idd in het slechtste geval weer een vulkanische winter kan worden. Yellowstone is ook zeer gevaarlijk!
Niet alles precies weten is voor ons denk ik soms niet zo heel erg. Denk dat je gek word als je nu precies zou weten wat er in 20?? te wachten staat.
ik word er soms gek van, kvraag me af hoe deze wereld er dan uitziet,
ik denk slecht..

Ik volg het topic niet helemaal want, zoals ook in de media, is dit een kat en muis spelletje. Wel, niet, wel, niet.
Ik kijk enorm veel Discovery Science, World en History Channel.
Zo veel dat Mishale elke keer een astroide of dinosaurus ziet op tv haha!

Maar 2012 zou een einde kunnen zijn. Maar het grootste argument hiervoor is dat de Maja kalender gewoon op die datum ophoudt.
Net zoals het 'Millennium-probleem' (van wat ik dus heb gezien op tv hè ;))
De Maja's konden niet verder berekenen volgens hun calculaties en

[/

Het is al langer bekent dat de mayas hun kalender niet stopt in 2012, is ern rekenfout van proffesors

Ooooh 1 op 250K :') Ik word al bang...

Terug
Naar boven