Fitness Seller

Atheïsme schuldig aan greatest forms of cruelty en blabla

Arrogante atheisten soms, ze doen me lachen omdat ze denken het beter te weten dan bijna 5 miljard mensen

misschien omdat het merendeel van die 5 miljard mensen helemaal geen optie heeft om anders te mogen denken dan wat hen vanaf ze 2 jaar waren door hun strot geramd werd? Zij het om politieke redenen, zij het om familiale...

Neem 20 kinderen, zeg ze elke dag dat "Het Grote Roze Konijn" de oorzaak is van alle leven en martel en isoleer ze als ze anders durven zeggen/denken. Wat denk je dat er gebeurd als ze volwassen zijn?

Atheïsme is een logisch gevolg van anders te mogen denken en er niet voor gemarteld/vermoord/verstoten worden.

Eens je de puzzeltjes dan bij elkaar durft te leggen en dan een beetje kritisch nadenkt moet je echt geen Einstein heten om te zien dat er iets helemaal niet klopt.

Laatst bewerkt:
Arrogante atheisten soms, ze doen me lachen omdat ze denken het beter te weten dan bijna 5 miljard mensen

5 miljard mensen zijn ook te dom om iets deftig met hun leven aan te vangen
5 miljard mensen stemmen op achterlijke partijen
5 miljard mensen zijn met elkaar in oorlog

anderen zijn geen referentie, en ik veracht de meerderheid.

Weten? Hoe kunnen gelovigen weten dat god bestaat? Niemand weet dat. Daarom is er juist atheïsme: durven toegeven dat we alleen kunnen aannemen wat we kunnen bewijzen.

Geloof heeft zoveel succes omdat de mens een kuddedier is. Maak je kinderen wijs dat er een god bestaat en de kans is groot dat ze er tot de dood in gaan geloven. Wie niet gelooft hoort niet bij de kudde. En als we ons buitengesloten voelen dan voelen we ons slecht. Emotioneel zwakke mensen lopen hier nog dubbel zo snel in; hun leven is leeg en doelloos. Een gemakkelijke prooi, die je werkelijk alles kan wijsmaken zolang die maar in de kudde opgenomen wordt.

Jij vindt atheïsten arrogant? Waarom? Omdat ze niet als een kuddedier de rest volgen? Heb respect voor de atheïst, hij/zij zal ook respect hebben voor jou (en zonder regeltjes uit een oud boek) :thumbup:

Lekker nietzeggend. Die 5 miljard mensen geloven zo gigantisch veel verschillende dingen dat atheïsme nauwelijks uit de bocht valt. Een atheïst gelooft gewoon in één god minder dan jij, die gelooft in een pak minder goden dan andere religies. Jij bent dus gewoon een pseudo-atheïst eigenlijk.

edit: Big_T was me dus voor :D

Daarnaast, geen enkele weldenkende atheïst zal zeggen dat hij het beter weet. De metafysische vraag mbt god is er een die niet te beantwoorden is. Je WEET dus niet of god wel of niet bestaat. Al jij zegt dat je dat wel weet, ben je net zo arrogant als die atheïsten waar je het over hebt...

Als je nou zou zeggen 'omdat ze denken er beter over te hebben nagedacht', dan zou je wellicht een punt hebben.

5 miljard mensen zijn ook te dom om iets deftig met hun leven aan te vangen
5 miljard mensen stemmen op achterlijke partijen
5 miljard mensen zijn met elkaar in oorlog

anderen zijn geen referentie, en ik veracht de meerderheid.

de massa is blind en dom.

Er zijn ook 5 miljard mensen die niet in Allah geloven. Doen moslims je ook lachen omdat ze het beter denken te weten dan 5 miljard anderen?

sorry spiertje
maar dit soort uitspraken zijn nu net de rede van alle problemen
ik geloof niet maar lach niet om jou wat jij wel doet over andere
daarin tegen maak ik mij vooral zorgen.... om jou en jou andere ( heb het dan niet over de moslims alleen maar de gelovige in het algemeen )

en in tegenstelling tot gelovigen die andere willen bekeren wil ik jou niet bekeren tot het ongelovige want dat moeten de mensen zelf doen/zelf die tot die conclusie komen dat het verkeerd is = dat is pas vrije wil

Laatst bewerkt:
Die is gejat én slecht verwoord ;)

Gejat? Als je denkt dat ik de indruk wil wekken dat deze 'van mij' is, dan wil ik die indruk graag ontkrachten:

Hij is NIET van mij jongens en ik heb ook niet de indruk willen wekken dat dat wel zo is. Ik had dit wellicht moeten vermelden. Je m' excuse.

Maar de kern van het verhaal is gewoon algemeen geldend en naar mijn idee zéér scherp van de persoon wiens naam mij is ontschoten op het moment.

Interessante deel van je beschuldiging vind ik echter de slechte verwoording; enlighten me. Ik sta altijd open voor verbetering van mijn taalkundigheid/'citatenarsenaal'. :D

sorry spiertje
maar dit soort uitspraken zijn nu net de rede van alle problemen
ik geloof niet maar lach niet om jou wat jij wel doet over andere
daarin tegen maak ik mij vooral zorgen.... om jou en jou andere ( heb het dan niet over de moslims alleen maar de gelovige in het algemeen )

en in tegenstelling tot gelovigen die andere willen bekeren wil ik jou niet bekeren tot het ongelovige want dat moeten de mensen zelf doen/zelf die tot die conclusie komen dat het verkeerd is = dat is pas vrije wil

Guess again
Er is hier tientalle malen geprobeerd mij te verleiden tot ongelovigheid, met name builderB en Blackadder hebben er een soort sport van gemaakt.
Wat zijn niet weten is dat de shaytaan hun in zijn macht heeft en spelletjes met ze speelt. En dat ze mij daar met zoete woorden ook in proberen te lokken. Maar ze komen er wel achter hoe fout hun zitten als hun hart stopt met kloppen en de engel des doods hun komt halen

Guess again
Er is hier tientalle malen geprobeerd mij te verleiden tot ongelovigheid, met name builderB en Blackadder hebben er een soort sport van gemaakt.
Wat zijn niet weten is dat de shaytaan hun in zijn macht heeft en spelletjes met ze speelt. En dat ze mij daar met zoete woorden ook in proberen te lokken. Maar ze komen er wel achter hoe fout hun zitten als hun hart stopt met kloppen en de engel des doods hun komt halen

Jou verleiden? Neh, dat had ik wel op een andere manier gedaan. Ik heb je gewoon logische vragen proberen te stellen. Zo is jouw bewijs van het bestaan van Allah nog steeds niet geleverd, ondanks dat je de vraag naar het bewijs bijvoorbeeld wel hebt beantwoord. (nou ja, je hebt het dus wel geleverd, maar het was zo lek als een mandje)

Nee, dan zit ik niet fout. Ik heb nl. nooit beweerd dat ik WEET dat er geen god is. Ik geloof er niet in (aangezien er net zoveel redenen zijn om te geloven in zeg Russell's theepot of het Spaghetti monster, of Zeus), sterker nog, mócht hij wel bestaan, dan zou ik het de meest verachtelijke randebiel ooit vinden. De hel zou mij dus alleen in mijn gelijk bevestigen. That's all. Ik zou het waarachtig fout hebben als ik 1. in de hemel zou komen en 2. die plek al het leed op aarde idd COMPLEET zou vergoeilijken. (en me zou uitleggen hoe het nu zit met het heelal en de schepping enzo, maar die laten we open voor bonuspunten)

Ik heb zo m'n ideeën over de waarschijnlijkheid van beide zaken...

Laatst bewerkt:
Gejat? Als je denkt dat ik de indruk wil wekken dat deze 'van mij' is, dan wil ik die indruk graag ontkrachten:

Hij is NIET van mij jongens en ik heb ook niet de indruk willen wekken dat dat wel zo is. Ik had dit wellicht moeten vermelden. Je m' excuse.

Maar de kern van het verhaal is gewoon algemeen geldend en naar mijn idee zéér scherp van de persoon wiens naam mij is ontschoten op het moment.

Interessante deel van je beschuldiging vind ik echter de slechte verwoording; enlighten me. Ik sta altijd open voor verbetering van mijn taalkundigheid/'citatenarsenaal'. :D

We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further.

Richard Dawkins

;)

Guess again

Jullie drinken toch geen alchohol? :D

Meen je dat nou of ben je gewoon aan het provoceren?

Oh het is ongetwijfeld Dawkins en waarschijnlijk ook wel eerder dan dat boek bedacht hoor.

God delusion: 2006
Sense and Goodness Without God: 2005

Memoirs of an ex-Christian: I believe in one less god

Richard Carrier, in Sense and Goodness Without God, writes on page 255:

But if the idea of a god is inherently illogical (if the very idea is self-contradictory or meaningless), or if it is contradicted by the evidence, then there are strong positive reasons to take a harder stance as an atheist – with respect to that particular god. For in this sense, even believers are strong atheists – they deny the existence of hundreds of gods. Atheists like me merely deny one more god than everyone else already does – in fact, I deny the existence of the same god already denied by believers in other gods, so I am not doing anything that billions of people don’t do already.​

God delusion: 2006
Sense and Goodness Without God: 2005

Memoirs of an ex-Christian: I believe in one less god

Richard Carrier, in Sense and Goodness Without God, writes on page 255:

But if the idea of a god is inherently illogical (if the very idea is self-contradictory or meaningless), or if it is contradicted by the evidence, then there are strong positive reasons to take a harder stance as an atheist – with respect to that particular god. For in this sense, even believers are strong atheists – they deny the existence of hundreds of gods. Atheists like me merely deny one more god than everyone else already does – in fact, I deny the existence of the same god already denied by believers in other gods, so I am not doing anything that billions of people don’t do already.​

Ze hou 's op ;)

Dawkins staat algemeen bekend om die quote, anders had ik 't echt niet geweten :D En zoals ik al probeerde te zeggen Dawkins heeft meerdere boeken geschreven en lectures gegeven.

Jongens, jullie moeten niet zo serieus ingaan op al die onzin. Gelovigen zijn net kinderen, als je ze aandacht geeft blijven ze doorzeuren. Ik kan de verleiding zelf ook vaak niet weerstaan om ze te wijzen op hun kromme redenaties en rare aannames maar het heeft geen zin. Echt niet.

Gelovigen blijven er toch wel van overtuigd dat net toevallig de god waar zij toevallig mee zijn opgegroeid de enige echte is en dat al die andere geloven ernaast zitten. Daar hebben ze helemaal geen reden voor nodig kennelijk, behalve dan dat de meest mensen in hun omgeving dat ook vinden. Hoe kortzichtig kun je zijn.

Zucht, nou doe ik het weer.

Terug
Naar boven