XXL Nutrition

Atheisten functioneren niet ( volgens Balkenende!)

De helft van de Nederlanders atheïst? Dat zou een vooruitgang zijn.
Maar het lijkt me niet. Tenzij we de 'ietsisten' ook onder de noemer atheïst gaan scharen...

Als je als ietist moet kiezen tussen de hour of power of de atheist dan lijkt me de keuze duidelijk bovendien in de ogen van dat soort mensen zijn ietsisten ook atheïsten heb ik zelf ook vaak genoeg gemerkt.

Als je als ietist moet kiezen tussen de hour of power of de atheist dan lijkt me de keuze duidelijk bovendien in de ogen van dat soort mensen zijn ietsisten ook atheïsten heb ik zelf ook vaak genoeg gemerkt.

Dat zal best, maar de bewering blijft incorrect. De keuze tussen hour of power en atheïsme is trouwens ook niet correct, aangezien er véél meer opties voor de ietsisten zijn. Je schetst een situatie die er niet is, of maar ten dele waar is. Het lijkt me voor hen verder juist aantrekkelijker om niet voor het atheïsme te kiezen, anders hadden ze die keus al wel gemaakt. Daarnaast is de opmerking van Balkenende als volgt: 'zonder geloof kan men niet functioneren'. Niet 'Atheïsten functioneren niet'. Ik denk wel dat ik begrijp wat JP bedoelde en dat blijkt ook wel uit de context, maar laat 'Erik' als atheïst het goede voorbeeld geven en niet ook aan het verzinnen slaan.

De opmerking van JP blijft natuurlijk kats banaal voor iemand in zijn positie. Achterlijk zelfs. Zonder geloof denk ik ook niet dat er valt te functioneren. Maar dan heb ik het over een heel ander geloof en daarbij valt zeker niet te refereren aan het begrip of geloof van de mensen van 'the hour of power'. Ikzelf geloof bijv in de kracht van de wetenschappelijke methode en cultivering van het goede in de mens door gedegen onderwijs. (om bijv r**ards tegen te gaan die de wetenschap misbruiken voor een zieke ideologie als creationisme, Intelligent Design, holocaust ontkenning, homeopathie of racisme)
JP wist natuurlijk wel dondersgoed dat hij geen gebruik kon maken van het woord religie ipv geloof in z'n escapade. Z'n oplossing is echter jammerlijk en zéér kortzichtig.

Integendeel beste heer Jan 'Potter' Balkenende, atheïsten functioneren vele malen efficiënter gezien zij geen tijd hoeven te verspillen aan verzinsels uit oude stoffige boeken en daaraan verbonden achterlijke wetten die compleet irrelevant zijn aan de hedendaagse samenleving waarin zij leven. Dat is dus +2 voor beledigen van de atheïstische moderators ;)

PS: 48% van de Nederlanders hangt geen geloof aan, zegt U dat zij allemaal niet functioneren? Hoe verklaart U dan dat het land niet in een anarchie verandert? Waren het overigens niet een marginale groep gelovigen die momenteel voor de meeste actuele problemen zorgen mbt functioneren in de samenleving (vroeger een andere groep gelovigen, nu inmiddels gematigd).

Personen die politiek bedrijven en hun visie daarin (willen) baseren op de bijbel noem ik niet bepaald gematigd eigenlijk.

Daarnaast zijn er onder de christenen genoeg freaks te vinden. Ken meer christelijke fanatici met ****ed up denkbeelden dan moslims.
Nee, ze blazen niets op, maar ik hoef maar aan de kwestie ambtenaren en homo-huwelijken te denken en m'n nekharen staan overeind. Het is dat ze geen vinger hebben gekregen, maar anders zouden ze de hele hand nemen. In de christenunie rel van een tijdje geleden met een uitgerangeerde prostituee op de barricaden was hetzelfde geluid te horen vanuit de streng gelovigen. Rushdie, de cartoons: idem dito.

Van die 48 procent is naar mijn mening verder maar een klein deel atheïst. De rest gelooft nog maar al te graag in 'religies' zoals homeopathie of Charisme. Aanvaarding van een rationeel wereldbeeld is ook hen teveel.

• Topic Starter Topic Starter
Personen die politiek bedrijven en hun visie daarin (willen) baseren op de bijbel noem ik niet bepaald gematigd eigenlijk.

Daarnaast zijn er onder de christenen genoeg freaks te vinden. Ken meer christelijke fanatici met ****ed up denkbeelden dan moslims.
Nee, ze blazen niets op, maar ik hoef maar aan de kwestie ambtenaren en homo-huwelijken te denken en m'n nekharen staan overeind. Het is dat ze geen vinger hebben gekregen, maar anders zouden ze de hele hand nemen. In de christenunie rel van een tijdje geleden met een uitgerangeerde prostituee op de barricaden was hetzelfde geluid te horen vanuit de streng gelovigen.

zoiets als onderstaand?
- homocoïtusuality is a sin
- islam is a lie
- abortion is murder
:rolleyes:

ik refeer alleen naar de tekst die op sommige t-shirts staan gedrukt.............mijn mening is wat gematigder!
;)

Integendeel beste heer Jan 'Potter' Balkenende, atheïsten functioneren vele malen efficiënter gezien zij geen tijd hoeven te verspillen aan verzinsels uit oude stoffige boeken en daaraan verbonden achterlijke wetten die compleet irrelevant zijn aan de hedendaagse samenleving waarin zij leven. Dat is dus +2 voor beledigen van de atheïstische moderators ;)
ik wist het..........ik wist het!!
:roflol::roflol::roflol:

zoiets als onderstaand?
- homocoïtusuality is a sin
- islam is a lie
- abortion is murder
:rolleyes:

ik refeer alleen naar de tekst die op sommige t-shirts staan gedrukt.............mijn mening is wat gematigder!
;)

dergelijke zieke shit ja. Maar zijn die tshirts via christelijke sites te bestellen of zo? Of is het een EO uitgave? :D

Werd wel eens tijd dat iemand zegt waar het nou echt op staat.
Atheisten worden altijd de handjes boven het hoofd gehouden, en vond het al vreemd dat Balkenende zich nooit negatief uitliet over atheisten, terwijl dat toch de ergste personen zijn vanuit een religieus oogpunt

Atheisten worden altijd de handjes boven het hoofd gehouden, en vond het al vreemd dat Balkenende zich nooit negatief uitliet over atheisten, terwijl dat toch de ergste personen zijn vanuit een religieus oogpunt
:eek::roflol:

"Islam is a lie" :roflol:

Wordt hier trouwens niet een grove fout gemaakt door niet-gelovige gelijk in 't Atheistenvak te stoppen?

Wat is daar zo vreemd aan, kan zo de bijbel erbij trekken en eens kijken hoe er over atheisten wordt gesproken in de bijbel. Ga mij dan maar zeggen dat dan niet de ergste personen zijn

ik vond het niet vreemd, integendeel, je spreekst dezelfde taal als ik.

ik moest lachen toen ik jou post vergeleek met die van Big T, die Balkenende 2 strafpunten wilde geven!
:lol:
( zie roodgetypte tekst)

Zielig dat iemand die in een achterhaald boekje gelooft wat misschien wel mooie verhalen zijn maar net zoveel echtheidswaarde heeft als een donald duck, het misschien wel meest hypocriete geloof dat garant staat voor massamoord omdat er miljoenen afrika gristen negerts niet met een conny mogen nken, dat homo's ziek zijn; ben zelf geen fan van homo's maar het is ****ing 2008, probeer niet met 2000 jarige propaganda nu nog aan te komen. Om nog maar niet over evolutie te beginnen.

Face it gristenen maken steeds minder mensen bang met "you'll go to hell this blabla" daarom hebben ze de islam-haat ingeroepen, USA gristenradicalen met hun war on terror etc, waardoor mensen juist weer het gristendom in een positief daglicht zetten. Als dat weer outdated is kunnen ze misschien net als in WOII weer met de badguys aanpappen en wat nikkers/joden/homo's/zigeuners en misschien ook wel bodybuilders de dood in jagen alleen omdat ze niet in 'het plaatje' passen. Het Vaticaan is een grotere criminele organisatie dan Al-Quida.

En dan zo'n balkenende, wat een flikkertje. trouwens je herkent mensen ook gelijk die op JP stemmen, allemaal van die bekrompen hypocrieten met een saai k*tleven.

goedenavond.

disclaimer: ik respecteer ieders visie op geloof, levensstandaard of whatever zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.

En wie was dan een betere kandidaat geweest in de verkiezingstijd? Bos?:roflol:

"Islam is a lie" :roflol:

Wordt hier trouwens niet een grove fout gemaakt door niet-gelovige gelijk in 't Atheistenvak te stoppen?

stuur Balkenende een mailtje daarover, en laat gelijk deze tekst erin opnemen:
Mag niet gezegd: Balkenende is een absolute LUL
Mag niet gezegd: Balkenende is een absolute LUL

Op NUjij.nl heeft een groot aantal mensen gestemd voor een bericht met de kennelijke titel 'Balkenende is een absolute NUL'. Dat is echter de titel NA CENSUUR. Voordat de NUjijredactie de titel gecensureerd had, stond er gewoon wat u verwacht had, te weten: "Balkenende is een absolute LUL". Op NUjij.nl mag dat niet gezegd worden. Hier wel. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL. Balkenende is een absolute LUL.

:D:D:D

Nee eigenlijk niet, maar ik bedoel vooral het fysiek geweld dat eruit is. Ook weegt het geloof steeds minder zwaar door bij de besluitvorming.

Nee, ze blazen niets op, maar ik hoef maar aan de kwestie ambtenaren en homo-huwelijken te denken en m'n nekharen staan overeind. Het is dat ze geen vinger hebben gekregen, maar anders zouden ze de hele hand nemen. In de christenunie rel van een tijdje geleden met een uitgerangeerde prostituee op de barricaden was hetzelfde geluid te horen vanuit de streng gelovigen. Rushdie, de cartoons: idem dito.
Mja, zitten nog genoeg gekken tussen idd.

Van die 48 procent is naar mijn mening verder maar een klein deel atheïst. De rest gelooft nog maar al te graag in 'religies' zoals homeopathie of Charisme. Aanvaarding van een rationeel wereldbeeld is ook hen teveel.
Hmm... daar zijn geen stats over dus ik ga er niet vanuit dat dat zo is. Het is een feit dat we een stijging van intelligentie kunnen koppelen aan afname van geloofaanhang iig. Dat is goed nieuws want dan moet er ooit eens een sterkere aanhang van atheïsme komen.

Atheisten worden altijd de handjes boven het hoofd gehouden
Waar heb je het over? Het is net omgekeerd. Religie heerst in een meerderheid van de landen over de politiek en de maatschappij en krijgt rechten die niet-gelovigen niet krijgen.

En een eerste minister hoort dit soort uitspraken niet te doen, dit is een vrij land waar atheïsten net zoveel rechten horen te krijgen als gelovigen. Dat jij dat niet begrijpt ligt voor de hand maar van Balkenende had ik toch meer gezond verstand verwacht. Hoop dat de Nederlanders die lul bij de volgende verkiezingen nu eindelijk wegstemmen, heeft genoeg schade aangericht samen met zijn gristenhonden en communistische vrienden :thumbdown:

Waarom in allah (swt)'s naam maken religieuzen zich daar zo druk over?

Of is het omdat we jullie kinderen en kleinkinderen in de diepe krochten van de HEL mee kunnen sleuren door ze een beetje mentale zindelijkheidstraining te geven?

:roflol:

En als je niet snapt waarom Balkenende dat nooit heeft gedaan (of te weinig) vanuit de visie dat atheïsten vanuit religieus oogpunt de ergste personen zijn: dan heb je nog een heleboel te leren.

Verder houdt je statement in dat verkrachters, pedofielen en moordenaars minder erge personen zijn dan ik.

:roflol: How pathetic is that?

Fawaz oogst blijkbaar wat hij zaait: WAANZIN.

Hmm... daar zijn geen stats over dus ik ga er niet vanuit dat dat zo is. Het is een feit dat we een stijging van intelligentie kunnen koppelen aan afname van geloofaanhang iig. Dat is goed nieuws want dan moet er ooit eens een sterkere aanhang van atheïsme komen.

Ik ben daar zéker niet zo positief over. Hogere diploma's geven in dit geval aan dat mensen partiele ontwikkeling hebben doorgemaakt. Ik ga deze of volgende week weer naar de bibliotheek, zal de Skepter er eens op na slaan. Maar het is volgens mij redelijk bekend dat de bij de leegloop van kerken en toeloop op de 'alternatieve' en pseudowetenschapskant is gekomen. Mensen veranderen niet zo snel.

En een eerste minister hoort dit soort uitspraken niet te doen, dit is een vrij land waar atheïsten net zoveel rechten horen te krijgen als gelovigen. Dat jij dat niet begrijpt ligt voor de hand maar van Balkenende had ik toch meer gezond verstand verwacht. Hoop dat de Nederlanders die lul bij de volgende verkiezingen nu eindelijk wegstemmen, heeft genoeg schade aangericht samen met zijn gristenhonden en communistische vrienden :thumbdown:

artikel 147 is nog steeds onderdeel van het wetboek van strafrecht... Belediging van de afwezigheid van geloof kent dergelijke bescherming niet.

Ik moet potverdomme en ALLAHOPEENZINKENDHOUTVLOT nog steeds tegen die k*treclames van de bond tegen het vloeken aankijken.

maar: communistische vrienden?

Sorry hoor maar het is altijd maar lekker makkelijk van die gristelijke fl**kers om zich te verschuilen achter hun geloof. Ik snap niet waar balkenede het lef vandaan haalt om zich daarover uit te laten, want Atheisten zijn niet verdorven door 2000 jaar onderdrukking. Ik snap best dat mensen ook kracht uit hun geloof halen, maar als iemand dat niet doet (misschien omdat hij/zij rationeel realistischer is) moeten die fabeltjeskrantvolgers daar ook maar respect voor gaan krijgen.

Terug
Naar boven