XXL Nutrition

Nieuws Autochtone dropouts crimineler dan allochtonen

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Autochtone Nederlandse scholieren die voortijdig hun opleiding verlaten, vertonen in verhouding veel vaker crimineel gedrag dan niet-westerse allochtone voortijdige schoolverlaters. Dat blijkt uit onderzoek van dr. Roel Jennissen, dat vandaag gepubliceerd is in het demografische tijdschrift [Link niet meer beschikbaar].

Een autochtoon die zonder diploma school verlaat, vertoont 5,5 keer zo vaak delinquent gedrag als de succesvolle leerlingen uit hun groep. Marokkanen, Turken en Surinamers vertonen 3,5 keer zo vaak crimineel gedrag als hun groepsgenoten die hun diploma halen. Bij Antillianen ligt dat met 3 keer zo vaak, iets lager.

Als reden vermoedt Jennissen dat Nederlandse leerlingen de school waarschijnlijk vaker voortijdig verlaten omdat ze zich niet kunnen voegen in het schoolsysteem. Een Amerikaans onderzoek toont ook aan dat jongeren die om deze reden niet slagen op school, vaak crimineel gedrag gaan vertonen. Allochtonen verlaten de school vaker om een andere reden. Opvallend is dat zij die school verlaten om economische motieven, relatief zelfs minder delicten plegen dan niet-schoolverlaters.

Overigens vertonen allochtone jongeren in absolute aantallen meer crimineel gedrag dan autochtone jongeren. En ook komt voortijdig schoolverlaten onder hen twee keer zo vaak voor dan onder autochtone jongeren. Van de autochtone Nederlandse jongeren redt 13% het niet op school, van de Turkse jongeren 19%, van de Surinamers 25%, van de Antillianen 29% en van de Marokkanen loopt maar liefst 37% vast in het schoolsysteem.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/98652/-Autochtonen-crimineler-na-schooluitval.html

Zijn 'we' toch ergens beter in!

(oh ja de groepen zijn niet met elkaar vergeleken maar iedere groep is vergeleken met de groep geslaagden binnen de eigen afkomstgroep. Aangezien bepaalde allochtone groepen een stuk crimineler zijn dan de autochtone groep zijn die allochtone schoolverlaters in relatieve zin nog steeds crimineler dan welke autochtone groep ook.

Linkse leugens.

Niet erg veel verschil tussen een Turk en een Nederlander dus.

Demos = links

Allochtonen zijn per definitie crimineel, daarom is het verschil klein tussen wel/niet schoolverlaters.

edit: en Rob G is per defInitie dislectisch

Laatst bewerkt:
Wie zegt dat ze allemaal opgepakt worden dan, wat een onzin weer dit.

Uitzetten die handel, goor autochtoon werkschuw tuig, dat is het. Groeit op voor galg en rad en is niets mee te beginnen. Wat hebben we daar aan?

Er zit trouwens een dijk van een fout in de fok!tekst.
de in de laatste alinea genoemde percentages beslaan imo absoluut niet wat er in fok!tekst wordt bedoeld.
zie pag. 3, tabel 2 op:

[Link niet meer beschikbaar]

ik ben een "autochtone dropout" en dit klopt

Je moet wel begrijpen dat het relatief is he.
Dus als je echt doorrekent de autochtoon waarschijnlijk NIET crimineler uitkomt dan de rest.

Bedaar jonge

Je moet wel begrijpen dat het relatief is he.
Dus als je echt doorrekent de autochtoon waarschijnlijk NIET crimineler uitkomt dan de rest.

Zoals EricR al dikgedrukt in de openingspost (nog steeds met een krater van een fout) heeft aangegeven? Thanks for flying by captain Obvious. :D

Niettemin geeft het bericht mij een reden temeer om de autochtone dropout met meer minachting dan ooit te voren te benaderen. Ondanks een goede genetische en sociale oorsprong het toch op zo'n manier verprutsen!
Uitzetten wat mij betreft die handel. Er zal in de stambomen vast wel een buitenlander te vinden zijn, moven naar land van herkomst!

He BuilderB, je zou je ook eens kunnen afvragen waarom deze mensen "outdroppen" en een oplossing bedenken in plaats van alleen maar zeiken op het systeem, jij linkse hippie.

Ik ga niet iedereen over een kam scheren maar er zitten heel wat foute tussen ;)

He BuilderB, je zou je ook eens kunnen afvragen waarom deze mensen "outdroppen" en een oplossing bedenken in plaats van alleen maar zeiken op het systeem, jij linkse hippie.

Zeiken op het systeem? Ik denk alleen maar in endlö... eh oplossingen! Zoals ik al zei: gewoon uitzetten, met wortel en tak uitroeien, die schoolverlaters. Het is tijd voor harde actie in Nederland. Onze kenniseconomie gaat volledig naar de knoppen: uni's klagen over een tekort aan wiskundige kennis, PABO studenten schrijven en rekenen als 10 jarigen, het algemene IQ loopt achteruit, de gemiddelde HBO'er kan net zo goed Nederlands als Engels: niet dus, en op het VMBO zijn de presentiecijfers om een volksdemonstratie voor op te zetten. Nu ook nog blijkt dat nota bene onze eigen soortgenoten 5,5 x zo veel criminaliteit vertonen dan ikzelf... Daar geef ik geen stuiver voor, behalve dan voor het repareren van de schoen die al die onbedaarlijke wigga's, gabbers en idioten de grens over heeft geschopt. Lethargische sujetten zijn het!

Heerlijk gegoochel met cijfers dit.

Als onder de totale populatie allochtonen ook naar verhouding minder criminelen waren ben ik de eerste om dit als geweldig nieuws binnen te halen en trakteer ik iedereen op een biertje of een glas limonade. Helaas weten we allemaal dat dit op dit moment niet zo zit, daar verandert de verhouding tussen dropouts en niet-dropouts natuurlijk niks aan.

Terug
Naar boven