MuscleMeat

Nieuws Autochtone dropouts crimineler dan allochtonen

Oh ik had weers niet gelezen voordat ik mn eigen commentaar plaatste. Sorry baas.

op het VMBO zijn de presentiecijfers om een volksdemonstratie voor op te zetten.
Het VMBO is een achterlijk niveau om domme kindjes van de straten af te houden voor zover dat kan.
Wat kan je daar van verwachten? Het huidige VMBO is niet gelijk aan de vroegere MAVO :twitch:

Nu ook nog blijkt dat nota bene onze eigen soortgenoten 5,5 x zo veel criminaliteit vertonen dan ikzelf...
5,5 x 0 = 0? :rolleyes:

Heerlijk gegoochel met cijfers dit.

Als onder de totale populatie allochtonen ook naar verhouding minder criminelen waren ben ik de eerste om dit als geweldig nieuws binnen te halen en trakteer ik iedereen op een biertje of een glas limonade. Helaas weten we allemaal dat dit op dit moment niet zo zit, daar verandert de verhouding tussen dropouts en niet-dropouts natuurlijk niks aan.

En zo is het! Helaas, maar waar!

Oh ik had weers niet gelezen voordat ik mn eigen commentaar plaatste. Sorry baas.

Het VMBO is een achterlijk niveau om domme kindjes van de straten af te houden voor zover dat kan.
Wat kan je daar van verwachten? Het huidige VMBO is niet gelijk aan de vroegere MAVO :twitch:

5,5 x 0 = 0? :rolleyes:

hehe, ik hoop dat je m'n post niet al te serieus hebt opgevat bro :D

Maar die laatste is scherp! :roflol: Wat is het toch fijn om een nul te zijn...

Heerlijk gegoochel met cijfers dit.
Als onder de totale populatie allochtonen ook naar verhouding minder criminelen waren ben ik de eerste om dit als geweldig nieuws binnen te halen en trakteer ik iedereen op een biertje of een glas limonade.

Uhmm als er naar verhouding meer autochtone criminelen waren zou ik dit juist slecht nieuws vinden aangezien autochtonen in absolute getallen zwaar in de meerderheid zijn. Autochtonen relatief crimineler = in absolute getallen veel meer criminaliteit in NL. Dat is toch belangrijker? Wat boeit de afkomst van de criminelen nou, het belangrijkste is dat er in absolute getallen zo min mogelijk criminaliteit is. Wanneer ik wordt neergestoken door een allochtoon doet dat evenveel pijn als wanneer ik wordt neergestoken door een autochtoon.

Ik begrijp uiteraard je punt wel trouwens ;) alleen een beetje verkeerd uitgedrukt.

hehe, ik hoop dat je m'n post niet al te serieus hebt opgevat bro :D

Maar die laatste is scherp! :roflol: Wat is het toch fijn om een nul te zijn...
Niet serieus? Gast je wilde me het land uitgooien omdat ik ergens een spelfoutje in mn post had staan :angstig:

Uhmm als er naar verhouding meer autochtone criminelen waren zou ik dit juist slecht nieuws vinden aangezien autochtonen in absolute getallen zwaar in de meerderheid zijn. Autochtonen relatief crimineler = in absolute getallen veel meer criminaliteit in NL. Dat is toch belangrijker? Wat boeit de afkomst van de criminelen nou, het belangrijkste is dat er in absolute getallen zo min mogelijk criminaliteit is. Wanneer ik wordt neergestoken door een allochtoon doet dat evenveel pijn als wanneer ik wordt neergestoken door een autochtoon.

Ik begrijp uiteraard je punt wel trouwens ;) alleen een beetje verkeerd uitgedrukt.

Ik formulier het prima, lees de zin nog maar een keer rustig over. :)

Leest iemand nog de conclusie van het onderzoek?

Slotbeschouwing en discussie

Ook in deze studie wordt aangetoond dat
relatief meer niet-westers allochtone jongeren
als dader van een delict worden geregistreerd
dan autochtone jongeren en dat er een ver-
band bestaat tussen voortijdig schoolverlaten
en criminaliteit. Voor autochtonen lijkt het ef-
fect van het voortijdig schoolverlaten op het
zich inlaten met criminele activiteiten groter
te zijn dan voor niet-westerse allochtonen.

Dit betekent overigens niet dat voortijdig school-
verlaten onder niet-westerse allochtonen geen
reden tot zorg zou zijn. Integendeel, voortijdig
schoolverlaten komt ongeveer twee keer zo
veel voor onder niet-westers allochtone jon-
geren
dan onder hun allochtone leeftijdsgeno-
ten en is derhalve, ook al is het effect op het
plegen van delicten kleiner dan voor autoch-
tonen, een belangrijk aandachtspunt in ver-
band met het terugdringen van de crimina-
liteit onder niet-westers allochtone jongeren
.
Ook afgezien van de directe relatie tussen
voortijdig schoolverlaten en criminaliteit be-
hoeft het voortijdig schoolverlaten van niet-
westerse allochtonen de nodige aandacht,
aangezien het de economische integratie van
allochtonen in de weg staat. Met een start-
kwalificatie komen schoolverlaters namelijk
makkelijker aan een baan. Daarbij komt dat
mensen met een baan minder vaak van het
rechte pad afwijken. Dat relatief veel niet-
westerse allochtonen voortijdig hun onder-
wijsloopbaan afbreken is dus ook op een indi-
recte manier debet aan hun oververtegen-
woordiging in de criminaliteitscijfers.

Leest iemand nog de conclusie van het onderzoek?

Hehe, de schrijver van het stukje in de openingspost had nog moeite met het lezen van één tabel. :D

Niet verassend overigens dat onderwijs een belangrijk onderdeel in moet nemen in de preventie van crimineel gedrag, maar goed om het eens door cijfers aangetoond te zien worden, voor zowel autochtonen als allochtonen.

@klaas2: ik wil je het land niet uitzetten hoor. :D Maar dit bood een mooie gelegenheid om eens de gemiddelde DBB reactie te ridiculiseren. Autochtonen het land uitzetten!

Terug
Naar boven