MuscleMeat

bachelor in de psychologie

Alsof die een objectief beeld gaan scheppen...

Ik ben redelijk verward. Het grote probleem is dat psychologie niet erg goede jobperspectieven heeft.

Ik weet niet, maar mijn interesse is niet echt zo groot voor economie. Ik kijk bv. nooit naar kanaal Z. Wel ga ik altijd kijken op natgeo en discovery channel.

:roflol: :roflol:

Ik ken veel mensen met een master in psychologie , heel makkelijk te behalen zeggen ze . Met als een gevolg overaanbod afgestudeerden .
Ze vinden nu allemaal geen werk :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Ik ken veel mensen met een master in psychologie , heel makkelijk te behalen zeggen ze . Met als een gevolg overaanbod afgestudeerden .
Ze vinden nu allemaal geen werk :rolleyes:

Ja idd

---------- Toegevoegd om 19:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

Wat is er grappig aan:sad:

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

Denk dat ik toch maar beter deze richting uit mijn hoofd haal.

Alsof die een objectief beeld gaan scheppen...

Ik ben redelijk verward. Het grote probleem is dat psychologie niet erg goede jobperspectieven heeft.

Ik weet niet, maar mijn interesse is niet echt zo groot voor economie. Ik kijk bv. nooit naar kanaal Z. Wel ga ik altijd kijken op natgeo en discovery channel.

Architectuur, wetenschappen, biologie, fysica,...

Ik denk dat je beter eerst voor je zelf uitmaakt wat je echt interesseert en wat je ook later wilt doen.

Mijn broer heeft zowat hetzelfde probleem als jou maar hij heeft zijn bachelor communicatiewetenschappen al en weet nu niet wat verder doen..
Hij vindt het zelf een klotesituatie nu.

Architectuur, wetenschappen, biologie, fysica,...

Ik denk dat je beter eerst voor je zelf uitmaakt wat je echt interesseert en wat je ook later wilt doen.

Mijn broer heeft zowat hetzelfde probleem als jou maar hij heeft zijn bachelor communicatiewetenschappen al en weet nu niet wat verder doen..
Hij vindt het zelf een klotesituatie nu.

Ik vroeg me af. Kan je na om het even welke bachelor behaalt te hebben dan een master doen in in het management? (Zie link voor de info)

Dat zou wel de keuze vergemakkelijken.

Anderzijds is misschien eerst een bachelor in de rechten halen en daarna een verkort programma te volgen voor een bachelor in de toegepaste economische wetenschappen ook een optie? (link)

Er is een ding wat ik nooit snap. Waarom kijkt men altijd naar opleidingen of men die leuk vind? Waarom kijk je niet welk beroep je later wilt beoefenen en dan ga je gewoon de opleiding volgen die je daar voor nodig hebt. Het is toch zo simpel? En **** werk gelegen heid. Er is altijd werk, als je maar goed bent en je zelf kan onderscheiden van de hoop.

Laatst bewerkt:
universitaire bachelors zijn waardeloos, doe dan tenminste ook je master he.

universitaire bachelors zijn waardeloos, doe dan tenminste ook je master he.

Voor ik een master kies, kan toch beter eerst weten welke bachelor ik ga volgen niet?:)

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

Er is een ding wat ik nooit snap. Waarom kijkt men altijd naar opleidingen of men die leuk vind? Waarom kijk je niet welk beroep je later wilt beoefenen en dan ga je gewoon de opleiding volgen die je daar voor nodig hebt. Het is toch zo simpel? En **** werk gelegen heid. Er is altijd werk, als je maar goed bent en je zelf kan onderscheiden van de hoop.

Er zijn nog meer beroepen dan opleidingen. Dacht je nu echt dat ik al een beroep voor ogen had?:rolleyes:

Oké misschien wel. Ik dacht er altijd aan om een soort van management functie uit te oefenen in een bedrijf. Ik hou namelijk van planningen opstellen en structuur in de zaak brengen. Alleen voer ik de zaken niet graag uit.

Wat is volgens jouw dan de finale bestemming en hoe geraak ik er? :)

Laatst bewerkt:

Welk besef heeft een 18jarige nu van wat een beroep net inhoud?

je kiest een opleiding die je interesseert en daaruit zal (hopelijk) wel werk vloeien wat je interessant vind.

je kiest een opleiding die je interesseert en daaruit zal (hopelijk) wel werk vloeien wat je interessant vind.

Daar zit het idd ook niet snor. Je kan op deze leeftijd een heel verkeerd beeld hebben over vele beroepen. Dit is natuurlijk erg jammer, want hierdoor kan je een verkeerde keuze gemaakt hebben die je voorheen als evident zag.

Misschien is Hogeschool ook een optie? Hoe staan jullie hier tegen over?

Dit vond ik anders ook wel interessant.

Daar zit het idd ook niet snor. Je kan op deze leeftijd een heel verkeerd beeld hebben over vele beroepen. Dit is natuurlijk erg jammer, want hierdoor kan je een verkeerde keuze gemaakt hebben die je voorheen als evident zag.

Misschien is Hogeschool ook een optie? Hoe staan jullie hier tegen over?

Dit vond ik anders ook wel interessant.

aan een management opleiding is niets "leuk" of interessant, zoals al gezegd zal je wel sneller een goedbetaalde job vinden voor minder inzet.
En uiteindelijk komt het toch altijd terug op persoonlijke prioriteiten.

Ik wist toen ik 6 jaar oud was al wat ik wilde worden en ben dat uiteindelijk ook geworden en heb daar 0,0 spijt van gehad. Ondanks dat ik nu iets ander studeer.

En als je te weinig zicht hebt op een beroep, kijk dan of je een keer mee kan lopen met die desbetreffende beroeps beoefenaar, zo zie je wat men doet en kan je kijken of het iets is. Een opleiding volgen omdat die leuk klinkt is echt een waardeloze strategie in mijn ogen. Ga dan vrije tijds management studeren en ga daarna werken in de supermarkt.

Ik wist toen ik 6 jaar oud was al wat ik wilde worden en ben dat uiteindelijk ook geworden en heb daar 0,0 spijt van gehad. Ondanks dat ik nu iets ander studeer.

En als je te weinig zicht hebt op een beroep, kijk dan of je een keer mee kan lopen met die desbetreffende beroeps beoefenaar, zo zie je wat men doet en kan je kijken of het iets is. Een opleiding volgen omdat die leuk klinkt is echt een waardeloze strategie in mijn ogen. Ga dan vrije tijds management studeren en ga daarna werken in de supermarkt.
en wat was dan dat wat je wou worden? en als je dit beroep toch al uitoefent, waarom dan nog verder studeren?

Je kiest voor een opleiding omdat je een opleiding wilt verderzetten in een bepaald werkterrein dat je interesseert (of het nu talen, wiskunde, biologie,... is).
dit is niet hetzelfde als een opleiding kiezen omdat ze "leuk klinkt"

Harnak die kortzichtig uit zijn nek lult en van iedereen verwacht op dezelfde manier in het leven te staan als hijzelf, verbazingwekkend!

Ah man, ik weet niet waarom maar dit verdient gewoon karma:).

Wat ga je nu doen?
Ik ga nu bedrijfsmanagement doen in Brussel.

---------- Toegevoegd om 00:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:07 ----------

[QUOTE=Klaaswitz;5156117]Harnak die kortzichtig uit zijn nek lult en van iedereen verwacht op dezelfde manier in het leven te staan als hijzelf, verbazingwekkend![/QUOTE]
Inderdaad, niet iedereen weet al op zijn zesde wat hij/zij wil worden.

Ik wou eerst ook psychologie gaan doen, maar ik heb nu voor informatiekunde gekozen. Bij psychologie was het meer iets van dat het me super interessant lijkt, maar qua baan kom ik er niet uit. Ik heb nu iets in ICT dus banen genoeg, maar als het goed is wordt ik niet zo'n programmeur ofzo, maar eerder de manager die tegen hun zegt wat ze moeten programmeren ;P (ja dat lijkt me opzich wel wat (A))

Het hele argument dat er moeilijk banen te vinden zijn houdt geen rekening met de verschillende afstudeerrichtingen. In gent zijn dat er 3; klinische psychologie, bedrijfspsychologie & experimentele psychologie. Bedrijfspsy heeft er geen probleem mee, in tegendeel zelf. Sportpsychologie is een ManaMa en 1 jaar, net zoals je ook bijvoorbeeld coïtusuoloog kan worden door 1 jaartje er aan te breien.

Harnak die kortzichtig uit zijn nek lult en van iedereen verwacht op dezelfde manier in het leven te staan als hijzelf, verbazingwekkend!

Het valt me tegen van jou, dat je zelf zo kortzichtig en dom uit je nek loopt te lullen nu. Je bent vast zo n eeuwige student die niet weet wat hij moet met zijn leven. Zielig figuur ben je als je met zulke reactie aan komt zetten. Zegt meer iets over jou dan over mij. Daarnaast missen jullie heel mijn punt.

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

en wat was dan dat wat je wou worden? en als je dit beroep toch al uitoefent, waarom dan nog verder studeren?

Je kiest voor een opleiding omdat je een opleiding wilt verderzetten in een bepaald werkterrein dat je interesseert (of het nu talen, wiskunde, biologie,... is).
dit is niet hetzelfde als een opleiding kiezen omdat ze "leuk klinkt"

Dat is nou net niet wat de TS doet.

Terug
Naar boven