AndroidHealthClinic

bachelor in de psychologie

Dat laatste is pure "bullshit". Een schakeljaar is "peanuts"!!! 90 % van de mensen die eerst een professionele bachelor behalen en daarna een master via een verkort programma zouden m.i. nooit slagen om eerste bachelor, laat staan een academische bachelor, te doorlopen, althans wat economische masters betreft...

Hierover ga ik geen discussie beginnen want zal wel van richting tot richting afhankelijk zijn. Bij ons komen veel statistische en methodologische vakken waarbij iedereen in Bachelor sukkelt samen in het schakeljaar vanuit bijvoorbeeld Pedagogie. Peanuts is het zeker niet, juist "moeilijker" (voor de meeste mensen dan) als een gemiddeld academisch Bachelor jaar

Professionele bachelors kunnen hierbij o.a. vrijstellingen claimen die totaal niet gerechtvaardigd zijn. Een simpele cursus economie van bv bedrijfsbeheer kan nooit vergeleken worden met een 'inleiding tot de economie' op academisch niveau (zoals o.a. de zeer wiskundige benadering), en toch wordt een vrijstelling verleend.

Het niveau verschil is m.i. te groot om zomaar na één jaar aan een master te mogen beginnen. Dit merk je echt als je bv groepswerken moet maken in je masterjaar aangezien de prof. bachelors de basis missen...

Hierin geef ik je gelijk. Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf zijn de verschillen die je opbouwt bij een professionele Bachelor & een Bach op Universiteit erg groot. Jij ziet dit als voordeel voor de schakeljaarmannen omdat ze soms onterechte vrijstellingen krijgen. Ik zie dit eerder als nadeel voor hun omdat ze vaak een volledige mentaliteitsverandering moeten ondergaan en daarnaast competenties te kort komen die wij hebben opgebouwd tijdens onze eerste 3 jaar. Different point of view... Mijne is minder klagerig om het met jouw eigen woorden te zeggen

Terug
Naar boven