MuscleMeat

Badr Hari vs Alistair Overeem

Ik vind dat de mensen meer respect mogen, nee moeten, hebben voor de vechter Hari.
Maar dit zal wel gelezen worden als een 'domme' comment.

Overeem weegt rond de 112kg meen ik.
Hij moest voorheen altijd een kilo of 8 afvallen om op 95 uit te komen, nu laat hij het gaan en kan hij meer aan krachttraining doen wat ervoor zorgt, in zijn verklaring, dat hij nu zoveel meer weegt.

all drugs:D maar hij is niet de enige.
Op cagepotato moet je de comments maar is lezen.

en idd, hari is een goede vechter. was mijn favoriet, alleen wel jammer van zijn actie toen met bonjanski.

Ik vind dat de mensen meer respect mogen, nee moeten, hebben voor de vechter Hari.
Maar dit zal wel gelezen worden als een 'domme' comment.

idd domme comment!!

Zijn dit de beelden van uw "goeie" vechter waar we respect "moeten" voor hebben? Uw goeie vechter gaat hier wel neer in de eerste ronde tegen iemand uit een andere gevechtsporttak he vriend!

Elke vechter krijgt respect, het is niet niks een ring in gaan en elkaar te bestoken.
Verliezen en winnen horen bij de sport, dat staat los van respect.

Daarnaast is er de persoonlijkheid van een vechter, maar die liet ik juist buiten beschouwing.
Ik had het puur over de 'vechter'.

Dat jij dit dom vindt, zegt een hoop over hoe jij als persoon tegenover vechters staat.

Je kunt alleen over de "vechter" oordelen of je zijn vechtsT waardeerd, hem goed of slecht vind. Een vechter is automatisch ook een persoonlijkheid en daarover wordt er geoordeeld of iemand respect verdiend. Maar ik word ziek van altijd dat woordje respect, het betekend gewoon of je iemand niet moet of niet en die Hari moet ik niet, ik ben ook bijna altijd voor elke Nederlander die tegen een buitenlander vecht. In de K-1 is Hari dus een grote concurrent voor de Nederlanders, dus ben ik al helemaal anti-Hari.

WOHOHAHAHAHAHA prachtig ik stond letterlijk te juigen in de huiskamer wahahahaha daar ligt ie hahahaha, altijd zo arrogant en daar ligt ie hahaha.

Super filmpje!

de persoonlijkheid van een vechter, die liet ik juist buiten beschouwing.
Ik had het puur over de 'vechter'.

Dat jij dit dom vindt, zegt een hoop over hoe jij als persoon tegenover vechters staat.

Probeer gewoon eens een reactie die je krijgt goed te begrijpen man! jij zegt dat iedereen respect MOET hebben voor hari...

Voor wat MOETEN wij dan respect hebben?? Voor zijn karakter? Of voor zijn goeie prestatie in zijn laatste gevecht? (het topic gaat over hari vs overeem)

Ik heb geen respect voor die man en ik haat uitspraken zoals die van u dat ieredeen respect MOET hebben voor hari... Iedereen zijn eigen mening erover zou ik zeggen, dus laat in het vervolg dat woordje "moeten" maar achterwege!

Ik keur net als anderen zijn actie tegen Bonjasky af, zoiets hoort niet.
Ik begon over respect, omdat iedereen die de ring in stapt dat van mij kan krijgen. Het is niet niks, vind ik.

Inderdaad, ik heb voor 99% van de vechters respect ten over! Maar hari toont absoluut GEEN respect tov andere vechters en gaat dan toch zwaar op zijn bek dus waarom moet ik dan respect hebben voor zo iemand?

Ali daagde ook altijd zijn tegestanders op een vreemde manier uit maar in de meeste gevallen won hij wel altijd!
Er is toch geen grotere vernedering dan een grote bek opzetten en dan ko gaan in de eerste ronde...

Dus elk zijn eigen mening denk ik dan zo... Hari heeft voor niemand respect dus waarom zou ik dan respect hebben voor zo iemand??

Conclusie: jij wel, ik niet...

Hari weet niet wat respect is.. Hij heeft zelf geen respect voor anderen of voor de sport. Hij heeft dus zelf geen recht op respect. Hari is gewoon weer een typisch gevalletje grote bek, weinig hersens en weinig karakter. Ben echt zo ontzettend blij dat hij voor Marokko uit komt en niet voor Nederland.

Respect voor je tegenstander, respect voor de scheidsrechter, (respect voor de jury) en respect voor de sport en zijn geschiedenis. Ik denk dat het eerder logisch is te veronderstellen dat Hari dit niet heeft dan wel.

Vervolgens: is het dan niet logisch om stellen dat hij tot die tijd niets te zoeken heeft in de wereld van vechtsport en alleen maar een schande is voor de andere sporters en de sport zelf? Moet je dan respect voor hem hebben?

Ik doe zelf aan vechtsporten, maar goed van jou dat alleen jouw denkwijze typerend zou moeten zijn voor een vechtsporter.

Als jij aan vechtsport doet hoop ik voor u en de mensen die dicht bij je staan dat jij hari's grillen niet meekrijgt in de ring...
Ikzelf geef al 11 jaar training in de sport en ik zou me serieus k*t voelen met een leerling die de manieren van hari overneemt... Ik zou hem simpelweg de deur wijzen!

Gevechtsporten zijn nu eenmaal gebaseerd op respect, en mensen die daar niet mee akkoord zijn zijn dan over het algemeen van die sukkeltjes die komen trainen om op cafe keet te gaan schoppen... (dit kan elke club echt missen)

Hari is dan weer iemand die onze sport in een negatief beeld zet, we hebben het al zo moeilijk om een positieve indruk na te laten zonder dat er nog veel van die pipo's op de proppen komen!!

Simpel voorbeeld: hier in belgie heeft onze fereratie (bkbmo) het aardsmoeilijk om het thaiboksen "erkend" te krijgen, wij met z'n allen doen er dan ook alles aan om de sport proper en fair te maken en alle negatieve imago's weg te werken! Dus maak je me niet wijs dat pipo's zoals hari onze sport er positief laten uitspringen he!
Stel je voor dat 1 van onze bevoegde "ministers van sport" hari bezig ziet? Denk je niet dat we het door zo'n dingen alsmaar moeilijker krijgen? Ik spreek nu voor belgie maar ik denk dat het in nederland niet anders is... Hoe kan ik nu respect hebben voor iemand die een bruine vlek (zoals op zijn rug) op onze sport werpt?

Jij gaat te veel af op de media.
Bovendien doe je alsof Hari de enige is die regels overtreedt.

Aangezien jij een vechtsporter bent die bovenal erg serieus is (over wat serieus is kunnen we verschillen), zou jij natuurlijk nooit of te nimmer een regel overtreden.
Zo hoort het ook, maar de praktijk laat vaak genoeg anders zien.

Niet dat ik vind dat de regels niet moeten worden gerespecteerd, maar leer toch een beetje te relativeren.

Verder houd ik me niet meer bezig met deze discussie.
Mijn posts worden uit zijn verband getrokken, puur voor het eigen denken en gelijk.

Hari staat aan de top en hij heeft een voorbeeldfunctie punt uit!! De anderen overtreden ook regels maar hari moet daar meer van opletten!
Als je een voorbeeldfunctie hebt en je doet iets verkeerd dan moeten de straffen ook zwaader zijn, dat is gewoon zo!
Kijk maar naar onze belgische topwielrenner "tom boonen", die heeft zich vandaag moeten verantwoorden voor de rechter omdat hij een lijntje coke heeft gesnoven...
Iedereen doet dit maar voor iemand die een voorbeeldfunctie heeft kan dit niet, simpel....
Voor hari juist hetzelfde!

Jij gaat te veel af op de media.

Tsjah kan ik er wat aan doen dat hij voor het oog van de camera onder andere doorgaat op Bonjaski en Graham aanvalt. In het live interview na de finale laat hij blijken geen respect te hebben voor Bonjaski als vechter en heeft ook geen spijt (behalve dan dat het hem de wedstrijd kost) dat hij de regels heeft overtreden. Hij lacht en zegt: "op de stoep fietsen hoort ook niet" Naja dan zijn we toch klaar over het respect gedeelte :D?

Dat gelul over respect moet ook is een keer ophouden. Als ik in die ring zou staan zou een ding tellen en dat is je tegenstander verslaan. Waarom moet iedereen altijd zonodig vanzelfsprekend respect voor iedereen hebben? Ik word moe van respect.:(

Laatst bewerkt:
Dat zou je zo kunnen interpreteren en ben het met je eens dat dat verleidelijk is.

Later heeft Hari toegegeven dat dit niet verstandig is, en uit pure frustratie en emotie is gebeurd.
Nog niet goed te praten, want hij alleen is verantwoordelijk voor zijn gedrag, niemand anders.

Het gaat mij alleen wat ver door direct te doen alsof het een feit is dat Hari geen respect heeft voor de sport, jury, tegenstanders en dergelijke.

Ik ben wat genuanceerder.

Ik sta aan dezelfde kant als jij, begrijp niet zo goed waarom dit niet tot je doordringt.

Je verdedigt je mening dat je respect voor hem moet hebben als vechter. Daar ben ik het niet mee eens en daar discussieren we nu over, als dat niet zo overkomt door mijn posts dan bij deze.

Mss heb ik wel respect voor hem als mens, ik ken hem verder niet persoonlijk, maar ik heb geen respect voor hem als vechtsporter. Waarom niet? Een van de belangrijkste redenen is dat hij de regels overtreedt en daarna doodleuk doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, net als fietsen op de stoep.

Geen spijt naar de sport toe of naar de kijkers, geen spijt naar Bonjaski toe, alleen spijt dat hij de titel heeft verloren. Hoe zeggen die Marokkanen dat ook alweer? Challa! Voor het leven verbannen van de sport dus :o

Dat gelul over respect moet ook is een keer ophouden. Als ik in die ring zou staan zou een ding tellen en dat is je tegenstander verslaan. Waarom moet iedereen altijd zonodig vanzelfsprekend respect voor iedereen hebben? Ik word moe van respect.

Nee respect is heel belangrijk als je vecht in een toernooi en jij wint ga je je tegenstander niet uitlachen na het gevecht, teken van disrespect is dat.

Als je geen respect hebt voor een ander, kan je beter niet op een vechtsport gaan dan kan je beter Hooligan worden.

Nee respect is heel belangrijk als je vecht in een toernooi en jij wint ga je je tegenstander niet uitlachen na het gevecht, teken van disrespect is dat.

Als je geen respect hebt voor een ander, kan je beter niet op een vechtsport gaan dan kan je beter Hooligan worden.

Waarom is dat zo belangrijk dan?

Dat gelul over respect moet ook is een keer ophouden. Als ik in die ring zou staan zou een ding tellen en dat is je tegenstander verslaan. Waarom moet iedereen altijd zonodig vanzelfsprekend respect voor iedereen hebben? Ik word moe van respect.:(

Dit betreft hier duidelijk een knulletje die de naam "gevechtsport" enkel kent van tv ...
Als je je afvraagt wat respect met gevechtsport te maken heeft heb je nul komma zero ervaring of ben je gewoon dom...
Geen aandacht aan geven...

Dit betreft hier duidelijk een knulletje die de naam "gevechtsport" enkel kent van tv ...
Als je je afvraagt wat respect met gevechtsport te maken heeft heb je nul komma zero ervaring of ben je gewoon dom...
Geen aandacht aan geven...

Sowieso geen ervaring met vechtsporten. Maar het punt wat ik probeer te maken is dat er altijd zo veel de nadruk op respect wordt gelegd, terwijl het uiteindelijk de bedoeling is om je tegenstander uit te schakelen. Dit bijt elkaar natuurlijk wel een beetje.

Mike Tyson kwam ook in de ring om iemand zijn ziel te veroveren. Dat maakt hem nog geen vechter met een slechte instelling. Een vechter moet ook een killer instinct hebben. Gaat dat gepaard met respect? Misschien hebben we andere ideeen over respect.

een prachtig voorbeeld van respect in de vechtsport!

tito ortiz vs schamrock

die 2 gingen bijna met mekaar op de vuist voor het gala (filmpjes hierover al aangehaald in dit topic)

Dit is hun gevecht, kijk vooral op het einde hoe ze respect tonen voor mekaar!
Gewoon super dit!!!!! Daar kan hari iets van leren...

http://nl.youtube.com/watch?v=AyDddSn9RoA

Terug
Naar boven