XXL Nutrition

Bakken in pan

Een eetlepel olijfolie is 115kcal, als je 3 keer per dag bakt zit je op een verschil van bijna 350, dat is toch niet verwaarloosbaar?
Als ik eieren bak is er geen olie meer in de pan, dus dan eet ik de olie toch op? Tuurlijk, een klein deel blijft op de pan zitten..

Ten eerste neemt je vlees oid, zoals mike al zegt, geen el olijfolie op, ten tweede lijkt het mij erg onnodig om 3x per dag te bakken met een el olijfolie. Als je zovaak bakt, gebruik dan minder of geen olie..

Ten eerste neemt je vlees oid, zoals mike al zegt, geen el olijfolie op, ten tweede lijkt het mij erg onnodig om 3x per dag te bakken met een el olijfolie. Als je zovaak bakt, gebruik dan minder of geen olie..

Ik zelf bak een keer of niet per dag, maar ik bedoel alleen aan te geven dat het wel een verschil maakt

Als je je macro's bijhoudt zou ik het nooit gewoon negeren iig, maar ik bak ook eigenlijk nooit vlees, dus weet niet in hoeverre het opgenomen wordt.
Mijn eieren+groente/havermout neemt iig een groot gedeelte op

Gewoon goede pannen kopen en niks gebruiken om mee te bakken, opgelost.

Al de olie die je in de pan doet word ni in je eten opgenomen dus opzoeken gaat niet, daarom vraag ik hoe de meeste hier mee omgaan

ik doe gewoon een gok. zeg 50% van de olie gaat in je eten zitten (behalve als je vlees bakt, dan minder. Dan reken ik het niet eens mee)

Typisch bodybuilders trouwens... bang voor een beetje vet in je eten, maar wel eetlepels olijfolie door een shake doen....

Gebruik zelf olijfolie, even met een keukenpapiertje de pan invetten et voila, minimale hoeveelheid olijfolie, precies genoeg om mee te bakken of te wokken.
Of gebruik cooking spray, ongeveer hetzelfde effect.

Lijkt me toch wel handig dat je een deel van de boter/olie mee rekent.

tellen doe ik in mijn hoofd. als ik er 200 kcal naast zit boeit het me niet zo. Ik voel het aan en zie vanzelf wel of ik aankom of afval... tot nu toe gaat dat me goed af. Jezelf gewoon niet voor de gek houden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik bak meestal zonder boter of olie, gewoon een beetje water gebruiken en dan snel wokken.
Wokken met water? Hoe gaat dat dan?

Gebruik zelf olijfolie, even met een keukenpapiertje de pan invetten et voila, minimale hoeveelheid olijfolie, precies genoeg om mee te bakken of te wokken.
Of gebruik cooking spray, ongeveer hetzelfde effect.
Hoe kun je met zo weinig olie wokken?

Wokken met water? Hoe gaat dat dan?

Hoe kun je met zo weinig olie wokken?

Als je tijdens het bakken telkens een klein beetje water toevoegt in je pan dan zal je voeding niet zo kleven, probeer maar eens, ik bak mijn kip altijd op die manier samen met kruiden en nog nooit een probleem gehad.

Olie gebruik je niet alleen om te voorkomen dat je eten aanplakt, je kan het ook gebruiken voor de smaak of voor een krokante buitenkant etc. Dus pam spray en water zijn dan niet de beste tips. ;)

Wat ik doe: schatten hoeveel olie ongeveer daadwerkelijk in mijn voeding zit of als ik ook bijv. spaghetti erbij eet even de spaghetti door de pan en de kcal en vetten van alle gemeten/gewogen olie gebruiken.

Wokken met water... het moet niet gekker worden.

Als je tijdens het bakken telkens een klein beetje water toevoegt in je pan dan zal je voeding niet zo kleven, probeer maar eens, ik bak mijn kip altijd op die manier samen met kruiden en nog nooit een probleem gehad.
Ooh ok zal het eens proberen. Als ik echt lekker wil wokken wil ik de olie er ook bij hebben en giet ik op het eind zelfs alles nog over het eten op m'n bord, maar als ik gewoon snel kip en groente wil klaarmaken en een andere maaltijd die dag wat vetter eet is dat met water erbij bakken misschien wel een uitkomst.

Thanks!

boter, en die reken ik gewoon mee

Cooking spray!

ik tel het wel bij

kan al een verschil zijn in paar honder kcal's als je op dag/week basis kijkt

Terug
Naar boven