XXL Nutrition

Bankdruk Bankje

Marcjuhh

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
77kg
Vetpercentage
10%
Beste mensen,

Ik ben van plan een plat bankje te laten maken voor bankdrukken. Ik vroeg mij een aantal dingen af en of iemand hier er meer verstand van heeft.

Hoe hoog moet een plat bankje zijn? (ik ben 184cm)
Ik zie bankjes van 17 inch (43cm) en 17,5 inch (44,5cm), ik weet alleen niet voor welke van de twee ik moet gaan.

Wat voor kussenmateriaal moet ik gebruiken en hoe dik moet het zijn? (Ik wil graag een relatief hard kussen, zodat ik goed stabiel lig tijdens het bankdrukken.)

Voor zover ik weet bestaat een bankje uit een stalen frame, een houten plank waar je op ligt, een kussen en dan iets als leer erover heen.
Wat is de beste manier om het plankje aan het stalen frame te bevestigen?
Is dit als in deze afbeelding met bouten erdoor heen:
http://i.imgur.com/9oDXt.jpg
een goed idee of is het beter om gewoon twee gaten door de middelste koker heen te boren en dan daar een bout doorheen doen?

Helpt het qua stabiliteit om voor de bovenste koker stukken 50x80x3 te gebruiken of kan ik net zo goed voor de hele constructie 50x50x3 koker gebruiken?
Is 33cm breed genoeg voor de poten? Zal dit ook niet in de weg zitten?

Bij voorbaat dank,

Marc

• Topic Starter Topic Starter
niemand een enkel idee over ook maar 1 van mijn vragen?

Waarom niet kopen ? Tweedehands goedkoper dan wanneer je zelf de materialen koopt en in elkaar timmert.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 18:24 ----------

Best leuk spul te vinden voor weinig, tis even zoeken

bijna alle bankjes die ik op internet kan vinden voldoen totaal niet aan de juiste eigenschappen. (ik kan er amper/niet vinden met een kussen dat 30-30,5cm breed is.)
enige dat dichtbij komt is de Rogue utility bench maar die kost 180 euro + verzendkosten +23% belasting... en daarbij komt dan dat ie volgens mij iets aan de hoge kant is 45-46cm (dit maakt voor mij waarschijnlijk niet super veel uit) maar ik twijfel dan ook nog omdat als ik naar de afbeeldingen op de site kijk hij niet echt goed gelast lijkt.

fitness seller heeft mooi bankje voor 79 euro...

bedoel je die heavy duty flat bench?
die is veel te smal om chill te benchen.

't enige wat ik echt hoef te weten is het kussen materiaal (voor een hard kussen) en hoe dik dit moet zijn

Terug
Naar boven