AndroidHealthClinic

Bankdrukken na schouder subluxatie

Webby

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Challenge x2
Waardering
2.890
Lengte
1m75
Massa
80kg
De fysio vertelde me dat ik de gehele schouder moet gebruiken, net als bij gooien. Wat volgens hem fout is, is het vastzetten van de schouders zoals bij bankdrukken. Je moet de schouders naar voren brengen als je drukt en weer terug. Anders "zit je met de kop in de kom te harken", zoals hij het beschreef. En tevens mag je nooit met je ellebogen onder je lichaam, oftewel armen parallel met de vloer. Als je de armen verder beweegt komt er veel druk op de voorkant van de schouder en op termijn verneuk je de schouder.

Dit lijkt me tegenstrijdig met wat ik tot nu toe altijd lees over schouders op de bank laten, omdat dat juist slecht voor de voorkant schouders is. Wat is nou correct?

Voor mezelf heb ik het idee dat ik mijn schouders minder belast als ik ze in de bank druk.

Niet onder parallel betekent dus dat je de stang zeker niet tot op je borst kan laten zakken?

Benieuwd of er wat opheldering volgt, i.v.m met schouderblessure volg ik dit ook even

• Topic Starter Topic Starter
Ja niet op de borst, oftewel floorpresses.

Lees regelmatig dat benchen zowiezo niet goed is voor je schouders, dus denk dat er zeker een punt van waarheid in zit. Hoe het allemaal juist in elkaar zit, weet ik ook niet.

Maar ik ga dit ook wel even volgen.

Terug
Naar boven