Fitness Seller

Bankdrukken

Joeyylm

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Hallo,
Ik ben joey en ben 14 jaar. Sinds vorige zomer zit ik op de sportschool en train daar al de spiergroepen. Samen me mijn opa die profensioneel bodybuiler is train ik 3x in de week. Nu als vraag. Is het goed als ik 60 kilo bankdruk op dit moment. Of ben ik dan een te hoog gewicht aan het trainen. Mijn opa weet het ook niet zeker. Hijzegt als ik maar voorzichtig doe. Kan iemand me helpen
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Tja goh als je het gewicht aankan en je voert de oefening op een correcte manier uit kan het geen kwaad toch (ondanks je leeftijd..)?

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan! Ja dat dacht ik al. Maar ben nog aan het groeien dus teveel beïnvloed de groei. Niewaar?

als je opa prof is dan is mijn moeder ook prof

Mijn opa is nu 65 jaar en drukt op de bank nogsteeds 140 kilo. Doe dt maar is na!

Troll, 14 jarige slapen al rond deze tijd. MUAHA

Als je op 14j bodyweight kan benchen, ben je goed bezig.

Een professioneel BB'er zou wel mogen weten of je met het juiste gewicht traint of niet, denk ik zo... :o

Op je 14e en met de juiste techniek 60 kg is toch okee.
Zolang je techniek maar goed is!
Ga zo door ;-)

Bodybuilding doesn't stunt growth.

60 kilo op 14 jaar :s wel sick hoor denk ik?

Hoeveel herhalingen doe je dan?

Was arnold ook al niet begonnen met trainen rond die leeftijd?
Ik zou alleen nog niet te vaak zwaar gaan, lekker beetje pompen, beetje spelen. Dan moet een paar keer per week krachttraining geen problemen opleveren toch!

Vind 't erg netjes moet ik zeggen.

Sinds zi 18e traint hij al. Heeft aan wedstriden mee gedaan enzo

toen ik 17 was deed ik mijn 1e wedstrijd bankdrukken.
ik drukte 103 kg. (met pauze dus) woog toen 68 kg.
ik train vanaf mijn 16e, maar zoals je zelf al aangaf is voorzichtigheid toch geboden.(altijd maar als je zo jong bent toch zeker)

als je met 60 kg netjes 8 reps kan maken, lijkt me niet dat je daarvan iets zult overhouden in negatieve zin.
wel zou ik niet teveel in de low reps gaan, omdat je dan zwaardere gewichten kunt pakken.
je aanhechtingen zijn daar nl. nog niet klaar voor.
spieren gaan nu eenmaal veel sneller als je aanhechtingen en botstructuur.

gewoon lekker blijven trainen dus, en vooral niets forceren.beetje BB style noem ik het maar (mbt de hogere reps dan dus he)

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 16:22 ----------

wat denk je nou, dat dit zo onmogelijk is?

je weet niet eens wat zn opa weegt bijvoorbeeld.

mijn pa (61 jaar) weegt 80 en drukt ook nog 130 (paused)

Ik zal wanneer ik weer ga trainen (vr of za) wel een foto maken als hij gaat bankdrukken

Terug
Naar boven