MuscleMeat

Barack Obama president!

Dat is een toch wel redelijk merkwaardige conclusie gezien het gegeven dat Obama bijvoorbeeld ten aanzien van Afghanistan een hardere lijn voor ogen heeft dan McCain..

Diverse mensen denken dat Osama nu een nieuwe stok heeft om mee te slaan.

Obama is een afvallige in de ogen van de moslims, en wordt de 'machtigste man' op aarde.

Wat het in de ogen van fundamentalisten betekent afvallige te zijn, is zo langzamerhand wel duidelijk.

Hiermee zou Osama nieuwe volgelingen aan zich kunnen binden, het moraal een opkikker geven en door te gaan met strijden.

Naast het feit dat je nu een bullshit verhaal zit te bedenken, hoe kom je erbij dat Obama een moslim is/was, laat staan een afvallige?

Naast het feit dat je nu een bullshit verhaal zit te bedenken, hoe kom je erbij dat Obama een moslim is/was, laat staan een afvallige?

Laten we het netjes houden.

Dit is niet mijn verzinsel, dit is een conclusie van hoogleraren.

Ik zeg niet dat hij moslim is of afvallige.

Dit kan echter wel als reden worden gebruikt door Osama, waar of niet.

Laten we het netjes houden.

Dit is niet mijn verzinsel, dit is een conclusie van hoogleraren.

Ik zeg niet dat hij moslim is of afvallige, dit kan worden gebruikt door Osama.

Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit verhaal dan echt helemaal nergens op slaat? :rolleyes:

Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit verhaal dan echt helemaal nergens op slaat? :rolleyes:

Het gaat er niet om wat ik of jij vindt.
Ik schrijf dit ook niet op als mijn mening, ik vat samen wat men qua conclusies trekt.

Bovendien gaat het erom of aanhangers van Osama het geloven.

Het feit dat senator Obama, zoon van een islamitische vader, benadrukt dat hij geen moslim was vóór hij zich bekeerde tot het christendom, is voor Bin Laden niet relevant.

In de ogen van Bin Laden is Obama een murtad fitri, de ergste soort afvallige, omdat hij door Allah werd gezegend door geboren te worden in de schoot van de islam.

Volgens de sharia (islamitische wetgeving) en de Hadith (de geschriften van de profeet Mohammed) zijn er twee soorten afvalligen.

De eerste is de murtad milli: iemand die zich tot de islam heeft bekeerd en dat geloof later weer heeft verworpen.

De tweede en meest schandalige soort is de genoemde murtad fitri.

Recente voorbeelden hiervan zijn Magdi Allam (de Italiaans-Egyptische journalist die zich openlijk tot het katholicisme bekeerde) en de Nederlands-Somalische politica Ayaan Hirsi Ali die nu atheïst is.

Beiden zijn met de dood bedreigd.

Volgens islamitische jurisprudentie zijn de kinderen van een islamitische vader – zelfs als deze ogenschijnlijk een niet-praktiserend moslim is zoals de vader van Obama, en ongeacht het geloof van de moeder – automatisch moslim.

De meeste moslims overal ter wereld zijn het hierover eens: een kind van een islamitische vader is een moslim. Punt uit.

Mocht Barack Obama Amerika's president en dus ook opperbevelhebber worden, dan is het hoogst waarschijnlijk dat de mediatak van Al Qaida zijn achtergrond zal misbruiken door te stellen dat een afvallige moslim de wereldwijde oorlog tegen terreur leidt.

Oftewel: aanvallen organiseert tegen medemoslims. Deze gedachtegang is een machtig middel om sympathisanten tot actie aan te zetten.

Het ultieme doel van Al Qaida is de wederinvoering van het 'kalifaat' - de islamitische regeringsvorm die heerst over de gehele gemeenschap van gelovigen.

Gestreefd wordt ook naar uitbreiding van Dar al Islam, een term die 'huis van de islam' betekent, en die landen behelst die onder moslimheerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst belijden.

Om dit te bereiken is er een lange oorlog nodig tegen iedereen, moslims en niet-moslims, die dit extremistische wereldbeeld niet deelt.

Al Qaida heeft het de laatste tijd echter moeilijk met het recruteren van vrijwilligers voor deze 'jihad'.

Hoewel Bin Laden veel steun blijft krijgen als iemand die zich opwerpt voor de belangen van moslims, verafschuwen de meeste moslims de terroristische daden van Al Qaida, waarbij vooral mensen worden getroffen die niets met die strijd te maken hebben.

Maar de VS met aan het roer een afvallige kan hier verandering in brengen. Dat zou fantastische propaganda zijn voor de missie van Al Qaida.

Obama is de droomkandidaat van Osama.
Gebrandmerkt als afvallige zal Obama als president geconfronteerd worden met enorme problemen bij zijn buitenlandbeleid, vooral in de strijd tegen het terrorisme.

Als hij de terroristische dreiging met ferme hand aanpakt, zal hij door de propagandamachine van Al Qaida in mootjes worden gehakt voor 'het verwerpen van zijn ware identiteit'.

Bovendien zou het voor hem behoorlijk moeilijk worden op een positieve manier banden te onderhouden met de moslimwereld, waar de islam niet slechts een religie is maar tevens een manier van leven.

Conservatieve moslimgemeenschappen waar grote armoede heerst en analfabetisme wijd verbreid is, zullen makkelijk over te halen zijn zich aan te sluiten bij de strijd tegen de 'Grote Satan' (VS) als hun imams en moellahs prediken dat Amerika door een afvallige wordt geleid.

De leiders van Amerika's bondgenoten in het Midden-Oosten, zoals Saoedi-Arabië, Koeweit en Qatar, voelen zich nu al belaagd door jihadisten en ontevreden burgers die hun regeringen zien als marionetten van het Westen.

Als dan ook nog eens het afvallige-verhaal als troef wordt uitgespeeld, zal de druk op deze leiders enorm toenemen, waardoor zij zich gedwongen zouden kunnen voelen zich van de VS te distantiëren.

Kortom: als Obama president wordt – wat wellicht voor de binnenlandse belangen van de VS goed zou zijn – zou dit voor de buitenlandse belangen van de natie kwalijke gevolgen kunnen hebben, vooral in deze tijd van olieschaarste.

Tot nu toe heeft Al Qaida zich opvallend stil gehouden over de kandidatuur van Obama. Maar dat is niet zo verwonderlijk.
Obama is hun droomkandidaat en waarschijnlijk wordt hij pas als een verrader van het geloof van zijn voorvaderen gebrandmerkt als hij is beëdigd.

Bin Laden en zijn volgelingen hebben eerder al laten zien dat ze bestaande of ingebeelde religieuze tegenstellingen uitbuiten ter vergroting van de steun voor hun organisatie in de moslimwereld.

Daarom is het niet zo moeilijk je voor te stellen dat Bin Laden bidt dat Obama de verkiezingen in november wint.

- Shireen Burki is hoogleraar politieke wetenschappen aan de Mary Washington-universiteit in Fredericksburg (Virginia, VS).-

obama_school_1110001c.jpg

• He collects Spider-Man and Conan the Barbarian comics

• He was known as "O'Bomber" at high school for his skill at basketball

• His name means "one who is blessed" in Swahili

• His favourite meal is wife Michelle's shrimp linguini

• He won a Grammy in 2006 for the audio version of his memoir, Dreams From My Father

• He is left-handed – the sixth post-war president to be left-handed

• He has read every Harry Potter book

• He owns a set of red boxing gloves autographed by Muhammad Ali

• He worked in a Baskin-Robbins ice cream shop as a teenager and now can't stand ice cream

• His favourite snacks are chocolate-peanut protein bars

• He ate dog meat, snake meat, and roasted grasshopper while living in Indonesia

• He can speak Spanish

• While on the campaign trail he refused to watch CNN and had sports channels on instead

• His favourite drink is black forest berry iced tea

• He promised Michelle he would quit smoking before running for president – he didn't

• He kept a pet ape called Tata while in Indonesia

• He can bench press an impressive 200lbs

• He was known as Barry until university when he asked to be addressed by his full name

• His favourite book is Moby-d*ck by Herman Melville

• He visited Wokingham, Berks, in 1996 for the stag party of his half-sister's fiancé, but left when a stripper arrived

• His desk in his Senate office once belonged to Robert Kennedy

• He and Michelle made $4.2 million (£2.7 million) last year, with much coming from sales of his books

• His favourite films are Casablanca and One Flew Over the Cuckoo's Nest

• He carries a tiny Madonna and child statue and a bracelet belonging to a soldier in Iraq for good luck

• He applied to appear in a black pin-up calendar while at Harvard but was rejected by the all-female committee.

• His favourite music includes Miles Davis, Bob Dylan, Bach and The Fugees

• He took Michelle to see the Spike Lee film Do The Right Thing on their first date

• He enjoys playing Scrabble and poker

• He doesn't drink coffee and rarely drinks alcohol

• He would have liked to have been an architect if he were not a politician

• As a teenager he took drugs including marijuana and cocaine

• His daughters' ambitions are to go to Yale before becoming an actress (Malia, 10) and to sing and dance (Sasha, 7)

• He hates the youth trend for trousers which sag beneath the backside

• He repaid his student loan only four years ago after signing his book deal

• His house in Chicago has four fire places

• Daughter Malia's godmother is Jesse Jackson's daughter Santita

• He says his worst habit is constantly checking his BlackBerry

• He uses an Apple Mac laptop

• He drives a Ford Escape Hybrid, having ditched his gas-guzzling Chrysler 300 SUV

• He wears $1,500 (£952) Hart Schaffner Marx suits

• He owns four identical pairs of black size 11 shoes

• He has his hair cut once a week by his Chicago barber, Zariff, who charges $21 (£13)

• His favourite fictional television programmes are Mash and The Wire

• He was given the code name "Renegade" by his Secret Service handlers

• He was nicknamed "Bear" by his late grandmother

• He plans to install a basketball court in the White House grounds

• His favourite artist is Pablo Picasso

• His speciality as a cook is chilli

• He has said many of his friends in Indonesia were "street urchins"

• He keeps on his desk a carving of a wooden hand holding an egg, a Kenyan symbol of the fragility of life

• His late father was a senior economist for the Kenyan government

He can bench press an impressive 200lbs

Als je geen 100kg kan benchen moet je je bek houden!

Mijn hoedje af voor dat campagne team trouwens, ze hebben hem precies het advies gegeven dat hij nodig had om te winnen. Zeker toen op het einde toen ze dat hele verhaal over Obama op alle zenders toonden, meesterlijke zet.

I know, mijn kunst van argumenteren is een onwaarschijnlijke prestatie. Thx bro.
Inderdaad zo onwaarschijnelijk dat het vrijwel nooit voor komt misschien als je 10000 post maakt dat er 1tje tussen zit met 1 goed argument. Maar wees niet getreurd ->Can you change? Yes you can!;)

Mijn hoedje af voor dat campagne team trouwens, ze hebben hem precies het advies gegeven dat hij nodig had om te winnen. Zeker toen op het einde toen ze dat hele verhaal over Obama op alle zenders toonden, meesterlijke zet.

Top marketing inderdaad, alleen jammer dat het product tegen de houdbaarheidsdatum aanloopt.

@ friso: lijkt me 'veel geblaat, weinig wol' gepraat van die shireen burki. 'Angst inboezemens'-speech...:D

Top marketing inderdaad, alleen jammer dat het product tegen de houdbaarheidsdatum aanloopt.

dat en ook dank aan de prullers bij de republikeinen met in de hoofdrol Palin.. Maar ook Mc Cain heeft veel aan zen eigen lompheid te danken. Hun falen was zo erg dat iedereen die de kleuterklas heeft doorgelopen niet kan stemmen op de reps zonder zijn gezond verstand te verkrachten..

Inderdaad zo onwaarschijnelijk dat het vrijwel nooit voor komt misschien als je 10000 post maakt dat er 1tje tussen zit met 1 goed argument. Maar wees niet getreurd ->Can you change? Yes you can!;)
doe eens even aan zelfreflectie, je haalt zelf ook nergens argumenten aan, maar je bent er wel van overtuigd dat de terroristen vrij spel krijgen, zeg dan even waarom, en nee niet met een dom lulverhaaltje dat je aan 12 jarigen kan wijsmaken, ECHTE argumenten graag.

doe eens even aan zelfreflectie, je haalt zelf ook nergens argumenten aan, maar je bent er wel van overtuigd dat de terroristen vrij spel krijgen, zeg dan even waarom, en nee niet met een dom lulverhaaltje dat je aan 12 jarigen kan wijsmaken, ECHTE argumenten graag.

Zijn beweringen zijn zelf-evident, ze behoeven geen argumentatie.

Kijk gewoon om je heen!! Is het niet overduidelijk dat de moslims werelddominantie nastreven en geen enkel middel schuwen. Daarnaast, ze zijn al tot ver in de westerse wereld opgerukt. Ik was laatst in Rotterdam en ik heb met mijn eigen ogen gezien! Overal moslims.. En Hussein Obama heeft natuurlijk banden met moslims! Hij zal de Joden tegenwerken en zo de terroristen vrij spel geven.

Ain't it clear? ;)

Zijn beweringen zijn zelf-evident, ze behoeven geen argumentatie.

Kijk gewoon om je heen!! Is het niet overduidelijk dat de moslims werelddominantie nastreven en geen enkel middel schuwen. Daarnaast, ze zijn al tot ver in de westerse wereld opgerukt. Ik was laatst in Rotterdam en ik heb met mijn eigen ogen gezien! Overal moslims.. En Hussein Obama heeft natuurlijk banden met moslims! Hij zal de Joden tegenwerken en zo de terroristen vrij spel geven.

Ain't it clear? ;)

Ik zit al in mijn schuilkelder sinds de uitslag van de presidentsverkiezingen. :angstig:

Zoals al eerder gepost: afwachten wie zijn team van adviseurs en medewerkers wordt..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven