Fitness Seller

Barbarian Powercage

125 kg steekgewicht is toch maar 62.5 dan in praktijk?
ik heb me daarvoor net de wal mountable lat pulldown gekocht omdat je anders altijd maar de helft trekt en 62.5 is echt wel weinig..

De latpully van barbarian heeft een 1:1 ratio. 125kg is dus ook 125kg. Allemaal afhankelijk van hoeveel en waar je de katrollen plaatst

Ik heb zelf de cage met latpulley zonder steekgewichten. Met de 50mm adapters erop is het zonder schijven al zo'n 10kg. En het is idd een 1:1 ratio. 180kg latpulley voor reps zou beest zijn, mocht je dat ooit halen.

Plus en minpunten latpulley plate loaded vs stacked weights:

+ Geld besparing (300€)
+ Meer gewicht beschikbaar
+ Kleinere sprongen in gewicht te maken (0.5kg aan 1 kant bijv.)

- Supersets/drop sets zijn lastig
- Minder ruimtebesparing (Schijven in de buurt nodig)

Aan de andere kant vind ik de stacked weights er professioneler uitzien, maar dat is mijn mening.
1 tip: Gebruik de dip bars als opslag voor de halterschijven.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik snap het, ik heb nu tijdelijk een ander cage, zodat ik alvast kan beginnen met trainen.
Hierna komt de Barbarian Cage aan bod.

Zal in mijn logje even wat foto's posten later deze week.

Ik heb zelf de cage met latpulley zonder steekgewichten. Met de 50mm adapters erop is het zonder schijven al zo'n 10kg. En het is idd een 1:1 ratio. 180kg latpulley voor reps zou beest zijn, mocht je dat ooit halen.

Plus en minpunten latpulley plate loaded vs stacked weights:

+ Geld besparing (300€)
+ Meer gewicht beschikbaar
+ Kleinere sprongen in gewicht te maken (0.5kg aan 1 kant bijv.)

- Supersets/drop sets zijn lastig
- Minder ruimtebesparing (Schijven in de buurt nodig)

Aan de andere kant vind ik de stacked weights er professioneler uitzien, maar dat is mijn mening.
1 tip: Gebruik de dip bars als opslag voor de halterschijven.

Dat + van meer gewicht beschikbaar moet je niet te letterlijk nemen. 125kg is immers een gewicht waar slechts weinig mensen aan zullen komen. Bovendien is er altijd een mogelijkheid nog schijven op de gewichtstapel te stapelen mocht dit ooit nodig zijn.

Verder heb je ook 1 en 2,5kg blokken die je tussen de bestaande blokken kan leggen als je graag kleine sprongen wilt maken. Ook hier geld trouwens dat een gewichtje ook altijd op de stapel gelegd kan worden.

Het enige voordeel dat ik kan noemen is geldbesparing. Maar ook voor plate loaded zijn natuurlijk gewichten nodig die niet vanzelf komen aanwaaien. Bovendien moet je altijd als je nog niet veel plates bezit na elke oefening alles opruimen (anders kan je immers geen nieuwe oefening doen) en dat vind ik persoonlijk erg vervelend.
Een combinatie training met barbell oefeningen en de latpully gaan dan niet lukken tenzij je de hele tijd schijven wil verplaatsen. Evenals samen trainen met een maat die een ander niveau heeft of andere oefeningen wilt doen gaan minder. wil je dit voorkomen moet je plates kopen, maar dan had je ook net zo goed een stackweight pully aan kunnen schaffen.

Ik zeg, ga voor een stackweight daar heb je veel meer plezier van als je het 20 jaar wilt gaan doen. Wat is 300 euro op deze termijn?

Dat + van meer gewicht beschikbaar moet je niet te letterlijk nemen. 125kg is immers een gewicht waar slechts weinig mensen aan zullen komen. Bovendien is er altijd een mogelijkheid nog schijven op de gewichtstapel te stapelen mocht dit ooit nodig zijn.

Verder heb je ook 1 en 2,5kg blokken die je tussen de bestaande blokken kan leggen als je graag kleine sprongen wilt maken. Ook hier geld trouwens dat een gewichtje ook altijd op de stapel gelegd kan worden.

Het enige voordeel dat ik kan noemen is geldbesparing. Maar ook voor plate loaded zijn natuurlijk gewichten nodig die niet vanzelf komen aanwaaien. Bovendien moet je altijd als je nog niet veel plates bezit na elke oefening alles opruimen (anders kan je immers geen nieuwe oefening doen) en dat vind ik persoonlijk erg vervelend.
Een combinatie training met barbell oefeningen en de latpully gaan dan niet lukken tenzij je de hele tijd schijven wil verplaatsen. Evenals samen trainen met een maat die een ander niveau heeft of andere oefeningen wilt doen gaan minder. wil je dit voorkomen moet je plates kopen, maar dan had je ook net zo goed een stackweight pully aan kunnen schaffen.

Ik zeg, ga voor een stackweight daar heb je veel meer plezier van als je het 20 jaar wilt gaan doen. Wat is 300 euro op deze termijn?

Geldbesparing is sowieso een voordeel, evenals dat het makkelijker is dan plates verwisselen.

Echter over het gewicht ben ik het niet eens.
Na 2 jaar optrekken met een dipping belt zit mijn 1RM op de small grip latpulley op 140kg. 125kg is dus zeker wel haalbaar.

Optrekken met de dipping belt ligt dan wel op bodyweight +50kg (Dat is dus ook zo'n 135kg)
Als je 1RM's wilt trainen met de latpulley, zou ik plate-loaded overwegen. Aan de andere kant is het beter om op te trekken met gewicht aan een dipping belt.

Heb je ook gelijk in.
Tot nu toe kan ik met deze cage nog even uit de voeten, die werd me eigenlijk zo in de schoot geworpen.

Echt een aanbod wat ik niet kon weerstaan.

Dus eigenlijk kan deze close.

Eerst een foto van je huidige set-up :D

Geldbesparing is sowieso een voordeel, evenals dat het makkelijker is dan plates verwisselen.

Na 2 jaar optrekken met een dipping belt zit mijn 1RM op de small grip latpulley op 140kg. 125kg is dus zeker wel haalbaar.

Optrekken met de dipping belt ligt dan wel op bodyweight +50kg (Dat is dus ook zo'n 135kg)
Als je 1RM's wilt trainen met de latpulley, zou ik plate-loaded overwegen. Aan de andere kant is het beter om op te trekken met gewicht aan een dipping belt.

125 hangt echt sterk af van je persoonlijk gewicht ook ik ben vrij zwaar en 125 is lightweight voor een pulldown, en voor rows al helemaal :D

Haha jij bent bijna 2x mij joh.
Dan heb ik nog een erg lange weg te gaan.

Je leest niet goed. Ik zeg voor weinig mensen haalbaar.
Verder geef ik aan dat je op de stapel van 125 kg nog gewichten op kan leggen dmv schijven of een dumbbell.
Deze kan je makkelijk krijgen op 150kg als je zo nodig een 1rm op de latpully wil doen. Je legt er gewoon nog iets op! Heb het jaren in sportscholen gedaan.
De kans dat iemand daar voor gaat trainen acht ik trouwens ook erg minimaal. Heb nog nooit iemand een 1rm zien doen op een latpully maar goed, alles is mogelijk.

Klopt, zoals ik het nu lees wil ik eigenlijk toch voor de stackweights gaan.
Geld speelt niet echt een rol, alhoewel alles wat je kunt besparen wel handig is.

Maar ik vind de hele tijd schijven wisselen ook niet echt wat, ff pinnetje erin en eruit vind ik wel makkelijk.

Is dit z'n geld waard 1000 euro of zijn er goedkopere alternatieve die evengoed zijn?

Is dit z'n geld waard 1000 euro of zijn er goedkopere alternatieve die evengoed zijn?

Powercage.nl is denk ik een van de betere prijzen en zijn evenals de barbarian massief. De barbarian powercage is uiterst stevig spul, ik geloof dat ze een van de stevigste cages maken.

Ok stevig maar dan betaal je waarschijnlijk ook veel euros voor de naam..

Een hele goede cage die ik heb is van bodycraft. Persoonlijk vind ik hem fijner dan barbarian. Hij is wel minder stevig maar waar hebben we het over. De barbarian kan misschien 500kg aan maar de bodycraft geeft bij 250kg ook nog geen krimp. Dus leuk dat er nog 250kg extra op zou kunnen maar daar koop ik persoonlijk niks voor.
Eigenlijk heb ik nog nooit van een merk powercage gelezen dat deze is ingestort bij een bepaald gewicht. Het is dus meer een kwestie van smaak,geld en comfort.

Klopt, zoals ik het nu lees wil ik eigenlijk toch voor de stackweights gaan.
Geld speelt niet echt een rol, alhoewel alles wat je kunt besparen wel handig is.

Maar ik vind de hele tijd schijven wisselen ook niet echt wat, ff pinnetje erin en eruit vind ik wel makkelijk.

Als je het budget hebt, ga dan zeker voor de stackweights, daar ga je echt géén spijt van krijgen.
Zeker het tegenovergestelde, je gaat blij zijn als je ermee gaat trainen ;)
Zonder kuurtje en trainen met goede vorm, zal 125kg de komende jaren ook ruim voldoende zijn lijkt mij.

Een hele goede cage die ik heb is van bodycraft. Persoonlijk vind ik hem fijner dan barbarian. Hij is wel minder stevig maar waar hebben we het over. De barbarian kan misschien 500kg aan maar de bodycraft geeft bij 250kg ook nog geen krimp. Dus leuk dat er nog 250kg extra op zou kunnen maar daar koop ik persoonlijk niks voor.
Eigenlijk heb ik nog nooit van een merk powercage gelezen dat deze is ingestort bij een bepaald gewicht. Het is dus meer een kwestie van smaak,geld en comfort.
Linkje van die cage?

Terug
Naar boven