Dat + van meer gewicht beschikbaar moet je niet te letterlijk nemen. 125kg is immers een gewicht waar slechts weinig mensen aan zullen komen. Bovendien is er altijd een mogelijkheid nog schijven op de gewichtstapel te stapelen mocht dit ooit nodig zijn.
Verder heb je ook 1 en 2,5kg blokken die je tussen de bestaande blokken kan leggen als je graag kleine sprongen wilt maken. Ook hier geld trouwens dat een gewichtje ook altijd op de stapel gelegd kan worden.
Het enige voordeel dat ik kan noemen is geldbesparing. Maar ook voor plate loaded zijn natuurlijk gewichten nodig die niet vanzelf komen aanwaaien. Bovendien moet je altijd als je nog niet veel plates bezit na elke oefening alles opruimen (anders kan je immers geen nieuwe oefening doen) en dat vind ik persoonlijk erg vervelend.
Een combinatie training met barbell oefeningen en de latpully gaan dan niet lukken tenzij je de hele tijd schijven wil verplaatsen. Evenals samen trainen met een maat die een ander niveau heeft of andere oefeningen wilt doen gaan minder. wil je dit voorkomen moet je plates kopen, maar dan had je ook net zo goed een stackweight pully aan kunnen schaffen.
Ik zeg, ga voor een stackweight daar heb je veel meer plezier van als je het 20 jaar wilt gaan doen. Wat is 300 euro op deze termijn?