AndroidHealthClinic

barbarian vs powertec

Nador

Ripped Bodybuilder
Waardering
175
Kon geen recente topic vinden hierover en aangezien er in de afgelopen jaren aanpassingen zijn verricht aan de barbarian cage en misschien ook wel aan de powertec cage, vraag ik me nu dus af welke er beter is.

• Topic Starter Topic Starter
Zijn even duur, namelijk 1049 met latstation en bench

Kan je niet even naar de showroom van fitness-seller gaan?
Ik denk persoonlijk dat het verschil niet heel groot is.
Stuur anders een mail naar fitness-seller, vraag hun mening?

Ik woon in de buurt van Utrecht, dus wel eindje rijden

helisports etten-leur

Kosten: bb= €599 (vooruitbetalen: €575,04) - pt= €549 (vooruitbetalen: €527,04)
Gewicht: bb= 140kg - pt= 80kg
Belastbaarheid: bb= 500kg - pt= 450kg
Chinup bar: bb= 250kg - pt= 180kg
Dips: bb= 160kg - pt= 180kg
Afmetingen (BxDxH): bb= 126 x 155 x 213 cm - pt= 125 x 135 x 210 cm
Dikwandig staal: bb= 70 x 70 x 3 mm - pt= 60 x 60 mm
Aantal gaten voor spotters/ catches: bb= 16 - pt= 22

Barbarian heeft verder:
Extra brede en versterkte J-hook bar, powertec geen idee
Diepere binnenmaat - 70 cm diepte tussen de palen, powertec geen idee
Geschikt voor 30 en 55 mm (binnemaat min 125cm), powertec geen idee
Uitbreidingsmogelijkheden voor bouten voor het bevestigen van resistance bands, powertec geen idee

Zou voor barbarian gaan, als je het geld hebt.

Ze zijn even duur, dus als ik de barberian kan betalen dan kan ik ook de powertec betalen. Ik bestel dan namelijk een voordeelpakket met cage+ latstation+ bench. Het enige reden waarom ik twijfel is omdat je bij de powertec bench een leg extentision hebt en evt ook een fly gedeelte erbij kan kopen.

Ze zijn even duur, dus als ik de barberian kan betalen dan kan ik ook de powertec betalen. Ik bestel dan namelijk een voordeelpakket met cage+ latstation+ bench. Het enige reden waarom ik twijfel is omdat je bij de powertec bench een leg extentision hebt en evt ook een fly gedeelte erbij kan kopen.
Oke dat kon ik niet weten, als dat zo is dan heft dat elkaar op. En wat betreft dat laatste, dat is dan een voordeel voor powertec als je daarmee aan de gang wilt gaan. Ik zou dat zelf niet gauw doen, zou dan voor aparte machines sparen omdat ik denk dat het robuuster is maar kan er naast zitten is mijn 1e gedachte. Succes in ieder geval, beiden racks geven sowieso voor jaren en jaren plezier.

Heb zelf heel wat spullen van barbarian gehad, super degelijk spul. Alleen de lak wilde nog weleens afbrokkelen.

Thanx, meer mensen die hun mening willen delen?

Heb ze nog nooit irl gezien maar die barbarian cage ziet er wel massief uit met die 70x70 kokers, ik zou voor barbarian gaan

Allebei goed genoeg. Heb de powertec en ik zie niet zitten dat die zomaar kapot zal gaan

zijn allebei aardig, maar in mijn ogen te klein. mogen allebei breder, hoger en dieper.

Van mij hoeven ze niet hoger, want zet hem toch in me slaapkamer en train alleen voor spieropbouw, niet voor kracht. Ik vind de powertec mooier en heeft meer verstelmogelijkheden en het bankje heeft veel meer mogelijkheden. De barbarian daarintegen is wel heel massief en wat ruimer, heeft een monkey pull up bar (die straks uitkomt) maar wel minder verstelmogelijkhede. Qua belastbaarheid vind ik ze beiden meer dan sterk genoeg. Ik zal toch niet over de 200kg kunnen liften.w

Ik ken iemand die dat/een powertec bankje heeft gehad, en die heeft hem nu ingeruild voor een Barbarian Multi-bench (dus geen warrior, die ik heb), en dat was een hele verbetering qua stabiliteit zei hij...

Ja, ik neig zelf ook meer naar de barbarian cage. Een leg curl, leg extension aparaat kan ik er altijd apart bij kopen en de pecdecfly kan ook prima met dumbbells uitgevoerd worden. Wel heeft de powertec cage 22 verstelmogelijkheden vs de 16 van de barbariang cage en het bankje van powertec heeft ook meer verstelmogelijkheden of denken jullie dat de verstelmogelijkheden van de barbarian cage en bankje meer dan genoeg zijn.

Overigens heb ik nu al een aantal keer gelezen dat het lak van de barbarian cage snel afbrokelt of geldt dat ook voor de powertec

---------- Post toegevoegd Sat 10 Mar 2012 om 16:18 ----------

Vind het echt moeilijk!!! Haha

Bankje en cage qua verstelbaarheid is perfect man van Barbarian en de lak? Ach who gives a ****.

Dus jij raadt de barbarian cage aan? En de leg en peckdeck attachement op het powertec bankje of is dat niks?

Terug
Naar boven