MuscleMeat

barbarian vs powertec

Ik raad hem niet aan t.o.v. de powertec, maar ik zeg alleen dat die aan bijna alle wensen voldoet voor een gemiddelde krachtsporter. De pully option werkt ook prima.

• Topic Starter Topic Starter
Je vindt de powertec dus beter of lees ik het verkeerd haha

Van mij hoeven ze niet hoger, want zet hem toch in me slaapkamer en train alleen voor spieropbouw, niet voor kracht. Ik vind de powertec mooier en heeft meer verstelmogelijkheden en het bankje heeft veel meer mogelijkheden. De barbarian daarintegen is wel heel massief en wat ruimer, heeft een monkey pull up bar (die straks uitkomt) maar wel minder verstelmogelijkhede. Qua belastbaarheid vind ik ze beiden meer dan sterk genoeg. Ik zal toch niet over de 200kg kunnen liften.w

die 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
maar ik snap wel wat je bedoeld, denk ik.

dat van die 200 kg is waar, als jij t zelf zegt, zal t daar idd bij blijven ;)

Ik weet wat ik kan en meer dan 200kg liften zal ik nooit kunnen, maar ik vind het echt moeilijk om te kiezen tussen deze 2

Heb me keus kunnen maken, het wordt de barbarian cage met monkey bar, latstation en bench. Nu alleen nog op de voorraad wachten

Prijs staat op de website van fitness-seller. 1049 euro voor de cage+ pully+ bench. Is eigelijk zelfde cage als er nu opstaat alleen dan met monkey bar.

Interessant topic. Ben aan het wachten tot een van de twee ergens tweedehands te fixen valt. Als dat voor de zomer niet gebeurd is, koop ik 'em ook gewoon bij FS.

Ik ga hem gewoon bij fs bestellen

Heb het nog niet besteld, de voorraad is sowieso nog niet binnen. Ik heb dus nog tijd. Ik kom op een totaal bedrag van 1500 euro uit en dat is barb cage+ lat+ bench + barbell met 125 kg weights, ez stang en 2 verstelbare dumbbells van 30kg. Veel geld....

flinke investering inderdaad! ik heb wel het idee dat je alle alternatieven goed hebt afgewogen, dus ik denk niet dat je er spijt van krijgt! Waar zet je hem thuis neer?

Je kan het 2e hands altijd goedkoper vinden natuurlijk, maar zoals ik eerder aangaf maakt het voordeelpakket een hoop goed en is het verschil tussen bv het spul van henk en fs voor mij gewoon te klein, waardoor ik het gewoon nieuw ga aanschaffen en heb ook geen zin om constant te zoeken naar tweede hands spul en het allemaal te moeten ophalen, wat ook een hoop geld kost. Het is idd een flinke investering om het nieuw aan te schaffen, maar dan weet ik tenminste zeker dat het in orde is. Ik ben er nog overigens niet helemaal uit en heb nog wel even een paar weken om erover na te denken, maar ik denk wel dat ik het over een paar weken ga bestellen.

Ik heb een grote zolder, dus zal daar alles plaatsen.

heb zelf beiden gezien, en barbarian is duidelijk superieur. Ik heb de barbarian power cage en die staat als een huis, je kunt zware gewichten tegen de uprights in de hooks knallen en ze geeft geen kick, ook de catches zijn massief en ik zie ze niet snel buigen één van deze jaren. Een maat van mij heeft een powertec cage en het verschil is toch duidelijk, minder duurzame coating, goedkoper uitziende en lichtere afleghaken die op een lelijke manier gelast en verchroomd zijn.
Barbarian en Powertec vergelijken is zoals een ipod met een merkloze mp3 vergelijken.

ik zou zeker voor barbarian gaan

Ik zou voor de barbarian cage gaan omdat deze zwaarder belast kan worden, zowel de bench als het rack.
De lat station is bij beide belastbaar tot 180KG dus dat maakt geen verschil, maar bij de barbarian kunnen 30 en 50 mm schijven gebruiken wat ik ook wel een plus punt vind.

Terug
Naar boven