Fitness Seller

Barbell Preacher Curl

Zover mogenlijk zakken zonder het gewricht echt helemaal te strekken.

Moet je ook niet helemaal laten zakken, dat doet ter eerste pijn aan je ellebogen, en ten tweede is het nog gevaarlijk ook, want als je hem te ver laat door zakken kan ook je bicep afscheuren ( lijkt me dat dat niet vaak gebeurt, maar ik heb er al meerdere malen over gelezen).

Zoals 3XL al zei: gewoon zover mogelijk laten zakken dus!:D

te ver laten zakken kan alleen maar waneer je elebogen buiten de plank steken.

Zolang je ellebogen op de plank rusten kan je nooit je elleboog overstrekken.

Biceps problemen heeft er meer mee te maken met te veel gewicht in combinatie met het feit dat je bij voledig strekken vanuit een dood punt moet beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dus het plaatje op die site klopt niet?

dat is toch geen overstrekking....

Waarom denk je dat??

Je ziet dat hij ver strekt, maar ik zou niet weten hoe je kan zien of hij te ver strekt?

Gewoon doen zoals op het plaatje wordt gedaan. Er wordt alleen gezegd dat het 'gevaarlijk(er)' is naarmate je met hele zware gewichten gaat werken. Het is dan beter om bijv. iemand erbij te hebben om je te helpen de stang op te tillen, zodat je je armen niet blesseerd.

Op het plaatje zie je toch dat hij zijn armen als het gewicht beneden is bijna helemaal strekt.

Dat is niet ver genoeg. Verglijk het maar met gewone curls waarbij je de stang niet verder dan horizontaal laat zakken.

Is het niet zo dat je de spanning op een spier moet houden. Als je m verder omlaag doet verdwijnt een deel van de spanning.

Spanning op de spier houden zijn de meningen over verdeeld, maar spanning op de spier houden wil niet zegge dat je maar halve reps doet.

Ook aanhangers van spanning op de spier houden zullen aangeven dat je bewegingsuitslag zo groot mogenlijk moet zijn zonder de spanning geheel te verliezen.

Zoniet dan zou je net zo goed bij alle oefeninen/reps de bewegingsuitslag net rond het zwaarste punt kunnen houden.

Oke, kan jij mischien een duidelijk plaatje vinden waar goed op te zien is tot hoever ik moet zakken?

Terug
Naar boven