MuscleMeat

barbell shrugs of dumbbell shrugs / wijde of smalle grip

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
10 media-items
Waardering
4.832
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
hallo iedereen, ik wil graag shrugs gaan doen om meer accent te leggen op mijn trapezius. kan ik beter dumbbell of barbell shrugs doen, en in geval van barbell maakt het uit of je wijde of smalle grip doet

Powershrugs met een medium wide grip voel ik altijd het beste in mijn traps.

Met dumbbells is veel meer variatie mogelijk

Maar je kan ze gerust allebei gebruiken

Doe persoonlijk beide, vroeger enkel met dumbbells maar voelde dat ze toch wat achter bleven, nu barbell's met grip iets breder dan schouderbreedte erbij gezet en merk toch een goed verschil.

Ik gebruik barbell omdat ik soms grip moeilijkheden heb bij dumbbells.

• Topic Starter Topic Starter
ga lekker voor barbell omdat mijn grip best k*t is op het moment, bedankt
voor alle reacties. ga maandag eens kijken hoeveel gewicht ik moet pakken met shrugs, heb ze nog nooit gedaan

Welke variatie ? Je rolt toch niet met je schouders he ?

Hahaha no way

Variatie als in staande, zittend, incline etc

---------- Post toegevoegd Fri 12 Oct 2012 om 23:33 ----------

Hebben dumbbells veel voordeel tov barbell? Zo niet heb ik niet veel zin om straps te kopen :p.

Straps zijn niet eens 5 euro..

en ja dumbbells hebben veel voordeel. sowieso alleen al voor de betere rom

ik gebruik sinds kort een trap bar/hex bar; bij barbell shrugs zitten mijn edele delen soms in de weg en dat kan wel eens hinderlijk zijn :D

Powershrugs in de smith.

met een ezbar op de wijdse grip...

hallo iedereen, ik wil graag shrugs gaan doen om meer accent te leggen op mijn trapezius. kan ik beter dumbbell of barbell shrugs doen, en in geval van barbell maakt het uit of je wijde of smalle grip doet

Barbell stelt je meestal in staat meer gewicht te nemen, met dumbbell heb je meestal een iets grotere bewegingsuitslag.

Gripbreedte op zich maakt niet zo heel veel uit dus neem gewoon de greep die het prettigst aanvoelt

Mijn favo is trouwens 1 hand shrugs in de Smith (stang aan de zijkant)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor alle reacties ga beiden even uitproberen

Barbell stelt je meestal in staat meer gewicht te nemen, met dumbbell heb je meestal een iets grotere bewegingsuitslag.

Gripbreedte op zich maakt niet zo heel veel uit dus neem gewoon de greep die het prettigst aanvoelt

De smith wordt vaak verguisd op het forum, is ie tenminste toch nog ergens goed voor :D

IK heb niets tegen de Smith, wat mij betreft is het 1 van de meest veelzijdige machines. Ik vind alleen dat je de Smith net als andere machines, moet gebruiken als een aanvulling nadat je de basis los geleerd heb.

Hmm sounds good, eerst volgende training neem ik de oefening mee!

wow nooit geprobeer met de Smith, nice ga t ook eens proberen! :)

Terug
Naar boven