AndroidHealthClinic

Barbells/Dumbells?

BeLoved x

Novice
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
67kg
Vetpercentage
10%
Hallo DBB.

Ik had een vraagje over een aantal oefeningen die te maken hebben met het gebruik van Barbells en Dumbbells. Hieronder heb ik een aantal oefeningen staan waarbij je een Barbell nodig hebt.

- Barbell Rear Delt Row
- Barbell Upright Row
- Military Press

Dit zijn dan toevallig allemaal schouder oefeningen.
Kan ik deze Barbell in deze oefeningen vervangen voor Dumbbells?
Het lijkt mij van wel. Aangezien de 'motion' hetzelfde blijft toch?

Ja alleen je balans is dan anders, omdat je links en rechts apart recht moet houden. Met een barbell corrigeer je iets makkelijker. Mijn ervaring is dat t met losse dumbbells zwaarder is (niet beter).

met losse dumbbells verbeter je wel de coördinatie alleen persoonlijk vind ik het lekkerder om met een barbell te trainen. Zoals yaymz al zei je kan dan makkelijker corrigeren.

Laatst bewerkt:
Als je even google gebruikt dan weet je meteen dat die oefeningen ook met dumbbells bestaan...

- Dumbbell Rear Delt Row
- Dumbbell Upright Row

Alleen de military press eigenlijk nog nooit gezien met dumbbells. Maar natuurlijk dat het ook kan. Je kan ook gewoon de dumbbell shoulder press doen.

Ja alleen je balans is dan anders, omdat je links en rechts apart recht moet houden. Met een barbell corrigeer je iets makkelijker. Mijn ervaring is dat t met losse dumbbells zwaarder is (niet beter).

Volgens mij is bij de meeste oefeningen dumbbells beter als barbell...

Kan zeker, alhoewel ik toch verkies met een barbell.
Bij incline bench press heb ik dan weer liever dumbbells :D

Terug
Naar boven