Fitness Seller

Nooit spierpijn in de middelste delts

Jimmy Fallon Wow GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon
Alle bewegingen en spiergroepen hoogfrequent trainen (minimaal 3x per week) met relatief laag volume.

Wat jij beschrijft over side delts op de schuine bank... dat kun je ook staand doen met de kabels. Je stelt hem dan zo in dat het handvat van de kabel ter hoogte van je heup bovenbeen zit.
Dan achterlangs pakken en een kleine zijwaarts stap doen.
Yup, zelfde idee..

en deels in het ontbreken van een "loaded-stretch" in de traditionele oefeningen.
Dat is natuurlijk wel te creëeren met een aantal oefeningen. Bijvoorbeeld door de cable bij cable side raises op ongeveer heuphoogte te zetten en je arm voor je lichaam langs te bewegen. Dan rek je je delt echt wel.

Iets minder traditioneel wellicht, maar je kunt die variant ook met dumbbells creëren - liggend op je zij op een incline bankje side raises doen waarbij je wederom de dumbbell voor je lichaam brengt.

Heb overigens ook zelden spierpijn in mn schouders gehad, ondanks 30+ zijn, maar ze groeien echt wel. Niet blindstaren op spierpijn maar zoals anderen zeiden op progressive overload (meer gewicht, meer reps, meer sets, of hogere RIR)

Edit: RonnReeves was me voor. Over zijn comment heen gelezen..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de vele tips :). Leuk trouwens: Jeff Nippard. Goeie content op zijn Youtube kanaal.
@harpep: voor je uitgebreide reply! Ik waardeer het...

Bedankt voor de vele tips :). Leuk trouwens: Jeff Nippard. Goeie content op zijn Youtube kanaal.
@harpep: voor je uitgebreide reply! Ik waardeer het...
Check naast Jeff Nippard ook Mike Israetel (Renaissance Periodization) als je die nog niet kent. Zelfde principes, maar nog véél meer leerzame content.

Check naast Jeff Nippard ook Mike Israetel (Renaissance Periodization) als je die nog niet kent. Zelfde principes, maar nog véél meer leerzame content.
hahaha, Mike Israetel, die is - naast goed - erg vermakelijk ook. Die krachttermen van 'em. Moet daar altijd wel om lachen. Zeker goeie content. Wel iets langdradiger en saaier omdat hij vaak alleen maar praat. maar volgens mij is hij nu meer af aan het kijken van anderen en wordt het wat meer op locatie. Dan is het wat interessanter voor het oog en blijf je makkelijker geboeid...

Ik ben erg geninteresseerd in filmpjes met expert-tips over oefeningen momenteel...

hahaha, Mike Israetel, die is - naast goed - erg vermakelijk ook. Die krachttermen van 'em. Moet daar altijd wel om lachen. Zeker goeie content. Wel iets langdradiger en saaier omdat hij vaak alleen maar praat. maar volgens mij is hij nu meer af aan het kijken van anderen en wordt het wat meer op locatie. Dan is het wat interessanter voor het oog en blijf je makkelijker geboeid...

Ik ben erg geninteresseerd in filmpjes met expert-tips over oefeningen momenteel...
als je je verveelt wel leuk om soms te kijken ja, beter dan schreeuwlelijk Coach Greg

Eigenlijk alleen last van spierpijn in benen en soms nabrandend gevoel in abs. Het groeit allemaal gewoon , en dan liever zonder spierpijn dan met. Dus in mijn geval spierpijn geen indicatie voor een goede training.

Toen ik begon met trainen keek ik weleens Athlean x. Hij is langdradig , maakt het wel ingewikkeld en had controversie met fake weights. Maar volgde hem met name voor blessure preventie na herstel schouderblessure.

Wel leerzaam geweest maar vind nu Jeff Nippard een helder en fijn te volgen kanaal hebben voor informatie. En sommigen kijk ik gwn voor de humor en hier en daar wat oppikken.

Vreemd, ik ben 54 maar heb bijna nooit pijn, zelfs niet toen ik 30 was ???
ben zelf 56, maar idd pijn bij het trainen is mij vreemd, wel wat gezonde spierpijn bij een oefening die anders is maar niet meer dan dat, verstandig opbouwen en trainen hoe jou lichaam dat prettig vind, ook al duurt dat wat langer dan op internet te vinden is

Hi allemaal,

It's all in the title: het lukt me niet om spierpijn te krijgen in de middelste deltoideus. In al mijn andere spieren wel. De oefeningen die ik geprobeerd heb zijn dummbell lateral raises, cable laterals raises, cheat lateral raises. Upright rows doe ik nooit. Die voelen niet goed in mijn schouders.

Probeer eens de side raises eens isometrische of met een complex oefening.

Probeer eens de side raises eens isometrische of met een complex oefening.
Ik heb mijn spierpijn gevonden voor de delts. Hij bleek te zitten in cable tri-sets : front, side en rear delt raises. Alle koppen goed beurs. Die houd ik erin. Ook al heb ik er volgende keer wss. geen spierpijn meer van.
Denk dat je dát ook bedoelde met complex oefening?

Terug
Naar boven