Fitness Seller

Feedback: Pullday

Bezoekers in dit topic

Ano_110723

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 jun 2022
Berichten
1.412
Waardering
2.216
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Dit is training van vandaag. Hebben jullie wellicht feedback voor mij? Aangezien ik zelf ook twijfel omdat ik spiermassa verlies tijdens het cutten terwijl ik elke dag 140mg aan eiwitten inneem en naar mijn gevoel goed train

Mijn stats
Lengte: 170cm
Gewicht: 68kg
Ontbijt voor de training: 500g Lindahls kwark met 50g AH eiwitrijke havermout

Lat pulldown
10x39kg
10x45kg
10x52kg
8x59kg (failure)

Pullups (elke set was failure)
5x68kg
2x6x68kg
5x68kg

Underhand barbell rows
12x40kg
12x50kg
12x60kg
12x70kg

Hyperextensions
10xEigen gewicht
10xEigen gewicht + 10kg
2x10xEigen gewicht
Met hyperextensions kan ik 25kg erbij doen maar dan heb ik wel echt hele dag last van onderrug

Face pulls
2x10x11,3kg
2x10x14kg

Upright row
12x20kg
12x25kg
12x30kg
10x30kg

Alternating dumbbel curls (vasthoudend op peak tension)
10x10kg
10x12kg
8x12kg
6x12kg

Reverse grip ez barbell curl
4x12x15kg

Ez bar preacher curls (wide grip)
8x28kg (failure)
7x28kg (failure)
4x28kg (failure)
4x28kg, 6x18kg (dropset)

Dumbbel curls (beide handen op 1 dumbbel)
10x12kg
10x14kg
8x14kg (failure)
8x14kg (failure)


Veel verschillende meningen over upright row. Ik doe m best wel weinig, vind rear delt flies toch echt beste maar deed upright rows voor variatie. Nog een specifieke vraag: is het handiger om oefeningen die zelfde spiergroep pakken na elkaar te doen of een oefening die andere spiergroep pakt tussendoor. Dus bijvoorbeeld: lat pulldown en pullups achterelkaar of eerst lat pulldown, dan rows en dan pullups(om lats wat rust te geven)
 
10x39kg
10x45kg
10x52kg
Veel warming-up sets.
12x40kg
12x50kg
12x60kg
nog meer warming-up sets.
nog nog meer warming-up sets.
12x20kg
12x25kg
Underhand barbell rows
12x40kg
12x50kg
12x60kg
12x70kg
Nog veel meer warming-up sets.

Als je deze training bekijkt, echt eens goed bekijkt, vind jij het gek dat mensen je afraden om te kuren?
Alleen maar setjes tot 12 reps, en dan steeds meer toenemende gewichten?

Pak bijvoorbeeld deze:
Lat pulldown
10x39kg
10x45kg
10x52kg
8x59kg (failure)
Dan zijn dus set 1-2-3 niet uitdagend geweest, om uiteindelijk onder de streep 1 werkset te draaien?

Deze is nog erger:
Underhand barbell rows
12x40kg
12x50kg
12x60kg
12x70kg
Dan is set 1 helemaal geen uitdaging, 2 ook niet, 3 ook niet en zelfs set 4 haal je de 12 reps. Dus onder de streep heb je waarschijnlijk alleen maar "de beweging gedaan"

Normaal zou je dit zien:
1-2 sets warming-up. Daarna bijvoorbeeld 12x70 bb row - 10x70 bb row - 9x70 bb row
Dat zouden 3 "werksets" zijn.
 
Laatst bewerkt:
Veel warming-up sets.

nog meer warming-up sets.

nog nog meer warming-up sets.


Nog veel meer warming-up sets.

Als je deze training bekijkt, echt eens goed bekijkt, vind jij het gek dat mensen je afraden om te kuren?
Alleen maar setjes tot 12 reps, en dan steeds meer toenemende gewichten?

Pak bijvoorbeeld deze:
Lat pulldown
10x39kg
10x45kg
10x52kg
8x59kg (failure)
Dan zijn dus set 1-2-3 niet uitdagend geweest, om uiteindelijk onder de streep 1 werkset te draaien?

Deze is nog erger:

Dan is set 1 helemaal geen uitdaging, 2 ook niet, 3 ook niet en zelfs set 4 haal je de 12 reps. Dus onder de streep heb je waarschijnlijk alleen maar "de beweging gedaan"

Normaal zou je dit zien:
1-2 sets warming-up. Daarna bijvoorbeeld 12x70 bb row - 10x70 bb row - 9x70 bb row
Dat zouden 3 "werksets" zijn.
Hmmm ik zag het niet perse als warmup sets, de 10x52kg bij latpulldown voelde ik echt goed. Ik zag dat juist als een werkset. Ik kan goed gecontroleerd trekken en volledig loslaten om vervolgens vanaf gestrekte lats weer te trekken en squeezen. Dit was lastiger met de set van 59kg

Bb rows kan ik wel meer, maar ik ben bang dat ik mijn onderrug dan zal meenemen, vooral de latere reps van hogere gewichten.

Met de face pulls voelde ik de 11,3kg prima, de 14kg moest ik beetje momentum in de latere reps gebruiken. Ik kon met de 14kg geen squeeze krijgen als de 11.3kg sets

Maar uit jouw advies te begrijpen raad jij aan om laatste 2 sets altijd een gewicht waar ik 10~ reps voor failure kan gaan? Dat wordt inderdaad wel zwaarder, zal het dan zo proberen.
 
Persoonlijk denk ik dat je te veel curls doet, ik zou focussen op rug en misschien een hammer curl doen en een gewone curl.

En waarom doe je upright row op een backday?
 
Persoonlijk denk ik dat je te veel curls doet, ik zou focussen op rug en misschien een hammer curl doen en een gewone curl.

En waarom doe je upright row op een backday?
Omdat je upright row onder andere traps en rear delt mee pakt. Ook deels bicep dus gebruik het als een transitie om over te gaan naar bicep. Morgen is legday voor mij dus maakt niet zoveel uit dat er ook deels schouders word gepakt. Upright row is een pull oefening dus is wel logisch dat ik hem pak op pull day, of heb ik hier iets mis?
 
Persoonlijk denk ik dat je te veel curls doet, ik zou focussen op rug en misschien een hammer curl doen en een gewone curl.

En waarom doe je upright row op een backday?
Ik pak short, long en brachialis elke keer als ik bicep pak. Allemaal geisoleerd en dan als ik nog energie heb pak ik nog short/long head extra (afwisselend)
 
Ik pak short, long en brachialis elke keer als ik bicep pak. Allemaal geisoleerd en dan als ik nog energie heb pak ik nog short/long head extra (afwisselend)
Je denkt te veel na pik, gewoon hammer curls en normaale curls doen dan komt 't goed:)
 
Maar behalve de belachelijke hoeveelheid curls kan ik niet de enige zijn die veel dingen vind rammelen aan deze training, toch? Al helemaal omdat TS een kuurplan aan het bouwen is.
 
Maar behalve de belachelijke hoeveelheid curls kan ik niet de enige zijn die veel dingen vind rammelen aan deze training, toch? Al helemaal omdat TS een kuurplan aan het bouwen is.
TS?
 
Omdat je upright row onder andere traps en rear delt mee pakt. Ook deels bicep dus gebruik het als een transitie om over te gaan naar bicep. Morgen is legday voor mij dus maakt niet zoveel uit dat er ook deels schouders word gepakt. Upright row is een pull oefening dus is wel logisch dat ik hem pak op pull day, of heb ik hier iets mis?
Upright rows werkt de side delt en een beetje de front delt, niet de rear delt of toch niets dat hem zal laten groeien. Het zal wel je traps en een beetje je biceps werken
 
Transseksueel

Ontopic : ervan uitgaande dat je 2 pull days hebt. Probeer je oefeningen uit te spreiden over de trainingsdagen. Al die curls is echt overdreven.
Pak er 2 hooguit 3 en verdeel die over twee dagen.

Je biceps krijgen namelijk ook een hoop activatie bij andere oefeningen dus zeker voor een beginner is het dan overkill
 
Transseksueel

Ontopic : ervan uitgaande dat je 2 pull days hebt. Probeer je oefeningen uit te spreiden over de trainingsdagen. Al die curls is echt overdreven.
Pak er 2 hooguit 3 en verdeel die over twee dagen.

Je biceps krijgen namelijk ook een hoop activatie bij andere oefeningen dus zeker voor een beginner is het dan overkill
Heb meestal idd 2 pull days per week. Dan doe ik 1 curk oefening in 1 dag? Met rug oefeningen alleen krijg ik amper pomp
 
3 oefeningen rug
4 oefeningen biceps
Erg slim, tenzij je biceps lacking zijn, maar met 60kg betwijfel ik het.

Zou ook niet zoveel junk volume doen, 70% van al jou oefeningen is zinloos en zorgt er alleen voor dat je minder snel hersteld. Dit schema werkt nu wel voor jou aangezien je net 3 weken traint en vrijwel alles dan aanslaat, maar na een jaar stopt dit een heel eind.

Zou zelf ook vrij basic werken qua pull days: 1 oefening vanuit boven, 1 oefening horizontaal en 1 oefening vanuit beneden. 3 werksets op 1 bepaald gewicht of 2 topgewicht sets en 1 back off indien het zwaar word.

Pull oefeningen uni doen zorgt ook voor een betere feelings/stretch indien je mindere mmc hebt.
 
Heb meestal idd 2 pull days per week. Dan doe ik 1 curk oefening in 1 dag? Met rug oefeningen alleen krijg ik amper pomp
Pomp is niet per se een gegeven voor groei.
Als je alles geeft en je het gewicht niet meer omhoog krijgt is dat een goede identicatie.

Daarnaast zou ik ook goed op de uitvoering letten. Want met 1 oefening biceps kan je ze prima laten branden
 
3 oefeningen rug
4 oefeningen biceps
Erg slim, tenzij je biceps lacking zijn, maar met 60kg betwijfel ik het.

Zou ook niet zoveel junk volume doen, 70% van al jou oefeningen is zinloos en zorgt er alleen voor dat je minder snel hersteld. Dit schema werkt nu wel voor jou aangezien je net 3 weken traint en vrijwel alles dan aanslaat, maar na een jaar stopt dit een heel eind.

Zou zelf ook vrij basic werken qua pull days: 1 oefening vanuit boven, 1 oefening horizontaal en 1 oefening vanuit beneden. 3 werksets op 1 bepaald gewicht of 2 topgewicht sets en 1 back off indien het zwaar word.

Pull oefeningen uni doen zorgt ook voor een betere feelings/stretch indien je mindere mmc hebt.
Thanks! Zal dit aanhouden. Adviseer je ook hetzelfde voor push? 1 incline, 1 flat en 1 decline (meestal doe ik dips of touwtjes van boven naar beneden)
 
Ontbijt voor de training: 500g Lindahls kwark met 50g AH eiwitrijke havermout
Even kosten en eiwit relativeren.
Waarom lindahls?
Waarom eiwitrijke havermout?

Lindahls 2,49 per 500 gr (50 gr eiwit)
Skyr vanille lidl 1,45 per 500 gr (45 gr eiwit)

Eiwitrijke havermout 1,49 per 350 gr (10 gr eiwit per 50 gr)
Gewone havermout 0,69 per 500 gr (7 gr eiwit per 50 g)

Oftewel 2,75 per maaltijd (60 gr eiwit) versus 1,52 per maaltijd (52 gr eiwit)

Die skyr is echt lekker (oké lindahls net wat lekkerder) en misschien ben ik een zuinige krent... maar zelf vind ik t verschil erg groot als je dit elke dag doet. Voor dat extra geld heb je wel een kilo kip extra :o
 
Even kosten en eiwit relativeren.
Waarom lindahls?
Waarom eiwitrijke havermout?

Lindahls 2,49 per 500 gr (50 gr eiwit)
Skyr vanille lidl 1,45 per 500 gr (45 gr eiwit)

Eiwitrijke havermout 1,49 per 350 gr (10 gr eiwit per 50 gr)
Gewone havermout 0,69 per 500 gr (7 gr eiwit per 50 g)

Oftewel 2,75 per maaltijd (60 gr eiwit) versus 1,52 per maaltijd (52 gr eiwit)

Die skyr is echt lekker (oké lindahls net wat lekkerder) en misschien ben ik een zuinige krent... maar zelf vind ik t verschil erg groot als je dit elke dag doet. Voor dat extra geld heb je wel een kilo kip extra :o
Ahahaha, heb sws geen lidl in de buurt. Dat zal 1 zijn, maar voornamelijk dat ik nog net ben begonnen met dieet en wil beginnen met ‘luxe’. Uiteraard kan ik later altijd nog kijken naar goedkopere opties. Geld is verder ook een bijzaak voor mij, ik woon nog bij ouders ;)

Wel zal ik voortaan de normale havermout halen. Aardig prijsverschil voor 3g eiwitten
 
Ahahaha, heb sws geen lidl in de buurt. Dat zal 1 zijn, maar voornamelijk dat ik nog net ben begonnen met dieet en wil beginnen met ‘luxe’. Uiteraard kan ik later altijd nog kijken naar goedkopere opties. Geld is verder ook een bijzaak voor mij, ik woon nog bij ouders ;)

Wel zal ik voortaan de normale havermout halen. Aardig prijsverschil voor 3g eiwitten
Vanille skyr van Arla is 1,99 bij appie en vaak 2 voor 2,50 (nu ook bij jumbo seizoens aanbieding). Das dan wel 450 gr maar wel 11 gr eiwit per 100 gr dus per beker ook 50 gr eiwit. De 1 kg bakken zijn 3,89.

Wel makkelijk als geld bijzaak is. En ook dat zij zo gek zijn elke dag zo een bak voor je gaan kopen :D

Was t maar zo een luxe ... doe mij jouw ouders effe voor een maandje :roflol:
Zou op deze manier best wel weer effe thuis willen wonen...
Mag al blij zijn met 1 bak lactosevrij kwark per week :sad:
 
Vanille skyr van Arla is 1,99 bij appie en vaak 2 voor 2,50 (nu ook bij jumbo seizoens aanbieding). Das dan wel 450 gr maar wel 11 gr eiwit per 100 gr dus per beker ook 50 gr eiwit. De 1 kg bakken zijn 3,89.

Wel makkelijk als geld bijzaak is. En ook dat zij zo gek zijn elke dag zo een bak voor je gaan kopen :D

Was t maar zo een luxe ... doe mij jouw ouders effe voor een maandje :roflol:
Zou op deze manier best wel weer effe thuis willen wonen...
Mag al blij zijn met 1 bak lactosevrij kwark per week :sad:
Nettorama arle vanilla skyr 450gr 1.50€ en bij aankoop van 2 10% korting. Om de zoveel weken week actie 1 voor 1€.
 
Back
Naar boven