Fitness Seller

Sticky Podcasts

Bezoekers in dit topic

Ben het daar niet mee eens, vind de routines vaak overdreven. Het is geen circus du soleil.

Dat kan. Jij kijkt dus niet liever naar onderstaande routines dan naar iemand die wat random mandatory poses gooit ?



Dan kan je ook net zo goed die posing routine ronde er wel uit gooien.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
We want more ... Melvin :thumb: ik hou daar wel van. Dit soort optredens met flair en showbiss maken de sport veel toegankelijker voor een groot publiek.
Bob, is af. Ik wou hem gisteren niet noemen naast Benfatto, maar zelfde unieke body's.
Het zijn net die oude griekse beelden met een in verhouding kleiner hoofd om het lichaam er beter uit te laten zien.
 
De amateur filosoof is ook weer bezig:


Hij gelooft in de belofte van morgen...

 
Het probleem met het punten geven voor posing routines is dat een deelnemer boven een middelmatige poser, die net iets beter in shape is, kan eindigen.

'k Ben er wel voorstander om bij elke wedstrijd een afzonderlijke (cash) prijs te geven. Zo kreeg Oliva dit jaar 10 knaken voor z'n routine.
 
Het probleem met het punten geven voor posing routines is dat een deelnemer boven een middelmatige poser, die net iets beter in shape is, kan eindigen.

'k Ben er wel voorstander om bij elke wedstrijd een afzonderlijke (cash) prijs te geven. Zo kreeg Oliva dit jaar 10 knaken voor z'n routine.

Er staat nooit iemand naast met een meetlint, en jezelf kunnen presenteren vind ik juist wel belangrijk. Het hoeft niet groot te zijn, het moet groot tonen.
 
Er is nu al zo vaak controverse. Als o.a. conditionering (het moeilijkste aspect) niet meer doorslaggevend is, dan kunnen ze er maar beter mee stoppen.
 
Het probleem met het punten geven voor posing routines is dat een deelnemer boven een middelmatige poser, die net iets beter in shape is, kan eindigen.

'k Ben er wel voorstander om bij elke wedstrijd een afzonderlijke (cash) prijs te geven. Zo kreeg Oliva dit jaar 10 knaken voor z'n routine.

Ja precies geef er dan een prijs voor (bij elke show dan en voor classic EN open). Wel ook een degelijke prijs waardoor het aantrekkelijk wordt om er ook wat aan te doen.

Snap anders het nu niet zo van de afzonderlijke routines als je geen punten heeft en ook geen prijs.
 
Wat wordt precies bedoelt met conditionering?
 
Ja precies geef er dan een prijs voor (bij elke show dan en voor classic EN open). Wel ook een degelijke prijs waardoor het aantrekkelijk wordt om er ook wat aan te doen.

Snap anders het nu niet zo van de afzonderlijke routines als je geen punten heeft en ook geen prijs.
Het maakt het sowieso leuker voor de fans. Complimenten voor de AC US die dit jaar twee extra prijzen had ter waarde van 10.000 dollar.
Wat wordt precies bedoelt met conditionering?
Er vol en hard uitzien met een flinterdunne huid waaronder geen waterretentie te bespeuren is.

1584618586571.png
 
Er is trouwens momenteel veel te doen over de superieure conditionering in de jaren 90 en het Ronnie/Jay tijdperk tegenover nu.

Bijna wekelijkse discussies daarover op verschillende kanalen.


 
Dat kan. Jij kijkt dus niet liever naar onderstaande routines dan naar iemand die wat random mandatory poses gooit ?



Dan kan je ook net zo goed die posing routine ronde er wel uit gooien.

Nee het moet er in blijven vind ik, even je moment pakken waarvoor je zo lang gewerkt hebt. Wat ik bedoel is dat het zeker waardering verdient, maar het moet niet een al te grote invloed gaan hebben op je plaatsing. Poseren is niet voor iedereen weggelegd en het moet zoals ik al zei geen talentenshow gaan worden waar men hun huppeltje of dansje laat zien.
Je ziet af en toe shows waarbij er salto's gemaakt worden, ze de spagaat doen, handstand etc. en waarbij ze zich compleet verkleden. Conditie, balans en volume staan op 1, presentatie weegt ook mee maar in mindere mate en evt. een extra puntje indien er veel tijd gestoken is in routines. Maar laat het niet te zwaar wegen.
 
De huidige bodybuilders zijn gewoon inferieur aan de vorige twee lichtingen. Ik volg boksen niet, maar Yates maakte een vergelijking met een gouden generatie in de jaren 70 (of zoiets) tegenover nu. Dat zien wij nu ook, denk ik. Hij zegt sowieso al een tijdje dat de sport ietwat is uitgepiekt.

212 en Men's Physique hebben sowieso geen bestaansrecht. Classic Bodybuilding is verdedigbaar, maar het kost de Open ook wel een paar talenten.
 
Nee het moet er in blijven vind ik, even je moment pakken waarvoor je zo lang gewerkt hebt. Wat ik bedoel is dat het zeker waardering verdient, maar het moet niet een al te grote invloed gaan hebben op je plaatsing. Poseren is niet voor iedereen weggelegd en het moet zoals ik al zei geen talentenshow gaan worden waar men hun huppeltje of dansje laat zien.
Je ziet af en toe shows waarbij er salto's gemaakt worden, ze de spagaat doen, handstand etc. en waarbij ze zich compleet verkleden. Conditie, balans en volume staan op 1, presentatie weegt ook mee maar in mindere mate en evt. een extra puntje indien er veel tijd gestoken is in routines. Maar laat het niet te zwaar wegen.

Daar ben ik het wel mee eens.
Kan wel echt genieten van een goede routine, vandaar dat ik ze graag zie. Maar met een aparte prijscategorie zou je dat ook idd kunnen bereiken.
Als er maar iets aan waardering voor is, anders stimuleer je het helemaal niet.
 
Daar ben ik het wel mee eens.
Kan wel echt genieten van een goede routine, vandaar dat ik ze graag zie. Maar met een aparte prijscategorie zou je dat ook idd kunnen bereiken.
Als er maar iets aan waardering voor is, anders stimuleer je het helemaal niet.

Klopt, voor het publiek is dat natuurlijk vermaak.
 
Mr Olympia 1980-1981


Moeilijk om te verifiëren of het allemaal klopt. Van de clash tussen Arnold en Mike is er wel veel bewijs.

1584637808412.png
 
@ the battle of bb eras. Wel veel gelul, wat foto's als voorbeeld zou de video aardig opleuken.

Ik kan mij wel redelijk vinden in Lee Priest zijn beleving. Ik denk dat het niet alleen de telefoon is die tegenwoordig afleid bij het trainen, maar er is sowieso veel meer te doen, naast sporten.
Vroeger had je geen netflix, ps 4, en de winkels waren om 1800 uur dicht en op zondag was elke stad dood. Fitnessen was toen een dure sport, dus je moest wel iets van motivatie hebben, om dat te gaan doen. Tegenwoordig heeft iedereen een sportschool abonnement. Tegenwoordig zijn er veel mensen die trainen als een bodybuilder, maar de kwaliteit lijkt wel minder.

Je ziet hetzelfde bij hardloop wedstrijden in nederland. Elke wedstrijd zit vol, op de dag dat de inschrijving open gaat, maar over het algemeen wordt er langzamer gelopen dan vroeger.
Tegenwoordig kom je met tijden op het podium, waar je vroeger niet mee op het podium kwam.

En misschien waren de ondersteunende middelen, beter en schoner. Ook denk ik dat die moeilijker te bereiken waren. (internet is gevaarlijk op dat gebied )Misschien juist wel omdat er minder keuze én minder op voorraad was.
Ik heb de illusie dat er vroeger, langer naturel werd getraind dan nu, zeker drie of vijf jaar. Men kende zijn eigen lichaam, wat werkt wel voor mij en wat niet.
Dat zie je volgens mij ook terug is conditioning. De hardheid, die een spier kan laten zien, komt toch door lang en hard werken. Dat stadium lijken de meesten over te slaan.
Tja, en toen Dorian ging winnen, met zijn bolle buik, ben ik gestopt met muscle mag kopen.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de camera's of belichting ligt. Brigit Bardoit zag er niet zo goed uit als al die insta chickies tegenwoordig. Wel meer naturel :thumb:
Misschien dat voeding hier wel in mee speelt. Vroeger haalde een boer in spanje 100 sinasappels van een veldje, tegenwoordig halen ze 250 sinasappels van het veldje, door allerlei middeltjes.
Ik denk wel dat het steeds maar verder uitmelken van de grondstoffen van onze voeding, leidt tot lager kwaliteit voeding.

:thumb:
 
Sommige theorieën slaan, inderdaad, nergens op. Het is allemaal vrij simpel. Stel dat de top zes uit 1998 er vorig jaar bij was.
  1. King Ron
  2. Flex
  3. Nasser
  4. Levrone
  5. Ray
  6. Cormier
Zien jullie Curry in de top zes eindigen? Momenteel zijn er gewoon geen bodybuilders die hetzelfde niveau halen. Qua conditionering komt Hadi wel aardig in de buurt. Heb wel een sterk vermoeden van SEO's bij die deugniet.
 
Back
Naar boven