Fitness Seller

Beers with T

Woon je nog steeds in de regio? Kom anders een keer trainen bij ons.

Een jaar of vijf geleden zat powerlifting / strongman nog behoorlijk in het verdomhoekje en was ik eigenlijk in geen lokale gym meer echt welkom, of waren de mogelijkheden er niet om er fatsoenlijk te trainen. Toen ben ik zelf kleinschalig in een gehuurde garage begonnen. In de tussentijd twee keer verhuisd naar een grotere ruimte, en officieel een vereniging opgericht, samen met een maat. Lifters kunnen dus ook namens ons uit komen op wedstrijden. We zitten nu inpandig in een grotere Crossfit gym, waar we als het moet ook de gehele ruimte kunnen gebruiken voor wedstrijden en dergelijke. Die ruimte (ongeveer 80m2) huren we. Helaas hebben de eigenaars van deze gym besloten alle externe huurders (er zitten ook nog een weightliftingcoach, een vechtsporttrainer en nog wat lui in) er per 1 januari 2019 uit te gooien en zijn we nu dus naarstig op zoek naar een grotere ruimte. Vanavond toevallig weer een bezichtiging.

We hebben een stuk of acht abonnees, die dus redelijk vast bij ons trainen. Daarnaast coachen ik en de mede-eigenaar nog een aantal mensen online, zijn er mensen die een strippenkaartje kopen of eens in de zoveel tijd een losse training, en zo betalen we de huur en zo af en toe nieuwe equipment. We willen het relatief low budget houden dus vragen geen exorbitante prijzen. We hebben drie 'sleutelhouders', ik hoef dus niet elke avond verplicht aanwezig te zijn. Meestal ben ik er 4 x per week. Daarnaast steek ik behoorlijk wat tijd in (online) coaching.
Netjes man , ken nog wel wat gym's waar ze belachelijke bedragen vragen . Jammer is dat kan me herinneren eerste gym waar ik trainde was een barbell clubje waar je voor 2,50(in guldens nog ) in de maand ging trainen .
mooi om te zien dat de liefde voor je sport groter is dan de drang naar geld ^^ mijn complimenten

Je bent docent toch? Welk vak geef je en wat maakt het dat je dit beroep zo leuk vindt?

denk dat je voor ''onze'' provincie nog steeds vrij uniek bent met je gym hoor tymen.
zeker gezien je passie en toewijding voor de sport, wat dan weer tot resultaat heeft dat jullie een paar geweldige jonge gasten hebben neer gezet met mooie resultaten.
kenley simons en luc van der male schieten me zo ff te binnen, maar er zullen er vast meer zijn.

wie trouwens nog steeds wil volhouden dat pl-ers geen goed evenwichtig fysiek opbouwen en per definitie dik zijn, check dan die laatste meneer zijn IG even :D

ik hoop dat de snel weer een vaste stek kunt vinden, maar dat komt vast goed
succes met alles wat je doet man :thumbup:

heb je zelf nog wedstrijd ambities, of laat je dat even voor wat het is ?

Netjes man , ken nog wel wat gym's waar ze belachelijke bedragen vragen . Jammer is dat kan me herinneren eerste gym waar ik trainde was een barbell clubje waar je voor 2,50(in guldens nog ) in de maand ging trainen .
mooi om te zien dat de liefde voor je sport groter is dan de drang naar geld ^^ mijn complimenten

Ik weet niet wat een belachelijk bedrag is maar als je een eigen kleinschalige gym op zet betekent het natuurlijk niet dat men voor een habbekrats kan binnenlopen.
Zou 25 euro aan maandelijkse bijdrage niet meer dan normaal vinden voor iemand die vele uren steekt in een gym en ook nog een ruimte moet huren in ruil voor een "prive" gym met een select groepje fanatiekelingen, dan nog zou er geld bij moeten voor het huren van een ruimte.

Als iemand zijn nek zou uitsteken voor een gym en maar 2,50 per maand zou vragen zou ik het niet eens durven hier van te komen profiteren maar gewoon een eerlijke bijdrage geven.

Ik weet niet wat een belachelijk bedrag is maar als je een eigen kleinschalige gym op zet betekent het natuurlijk niet dat men voor een habbekrats kan binnenlopen.
Zou 25 euro aan maandelijkse bijdrage niet meer dan normaal vinden voor iemand die vele uren steekt in een gym en ook nog een ruimte moet huren in ruil voor een "prive" gym met een select groepje fanatiekelingen, dan nog zou er geld bij moeten voor het huren van een ruimte.

Als iemand zijn nek zou uitsteken voor een gym en maar 2,50 per maand zou vragen zou ik het niet eens durven hier van te komen profiteren maar gewoon een eerlijke bijdrage geven.
snap wat je bedoelt maar zo zit de vork niet geheel in de steel .
destijds had je karate club ,geloof een zaal voetbal clubje en dan de heren met hun gym in de zelfde sporthal kregen ook nog een redelijke subsidie ook want werd gezien door de gemeente gezien als een sociaal project in een moeilijke arbeiders wijk

Bb.of powerliften?

• Topic Starter Topic Starter
Nee dat helaas niet meer. Had anders zeker graag langs gekomen om te trainen!

Altijd welkom :)

2,50 halen wij zeker ook niet. Ook niet in euro's. Wij vragen 30 euro per maand. Trainen is dan onbeperkt, men kan dan terecht wanneer er een sleutelhouder is. Het is niet heel goedkoop maar het is nodig om de huur te kunnen betalen. We hebben een select, maar erg gemotiveerd groepje lifters, die allemaal ook zo hun inspanningen leveren om Powerhouse te laten voortbestaan en te laten groeien. We doen zelf natuurlijk de administratie, maar we hebben bijvoorbeeld ook iemand voor de website, iemand voor de social media, iemand voor wedstrijdkleding, een werkgroep voor de organisatie van wedstrijden, et cetera. Die plicht om iets bij te dragen is er niet maar iedereen zet eigenlijk de schouders eronder. Nu ook weer, nu we op straat dreigen te staan, is iedereen heel hard aan het zoeken naar een nieuwe plek. Dat is wel heel fijn, en motiverend.

Je bent docent toch? Welk vak geef je en wat maakt het dat je dit beroep zo leuk vindt?

Geschiedenis. Ik heb geschiedenis gestudeerd en dat is dan ook mijn grote passie. Ik probeer nog altijd zo veel mogelijk te lezen en bij te leren.
En het onderwijs is een roeping voor mij. Ik voel mij als het ware gemaakt voor het onderwijs. Het is ongelofelijk hard werken, vaak nog tot midden in de nacht, en vaak ook helemaal niet zo leuk maar leerlingen die les van mij hebben of mij als mentor hebben weten dat ik voor hen door het vuur ga als het moet. Ik heb met veel ex-leerlingen nog veel contact en dat is mij zeer dierbaar. Ik geef les op het VMBO, dat is een bewuste keuze geweest. Ik zie elke dag weer wat kinderen meemaken en uit wat voor thuissituaties ze soms komen en ik vind het een eer dat ik ze dan vijftig minuten - of hoe lang ook - mee mag nemen in een andere wereld. Ik probeer het altijd maar vanuit de positieve kant te bekijken.

denk dat je voor ''onze'' provincie nog steeds vrij uniek bent met je gym hoor tymen.
zeker gezien je passie en toewijding voor de sport, wat dan weer tot resultaat heeft dat jullie een paar geweldige jonge gasten hebben neer gezet met mooie resultaten.
kenley simons en luc van der male schieten me zo ff te binnen, maar er zullen er vast meer zijn.

wie trouwens nog steeds wil volhouden dat pl-ers geen goed evenwichtig fysiek opbouwen en per definitie dik zijn, check dan die laatste meneer zijn IG even :D

ik hoop dat de snel weer een vaste stek kunt vinden, maar dat komt vast goed
succes met alles wat je doet man :thumbup:

heb je zelf nog wedstrijd ambities, of laat je dat even voor wat het is ?

Thanks man, super leuk om te horen!
Kenley coach ik inmiddels alweer twee jaar, en hij gaat inderdaad nog steeds heel erg lekker. Luc heb ik ook een tijd gecoacht, maar hij heeft voor nu eventjes zijn powerliftingdoelen aan de kant gelegd omdat hij een bb-wedstrijd wil doen, maar hij zal ook weer terug komen. Ik vind het heel erg leuk om dat soort gasten te trainen en ze te zien groeien in die sport. We hebben overigens ook een aantal dames, Yvonne Kortsmit en Lilian Verhoole bijvoorbeeld. We hebben in de afgelopen jaren toch een stuk of 20-25 wedstrijdlifters voortgebracht, en het is gek om te bedenken dat dat waarschijnlijk niet was gebeurd, of in elk geval niet op die schaal, als ik nooit was begonnen met Powerhouse.

Ik heb voor nu geen ambities. Ik ben aan het afvallen (inmiddels 8 kilo kwijt sinds begin juli) en ik heb last van te veel pijntjes en blessures. Ik wil eens een lange tijd gen wedstrijden draaien en kijken hoe ik daar fysiek en mentaal uit kom. Het zou best kunnen dat op een gegeven moment het vuurtje weer gaat branden. Ik heb elf jaar wedstrijden gedaan, het was eventjes goed.

Ken ik jou trouwens? Sorry, ik ben niet zo goed in het herkennen en onthouden van nicknames.

N-n-no homobashing

Klopt, het kost gewoon veel tijd en daarmee dus ook geld.
We hebben een tijdlang op 25 euro per maand gezeten inderdaad maar omdat een paar mensen verhuisden / stopten, moesten we begin 2018 noodgedwongen naar 30 euro per maand. We gebruiken dat ook voor nieuw materiaal: zo hebben we van de zomer na heel lang sparen eindelijk een IPF approved wedstrijdrack kunnen kopen.

snap wat je bedoelt maar zo zit de vork niet geheel in de steel .
destijds had je karate club ,geloof een zaal voetbal clubje en dan de heren met hun gym in de zelfde sporthal kregen ook nog een redelijke subsidie ook want werd gezien door de gemeente gezien als een sociaal project in een moeilijke arbeiders wijk

Die subsidie krijgen wij helaas niet :(

Powerlifting, alhoewel naar mijn mening de scheidslijn helemaal niet zo definitief is. Ik heb hele periodes die door zouden kunnen gaan voor 'bodybuilding'-achtige training, natuurlijk doorspekt met de drie lifts. Een grotere spier is een sterkere spier. High volume training is in wezen gewoon een onderdeel van de periodisatie binnen een fatsoenlijk powerlifting-schema en daarnaast is lekker pompen ook gewoon fijn natuurlijk.

Welke partijen vallen op voorhand af en waarom?

Waarom denk je dat het vorige kabinet voor economische voorspoed heeft gezorgd?

Altijd welkom :)

2,50 halen wij zeker ook niet. Ook niet in euro's. Wij vragen 30 euro per maand. Trainen is dan onbeperkt, men kan dan terecht wanneer er een sleutelhouder is. Het is niet heel goedkoop maar het is nodig om de huur te kunnen betalen. We hebben een select, maar erg gemotiveerd groepje lifters, die allemaal ook zo hun inspanningen leveren om Powerhouse te laten voortbestaan en te laten groeien. We doen zelf natuurlijk de administratie, maar we hebben bijvoorbeeld ook iemand voor de website, iemand voor de social media, iemand voor wedstrijdkleding, een werkgroep voor de organisatie van wedstrijden, et cetera. Die plicht om iets bij te dragen is er niet maar iedereen zet eigenlijk de schouders eronder. Nu ook weer, nu we op straat dreigen te staan, is iedereen heel hard aan het zoeken naar een nieuwe plek. Dat is wel heel fijn, en motiverend.

Geschiedenis. Ik heb geschiedenis gestudeerd en dat is dan ook mijn grote passie. Ik probeer nog altijd zo veel mogelijk te lezen en bij te leren.
En het onderwijs is een roeping voor mij. Ik voel mij als het ware gemaakt voor het onderwijs. Het is ongelofelijk hard werken, vaak nog tot midden in de nacht, en vaak ook helemaal niet zo leuk maar leerlingen die les van mij hebben of mij als mentor hebben weten dat ik voor hen door het vuur ga als het moet. Ik heb met veel ex-leerlingen nog veel contact en dat is mij zeer dierbaar. Ik geef les op het VMBO, dat is een bewuste keuze geweest. Ik zie elke dag weer wat kinderen meemaken en uit wat voor thuissituaties ze soms komen en ik vind het een eer dat ik ze dan vijftig minuten - of hoe lang ook - mee mag nemen in een andere wereld. Ik probeer het altijd maar vanuit de positieve kant te bekijken.

Thanks man, super leuk om te horen!
Kenley coach ik inmiddels alweer twee jaar, en hij gaat inderdaad nog steeds heel erg lekker. Luc heb ik ook een tijd gecoacht, maar hij heeft voor nu eventjes zijn powerliftingdoelen aan de kant gelegd omdat hij een bb-wedstrijd wil doen, maar hij zal ook weer terug komen. Ik vind het heel erg leuk om dat soort gasten te trainen en ze te zien groeien in die sport. We hebben overigens ook een aantal dames, Yvonne Kortsmit en Lilian Verhoole bijvoorbeeld. We hebben in de afgelopen jaren toch een stuk of 20-25 wedstrijdlifters voortgebracht, en het is gek om te bedenken dat dat waarschijnlijk niet was gebeurd, of in elk geval niet op die schaal, als ik nooit was begonnen met Powerhouse.

Ik heb voor nu geen ambities. Ik ben aan het afvallen (inmiddels 8 kilo kwijt sinds begin juli) en ik heb last van te veel pijntjes en blessures. Ik wil eens een lange tijd gen wedstrijden draaien en kijken hoe ik daar fysiek en mentaal uit kom. Het zou best kunnen dat op een gegeven moment het vuurtje weer gaat branden. Ik heb elf jaar wedstrijden gedaan, het was eventjes goed.

Ken ik jou trouwens? Sorry, ik ben niet zo goed in het herkennen en onthouden van nicknames.

N-n-no homobashing

Klopt, het kost gewoon veel tijd en daarmee dus ook geld.
We hebben een tijdlang op 25 euro per maand gezeten inderdaad maar omdat een paar mensen verhuisden / stopten, moesten we begin 2018 noodgedwongen naar 30 euro per maand. We gebruiken dat ook voor nieuw materiaal: zo hebben we van de zomer na heel lang sparen eindelijk een IPF approved wedstrijdrack kunnen kopen.

Die subsidie krijgen wij helaas niet :(

.
30 euro is niet verkeerd , wel een gym die vraagt een 100 euro , granted ze pakken het heel profi aan en ik snap het winst oogmerk ook wel ( flinke financiële drempel voor een jonge beginnende lifter).
En idd het bezuinigen op subsidies heeft veel dingen moeilijker gemaakt niet alleen in de sport.
leuk man ga zo door ^^

Welke partijen vallen op voorhand af en waarom?

Extreem-links (SP), extreem-rechts (PVV, en ja ik weet dat deze partij op sociaal-economisch vlak zeker niet klassiek rechts is) en confessioneel. Ook allerlei andere kleine partijen zoals DENK en andere verzinsels of afsplitsingen vallen bijna altijd bij voorbaat af voor mij.

Waarom niet?
1) omdat hun denkbeelden mij niet liggen.
2) confessionele partijen: omdat ik vind dat religie helemaal niets met politiek te maken moet hebben. De scheiding van kerk en staat moet absoluut zijn. Religie is een persoonlijke keuze die imo gebaseerd is op misinformatie, indoctrinatie en sprookjesvorming en geen enkele beleidsvorming zou gestoeld moeten zijn op ideeën en ideologieën die hun basis hebben in een fabeltjesboek. Daarnaast zit er altijd iets enorm enggeestigs, belerends, betweterigs en met name een gevoel van morele verhevenheid boven de rest verweven in de partijprogramma’s en Kamerleden van de confessionele partijen. Precies het idee dat normen en waarden, compassie en rechtvaardigheid, ethiek en besluitvaardigheid etc etc exclusief vanuit een soort christelijke traditie zouden moeten komen en niet ook vanuit een atheïstische, agnostische of welke moraal dan ook kunnen komen en daarmee in wezen gewoon mens-eigen zijn (aangeboren en aangeleerd) verzet ik me enorm tegen.

3) extreem-links en extreem-rechts gaan (waarschijnlijk) zeker de eerstkomende jaren niet meeregeren, omdat ze zelf niet willen of omdat niemand met ze wil. Het is vaak vooral roepen vanaf de zijlijn. Dan kun je zeggen dat dat cordon sanitaire verworpen zou moeten worden maar tegelijkertijd zie ik bij de PVV en de SP juist een enorme behoefte om daar aan mee te doen en dus niet mee te hoeven regeren.

Waarom denk je dat het vorige kabinet voor economische voorspoed heeft gezorgd?

De overheidsfinanciën zijn er beter op geworden, begrotingstekort is weggewerkt, werkloosheid gedaald, werkgelegenheid gestegen, en zo nog een hele rits overwegend positieve economische ontwikkelingen. Een aantal redelijk geslaagde decentraliserende maatregelen is getroffen, bezuinigingen zoals versnelde verhoging van de aow. Ik ben het zeker niet per se met alle maatregelen, bezuinigingen en wetgeving van Rutte-II eens geweest maar ik vind dat ze het onderaan de streep relatief goed hebben gedaan. Verder vind ik ook dat er vaak een ietwat chagrijnige houding overheerst t.o.v. regeringspartijen want ‘ons land gaat naar de klote’ of whatever. Soms zeer terecht. Ik denk dat het echter ook gezegd mag worden wanneer het allemaal niet zo heel erg slecht gaat. Macro-economisch gezien is het vrij goed gegaan denk ik. Betekent natuurlijk zeker niet dat elk individu er op vooruit is gegaan.
Alles is open ter discussie en ik ben mij bewust van bijvoorbeeld het feit dat het herstel wellicht ook had opgetreden zonder bepaalde maatregelen. Toch denk ik dat we als een van de eerste Europese landen vrij sterk uit de bankencrisis zijn gekomen, ondanks de steken die met name onder Balkenende en Bos zijn laten vallen en het snelle knappen van het minderheidskabinet Rutte-I.

Laatst bewerkt:
Wat vind je van Martin Bosma?

Welke websites raadpleeg jij voor nieuws omtrent politiek? En welke daarvan vind jij het minst of meest betrouwbaar?

Hoop dat je dit soort vragen niet erg vindt.

Welke websites raadpleeg jij voor nieuws omtrent politiek? En welke daarvan vind jij het minst of meest betrouwbaar?

Hoop dat je dit soort vragen niet erg vindt.

Nee, zeker niet.

Ik ben vrij ouderwets en ik lees nog veel kranten en tijdschriften. Ben vooral geïnteresseerd in de verhalen achter het nieuws, opiniestukken, interviews, polemieken, bepaalde columns, en dat vind je niet op de meeste reguliere nieuwssites. Ik heb wel periodes gehad dat ik vrij frantic allerlei internationale nieuwssites, twitterfeeds en dergelijke in de gaten hield op zoek naar snelle meningen over gebeurtenissen die in het nieuws waren om daar dan weer zelf iets van te kunnen vinden. Dat is wel minder geworden, die drang om alles meteen te weten en er een mening over te hebben, heb ik niet meer zo.

Als ik gewoon echt het laatste nieuws wil weten dan kijk ik meestal gewoon op nos.nl. Verder staat ad.nl nog wel eens open. Artikelen lees ik soms op blendle maar meestal dus gewoon op papier. Het lukt mij vaak niet om iets van een fatsoenlijk niveau online te lezen. Teveel afleidingen. Ik heb al een tijd lang elke dag anderhalf uur afgebakend om gewoon op papier te lezen, en dat bevalt heel prima.

Overigens, om de één of andere reden staat de twitterfeed van trump meestal ook ergens in mijn openstaande tabbladen. Het is toch vaak wel genieten moet ik zeggen, die twitteruitbarstingen van hem. Niets menselijks is mij vreemd, kennelijk. A rant a day keeps the doctor away.

‘Betrouwbaarheid’ is trouwens een gevaarlijke maatstaf imo. Zeker als het bedoeld wordt in de zin van ‘objectiviteit’. Elk artikel is gekleurd. Gelukkig maar. Objectieve journalistiek bestaat niet en een journalist die dit nastreeft of objectief pretendeert te zijn is een minkukel en verstaat zijn vak niet goed. Journalisten en redacties moeten niet objectief zijn. Objectiviteit (‘neutraal’, ‘geen mening hebben’, ‘geen standpunt innemen’) druist zelfs volkomen in tegen het idee van de controlerende rol van de pers en werkt het klakkeloos overnemen van wat de machthebber wil laten horen gigantisch in de hand. Denk maar aan de wel of niet verzonnen of gephotoshopte aantallen mensen die aanwezig zouden zijn geweest bij de inauguratie van Trump. Een journalist die hier over schrijft en er ‘neutraal’ over is, er ‘geen mening’ over heeft, ‘geen standpunt inneemt’ is een soort spreekbuis van de macht geworden. Niet kritisch zijn tegenover de machthebber = klakkeloos achter hetgeen staan wat de machthebber zegt, en dat zou een ernstige tekortkoming zijn van de pers in onze democratie.

Vandaar ook de verwarring rondom de term ‘fake news’, die te pas en te onpas wordt gebezigd door mensen aan beide kanten van het spectrum om de ander te wijzen op diens gebrek aan objectiviteit. Fake news bestaat al zolang als het nieuws bestaat. We zouden ook een partij afschuwelijk saaie, nietszeggende nieuwsgaring hebben als alle verslaggeving in volledige neutraliteit wordt gedaan. In tijden van social media waarin pertinente onwaarheden en halve waarheden door miljoenen mensen worden gedeeld is fake news ineens veel verder gegaan en een machtig wapen geworden. Natuurlijk, wanneer feiten bewust worden verdraaid, is dat kwalijk. Dat gebeurt vooral makkelijk en snel op social media. Mensen bevinden zich vaak in een online bubbel waarin ze alleen lezen en zien wat binnen hun straatje past, en dat versterkt het effect van fake news. Even los van die socials: een journalist, en zeker een opiniemaker, die ook gewoon zijn wereldvisie, zijn ideeën van goed en kwaad, zijn rechtsgevoel, zijn politieke voorkeur etc etc heeft zal iets opschrijven wat wellicht een ander met een andere achtergrond niet altijd zal welgevallen. Een journalist zal vanwege zijn eigen subjectiviteit nóóit volledig objectief kunnen zijn. De taak is aan de consument om dat dan niet meteen weg te zetten als ‘fake news’ maar om met de eigen kritische vermogens daaruit te destilleren wat volgens hem wel of niet ‘waar’ is en waar de ‘waarheid’ van deze journalist dan wel niet vandaan komt. Dat is een hele uitdaging en daarvoor zul je regelmatig buiten je eigen ‘bubble’ moeten treden.

Wat is je favoriete periode uit de geschiedenis? Als in, waar blijf je in geïnteresseerd?

confessionele partijen: omdat ik vind dat religie helemaal niets met politiek te maken moet hebben. De scheiding van kerk en staat moet absoluut zijn. Religie is een persoonlijke keuze die imo gebaseerd is op misinformatie, indoctrinatie en sprookjesvorming en geen enkele beleidsvorming zou gestoeld moeten zijn op ideeën en ideologieën die hun basis hebben in een fabeltjesboek. Daarnaast zit er altijd iets enorm enggeestigs, belerends, betweterigs en met name een gevoel van morele verhevenheid boven de rest verweven in de partijprogramma’s en Kamerleden van de confessionele partijen. Precies het idee dat normen en waarden, compassie en rechtvaardigheid, ethiek en besluitvaardigheid etc etc exclusief vanuit een soort christelijke traditie zouden moeten komen en niet ook vanuit een atheïstische, agnostische of welke moraal dan ook kunnen komen en daarmee in wezen gewoon mens-eigen zijn (aangeboren en aangeleerd) verzet ik me enorm tegen.

Goed gezegd.

Wat is je favoriete periode uit de geschiedenis? Als in, waar blijf je in geïnteresseerd?

Moderne geschiedenis toch wel. 19e en 20e eeuw. Heb daarnaast ook wel een bijzondere interesse voor de Amerikaanse geschiedenis.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven