Altijd welkom
2,50 halen wij zeker ook niet. Ook niet in euro's. Wij vragen 30 euro per maand. Trainen is dan onbeperkt, men kan dan terecht wanneer er een sleutelhouder is. Het is niet heel goedkoop maar het is nodig om de huur te kunnen betalen. We hebben een select, maar erg gemotiveerd groepje lifters, die allemaal ook zo hun inspanningen leveren om Powerhouse te laten voortbestaan en te laten groeien. We doen zelf natuurlijk de administratie, maar we hebben bijvoorbeeld ook iemand voor de website, iemand voor de social media, iemand voor wedstrijdkleding, een werkgroep voor de organisatie van wedstrijden, et cetera. Die plicht om iets bij te dragen is er niet maar iedereen zet eigenlijk de schouders eronder. Nu ook weer, nu we op straat dreigen te staan, is iedereen heel hard aan het zoeken naar een nieuwe plek. Dat is wel heel fijn, en motiverend.
Geschiedenis. Ik heb geschiedenis gestudeerd en dat is dan ook mijn grote passie. Ik probeer nog altijd zo veel mogelijk te lezen en bij te leren.
En het onderwijs is een roeping voor mij. Ik voel mij als het ware gemaakt voor het onderwijs. Het is ongelofelijk hard werken, vaak nog tot midden in de nacht, en vaak ook helemaal niet zo leuk maar leerlingen die les van mij hebben of mij als mentor hebben weten dat ik voor hen door het vuur ga als het moet. Ik heb met veel ex-leerlingen nog veel contact en dat is mij zeer dierbaar. Ik geef les op het VMBO, dat is een bewuste keuze geweest. Ik zie elke dag weer wat kinderen meemaken en uit wat voor thuissituaties ze soms komen en ik vind het een eer dat ik ze dan vijftig minuten - of hoe lang ook - mee mag nemen in een andere wereld. Ik probeer het altijd maar vanuit de positieve kant te bekijken.
Thanks man, super leuk om te horen!
Kenley coach ik inmiddels alweer twee jaar, en hij gaat inderdaad nog steeds heel erg lekker. Luc heb ik ook een tijd gecoacht, maar hij heeft voor nu eventjes zijn powerliftingdoelen aan de kant gelegd omdat hij een bb-wedstrijd wil doen, maar hij zal ook weer terug komen. Ik vind het heel erg leuk om dat soort gasten te trainen en ze te zien groeien in die sport. We hebben overigens ook een aantal dames, Yvonne Kortsmit en Lilian Verhoole bijvoorbeeld. We hebben in de afgelopen jaren toch een stuk of 20-25 wedstrijdlifters voortgebracht, en het is gek om te bedenken dat dat waarschijnlijk niet was gebeurd, of in elk geval niet op die schaal, als ik nooit was begonnen met Powerhouse.
Ik heb voor nu geen ambities. Ik ben aan het afvallen (inmiddels 8 kilo kwijt sinds begin juli) en ik heb last van te veel pijntjes en blessures. Ik wil eens een lange tijd gen wedstrijden draaien en kijken hoe ik daar fysiek en mentaal uit kom. Het zou best kunnen dat op een gegeven moment het vuurtje weer gaat branden. Ik heb elf jaar wedstrijden gedaan, het was eventjes goed.
Ken ik jou trouwens? Sorry, ik ben niet zo goed in het herkennen en onthouden van nicknames.
N-n-no homobashing
Klopt, het kost gewoon veel tijd en daarmee dus ook geld.
We hebben een tijdlang op 25 euro per maand gezeten inderdaad maar omdat een paar mensen verhuisden / stopten, moesten we begin 2018 noodgedwongen naar 30 euro per maand. We gebruiken dat ook voor nieuw materiaal: zo hebben we van de zomer na heel lang sparen eindelijk een IPF approved wedstrijdrack kunnen kopen.
Die subsidie krijgen wij helaas niet
.