AndroidHealthClinic

Begin fitness voedingschema

bizzz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
79kg
Beste mensen,

Ik ga morgen starten met fitness. Ik hoop dat mijn sportschool een goed trainingschema heeft. Ik wil zelf mijn voedingsschemaopstellen.

Wat denken jullie hiervan?

07.00 – 0.900
75 gr Brinta + Havermout
0,5 liter halfvolle melk
1 banaan

11.00
1 shake
4 bruine boterhammen
(2 appelstroop, 2 pindakaas)

13.00
1 halve liter Coolbest
3 bruine boterhammen
(1 kaas, 1 ham, 1 kipfilet)

17.30 – 18.30
Avondeten

19.00 – 20.00
Fruit: 1x appel, 1x kiwi, 1x banaan

22.00
Volle kwart 450 gram

Ik wil 4 dagen per week serieus gaan sporten (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag).

Ik ben 1,83m lang, 79 kilo, redelijk wat vet (buik en borst) aanwezig. Laatste jaar zelden gesport. Op een dag eet ik normaal erg weinig (5 boterhammen, 1 a 2 koeken, 2 bananen en avondeten).

Denken jullie dat dit goed is om mee te starten? Verder nog tips?

Alvast bedankt!

Groet,
Paul

Veel te weinig calorieren, shake kan je beter bij je eerste maaltijd nemen. Beleg vervangen voor kipfilet + pindakaas. Melk drinken gedurende de dag. Halve liter coolbest kan er ook uit want daar word je ook niet beter van.

Fruit kan beter in de ochtend genomen worden (i.v.m de opname van fructose). Kan nog wel even doorgaan. Lees anders de sticky's eerst.

Melk drinken gedurende de dag, houd melk geen vocht vast bij je buik ? En teveel melk kan ook nadelig zijn voor je gewrichten. Als je uitgegroeid bent heb je het totaal niet meer nodig. Zelfs in je jonge jaren is het niet nodig om die 2 glazen melk te drinken , fabeltje.
Je kunt beter je kcal uit je voeding halen en water drinken. Geen appelstroop een pak kip heeft trouwens 14 gram eiwitten per 100 gram vlees en een pak gerookt paardenvlees 26 gram eiwitten per 100 gram vlees , ik weet niet of er nog verschil zit qua eiwitten maar je kunt het paardenvlees kopen bij liddle ik zoek de naam nog wel eens een keer op.

In kaas zit ook veel vet en weinig eiwitten je kunt beter dat veranderen voor vlees.

Als je je vet ook kwijt wilt moet je niet om 1 uur uit het niets een half pak sap gaan drinken want dan schiet je suikerspiegel zo omhoog dat die ook niet meer geregeld is.

Hoop dat dit wat helpt voor de rest staat er veel bij sticky's. Als je weinig suiker wilt eten in fruit probeer dan als je een banaan eet een groene te eten dan bevatten ze nog het minste suiker.

En vanwaar om 11 uur een shake , shakes zijn toch meestal snelle eiwitten die meteen naar de spieren gaan na het trainen als je een anabolic window hebt.

En savonds een half pak , MAGERE kwark eten voor de wat langzame eiwitten snachts.

Ik heb dit ook maar gelezen en in me hoofd opgeslagen , en weer :P correct me if iam wrong.

Aangezien de TS waarschijnlijk geen mr.Olympia 2011 is, zal die paar ml vocht die melk vasthoud zo erg niet zijn. Dat melk slecht is voor je gewrichten lijkt me ook compleete onzin.

Hmm ik zal het nog eens opzoeken het zal wel weer bullcrap zijn maar een stofje teveel zou niet goed zijn iets in die richting , ik wil ook niemand naar beneden halen ik snapte het ook niet ik ga het nu ff opzoeken.

Ik ben 1,83m lang, 79 kilo, redelijk wat vet (buik en borst) aanwezig. Laatste jaar zelden gesport. Op een dag eet ik normaal erg weinig (5 boterhammen, 1 a 2 koeken, 2 bananen en avondeten).

Denken jullie dat dit goed is om mee te starten? Verder nog tips?

Alvast bedankt!

Groet,
Paul

In dat geval zou ik de volle kwark voor magere vervangen. Het fruit wat eerder op de dag en niet aan het eind van de dag. Mischien iets meer kip/kalkoen filet i.p.v. pindakaas/appelstroop/kaas. Coolbest klinkt ook nogal suikerrijk :rolleyes:

Bereken even wat je nodig hebt en wat je hiermee binnen krijgt. Dus ook het aantal eiwitten/koolhydraten/vetten.

grtz ;)

Terug
Naar boven