Fitness Seller

Begin nieuwe kuur

Biggaroids

Novice
Waardering
0
Howdy Fooks...

Ik ga morgen beginnen aan mijn volgende kuur, graag jullie mening over de samengestelde kuur.. en eventuele verbeteringen

Week 1-2 Frontloaden 750 mg Sustanon
Week 3-12 500 mg Sustanon
Week 1-12 400 mg Deca
Week 1-4 40 mg D-bol
Week 4-14 500IU HCG

Week 15 1e dag 300mg Clomid/40 mg Nolvadex
2-10d 100 mg Clomid/40 mg Nolvadex
11-21d 50 mg Clomid/20 mg Nolvadex
22-30d 20 mg Nolvadex

Misschien dat ik de D-bol nog een keer laat terug komen in week 9 tot week 12, is nog niet zeker.
Mocht ik teveel vocht gaan vasthouden neem ik 25mg proviron of Nolvadex erbij.
Mischien dat ik nog wat veranderingen ga doen want ik ben er nog niet helemaal uit of ik Sustanon de gehele kuur gaat gebruiken of dat ik in week drie overstap naar Test Enathate...(wat denken jullie hiervan) Dit omdat ik altijd goed gaat op Enanthate en met Sustanon toch best wel (te)veel vocht vasthoud..
Is het beter om je kuur af te bouwen met Propionate, dat je Sustanon beëindigd in week 9 en in plaats daarvan Propionate te gaan nemen?? Zodat ik sneller met mijn nakuur kan gaan beginnen.

Nou mede BBérs laat maar horen wat jullie ervan vinden, ik sta open voor kritiek ;)

Greets

Laatst bewerkt:
Of je doet kickstarten met D-Bol OF je doet een frontload niet bijde!!

-Frontload weglaten en dianabol op 30-35 mg/ dag houden.

of

-Wel frontload en dan de dianabol zoals je aangegeven hebt op het einde van de kuur
Veel succes :thumbs:

Ik vind je kuur er tiptop uitzien maat

Als je zelf beter gaat op enanthate zou ik die erin houden..

Grt. Rico

Biggaroids zei:
Howdy Fooks...

Ik ga morgen beginnen aan mijn volgende kuur, graag jullie mening over de samengestelde kuur.. en eventuele verbeteringen

Week 1-2 Frontloaden 750 mg Sustanon
Week 3-12 500 mg Sustanon
Week 1-12 400 mg Deca
Week 1-4 40 mg D-bol
Week 4-14 500IU

Week 15 1e dag 300mg Clomid/40 mg Nolvadex
2-10d 100 mg Clomid/40 mg Nolvadex
11-21d 50 mg Clomid/20 mg Nolvadex
22-30d 20 mg Nolvadex

Misschien dat ik de D-bol nog een keer laat terug komen in week 9 tot week 12, is nog niet zeker.
Mocht ik teveel vocht gaan vasthouden neem ik 25mg proviron of Nolvadex erbij.
Mischien dat ik nog wat veranderingen ga doen want ik ben er nog niet helemaal uit of ik Sustanon de gehele kuur gaat gebruiken of dat ik in week drie overstap naar Test Enathate...(wat denken jullie hiervan) Dit omdat ik altijd goed gaat op Enanthate en met Sustanon toch best wel (te)veel vocht vasthoud..
Is het beter om je kuur af te bouwen met Propionate, dat je Sustanon beëindigd in week 9 en in plaats daarvan Propionate te gaan nemen?? Zodat ik sneller met mijn nakuur kan gaan beginnen.

Nou mede BBérs laat maar horen wat jullie ervan vinden, ik sta open voor kritiek ;)

Greets

In ieder geval is je dbol te hoog gedoseerd, meer is niet altijd beter. Dbol zou je max 30mg pd moeten innemen. Je neemt al een frontload en je maakt ook nog ns een kickstart met dbol. Door deze combi zul je al flink vocht vasthouden.

Je kunt idd test enan pakken na de 3e of 4e wk omdat dit een lange esther is en je hoeft naar mijn idee niet per se met prop te eindigen, eindig dan met dbol zou ik zegge.

Gr Suat

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik of stopt met D-bol of de hoeveelheid verminderd i.v.m. het Frontloaden Sustanon. Ben ik nog niet helemaal over uit.. ;)

Week 16 je nakuur beginnen, eerder is zinloos ivm met de lange esters. Of kickstrat met DBol of frontload, niet beide.

HCG niet langer dan 3 weken en het liefst in de bridge tussen kuur en nakuur. Je prikkelt zo je testes hoewel je testo productie nog steeds onderdrukt wordt.

Korte esters zijn een alternatief voor week 10 11 en 12 maar dan ipv Deca en Sust. Je nakuur kan dan in week 13 starten. HCG in dat geval om de 3 dagen in week 10 11 en 12.

Clomid niet op 300mg frontloaden. Dat is echt niet nodig en kan tot duizeligheid en wazig zien leiden. Hou het 4 weken constant op 50mg Clomid en 20 mg Nolva. Plain and simple.

frontloaden met sustanon is zowieso een beetje dubbelop niet waar ?
zou voor de enth versie gaan bro en dan wel een fronty uiteraard !
suc6 , je ga zeker massa pakke bro

Elmo zei:
HCG niet langer dan 3 weken en het liefst in de bridge tussen kuur en nakuur. Je prikkelt zo je testes hoewel je testo productie nog steeds onderdrukt wordt.

En dus voorkom je atrophie waardoor je aan het einde weer sneller test. gaat aanmaken. :)

MrJ zei:
En dus voorkom je atrophie waardoor je aan het einde weer sneller test. gaat aanmaken. :)
wat is het nou? vanaf week 6 500iu of aanhet eind van de kuur 2500iu zelfs deze die hard testofreak snapt het nu niet meer:D

• Topic Starter Topic Starter
HCG niet langer dan 3 weken en het liefst in de bridge tussen kuur en nakuur. Je prikkelt zo je testes hoewel je testo productie nog steeds onderdrukt wordt. (reply voor Elmo)

Hoeveel kwaad kan het als ik vanaf week vier begin met HCG, ik had begrepen dat mijn eigen productie dan niet te ver terug zakte... Please correct me if i am wrong ;)

Laatst bewerkt:
Bij deze de correctie ;)

HCG gebruik je niet om je eigen productie op peil te houden (die wordt door de AAS zowiso onderdrukt, HCG of niet!) maar om het krimpen van je ballen tegen te gaan cq te verminderen. Een andere effect van HCG is het prikkelen van bepaalde cellen in je testes (Leydig cells) zodat ze weer gevoelig worden voor LH hormoon. Dit hormoon regelt de afgifte van testosteron door je testes. Te lang HCG gebruiken kan de Leydig cellen die de testosteron moeten produceren beschadigen . En dat wil je niet.
Daarom liefst niet langer dan 3 weken.

Greetzzz

Biggaroids zei:
HCG niet langer dan 3 weken en het liefst in de bridge tussen kuur en nakuur. Je prikkelt zo je testes hoewel je testo productie nog steeds onderdrukt wordt. (reply voor Elmo)

Hoeveel kwaad kan het als ik vanaf week vier begin met HCG, ik had begrepen dat mijn eigen productie dan niet te ver terug zakte... Please correct me if i am wrong ;)

Ik zou niet 12 weken kuren met hetzelfde middel, zoals sustanon bijvoorbeeld!

Mijn ervaring: Na 5 a 6 weken is de effectiviteit eruit, je groeit nog wel, maar de kleine winst weegt niet op tegen de grote onderdrukking van je eigen testes.

Dus mijn aanbeveling: gebruik je een middel achterelkaar, doe het dan niet langer dan 6 weken. Ga je voor een langere kuur, gooi dan je schema om na de 4e of 5e week. En gebruik iets totaal anders.

P.s. Ben geen voorstander van lange kuren.

Iz-dat-zooo zei:
Ik zou niet 12 weken kuren met hetzelfde middel, zoals sustanon bijvoorbeeld!

Mijn ervaring: Na 5 a 6 weken is de effectiviteit eruit, je groeit nog wel, maar de kleine winst weegt niet op tegen de grote onderdrukking van je eigen testes.

Dus mijn aanbeveling: gebruik je een middel achterelkaar, doe het dan niet langer dan 6 weken. Ga je voor een langere kuur, gooi dan je schema om na de 4e of 5e week. En gebruik iets totaal anders.

P.s. Ben geen voorstander van lange kuren.

Is dat zo? :D

Elmo zei:
Bij deze de correctie ;)

HCG gebruik je niet om je eigen productie op peil te houden (die wordt door de AAS zowiso onderdrukt, HCG of niet!) maar om het krimpen van je ballen tegen te gaan cq te verminderen. Een andere effect van HCG is het prikkelen van bepaalde cellen in je testes (Leydig cells) zodat ze weer gevoelig worden voor LH hormoon. Dit hormoon regelt de afgifte van testosteron door je testes. Te lang HCG gebruiken kan de Leydig cellen die de testosteron moeten produceren beschadigen . En dat wil je niet.
Daarom liefst niet langer dan 3 weken.

Greetzzz

Correctie #2:

Teveel in 1x. Niet te lang.

Ik dacht dat ik een zeikerd was! :)

Ok, een kleine nuancering. Teveel in 1 x kan geen kwaad (maar is wel af te raden!) als je het maar niet te lang en te vaak doet. Het woord teveel zegt het eigenlijk al.

Lang HCG gebruiken werkt mijns inziens averechts. Je leydig cellen worden ongevoeliger, je oestrogeenproductie neemt toe en als klap op de vuurpeil krijg je de crash wanneer je eigenlijk met je nakuur de goede kant op wilt gaan. De testes geven dan namelijk veel minder testo af als gevolg van leydig cellen die amper meer reageren op endogeen LH hormoon.

Thanks voor de aanvulling Mr. J

MrJ zei:
Correctie #2:

Teveel in 1x. Niet te lang.

Elmo zei:
Ik dacht dat ik een zeikerd was! :)

Ok, een kleine nuancering. Teveel in 1 x kan geen kwaad (maar is wel af te raden!) als je het maar niet te lang en te vaak doet. Het woord teveel zegt het eigenlijk al.

Soulreaver heeft ooit al de pubmed(s) geplaatst waarin staat dat >1000IU HCG in 1x schadelijk kan zijn.

Dus echt m'n lieve Elmo, het gaat om de hoeveelheid hier. :)

Lang HCG gebruiken werkt mijns inziens averechts. Je leydig cellen worden ongevoeliger, je oestrogeenproductie neemt toe en als klap op de vuurpeil krijg je de crash wanneer je eigenlijk met je nakuur de goede kant op wilt gaan. De testes geven dan namelijk veel minder testo af als gevolg van leydig cellen die amper meer reageren op endogeen LH hormoon.

Thanks voor de aanvulling Mr. J

Zie HCG gewoon als LH, dat maakt 't plaatje wat makkelijker.

Worden je testikels dan ongevoeliger als je niet kuurt door je normale LH afgifte? Nope, dat doen ze niet. Dat zou betekenen dat iedere 14 jarige na 2 jaar puberteit geen goede testosteron productie meer heeft.
:)

Ik zie dus ook niet in waarom je Leydig cellen ongevoeliger zullen worden voor normale LH als je gewoon een andere variant gebruikt om zodoende het laatste gedeelte van je lichaamseigen hormoonproductie (produceren test. door je testikels) 'online' houdt ipv ook uit te laten schakelen (atrophie).

MrJ zei:
Soulreaver heeft ooit al de pubmed(s) geplaatst waarin staat dat >1000IU HCG in 1x schadelijk kan zijn.

Dus echt m'n lieve Elmo, het gaat om de hoeveelheid hier. :)

Ik laat me graag overtuigen eerwaarde Mr J. Je weet ook dat er tal van artikelen en bijsluiters zijn die het tegendeel uitwijzen?

Zie HCG gewoon als LH, dat maakt 't plaatje wat makkelijker.

Worden je testikels dan ongevoeliger als je niet kuurt door je normale LH afgifte? Nope, dat doen ze niet. Dat zou betekenen dat iedere 14 jarige na 2 jaar puberteit geen goede testosteron productie meer heeft.
:)

Ik zie dus ook niet in waarom je Leydig cellen ongevoeliger zullen worden voor normale LH als je gewoon een andere variant gebruikt om zodoende het laatste gedeelte van je lichaamseigen hormoonproductie (produceren test. door je testikels) 'online' houdt ipv ook uit te laten schakelen (atrophie)

Je gaat een beetje te kort door de bocht. HCG is geen LH al imiteert ze wel de functie van LH.

En om je geliefde PubMed niet te verwaarlozen hier een citaat (artikel) uit........PubMed

Gonadotropin-induced regulation of luteinizing hormone receptors and desensitization of testicular 3':5'-cyclic AMP and testosterone responses.

Hsueh AJ, Dufau ML, Catt KJ.

Administration of human chorionic gonadotropin (hCG) to male rats was followed by dose-related changes in luteinizing hormone (LH) receptors in the testis. After treatment with a low dose of hCG (10international units), the number of LH receptors increased slightly over the first 24 hr, then fell to about 30% of the control value. These changes occurred with occupancy of only 8% of the available receptors, and were initially accompanied by increased basal testosterone production in vitro with no change in basal 3'5'-cyclic AMP production. During stimulation with hCG in vitro, such testes showed a transient decrease in cyclic AMP response on the first day after gonadotropin treatment and no change in testosterone response. By contrast, a 20-fold higher dose of hCG caused more rapid and complete loss of LH receptors, with major and transient occupancy of receptors at 24 hr and marked elevations of basal cyclic AMP and testosterone production in vitro. The initial occupancy of receptors was accompanied by a rapid fall in the cyclic AMP response to hCG in vitro, and was followed by marked receptor loss and inhibition of the cyclic AMP response for up to 5 days. The testosterone response to hCG in vitro was completely inhibited for about 3 days, then rose to the control level at 5 days, when only a small proportion of the original receptor sites and cyclic AMP response had begun to return. Such complete recovery of the steroidogenic response when only a fraction of the receptor population had returned was consistent with the presence of receptor reserve or "spare" receptors in the testis. These studies have demonstrated that negative regulation of LH receptors by exogenous gonadotropin is accompanied by consequent changes in cyclic AMP and testosterone responses to hCG in vitro. Hormone induced desensitization of interstitial cell responses was initially related to occupancy of LH receptors and later to a protracted loss of receptor sites.

PMID: 191816 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Oke, dit komt in het nederlands neer op dit ??? :

HCG (Human Chorionoc Gonadotrophine) is evenmin een steroïde, maar een peptide hormoon. Het wordt geproduceerd in de placenta (moederkoek) bij zwangere vrouwen. Het wordt gewonnen uit de urine van zwangere vrouwen. Veel verkeerd voorgelichte bodybuilders gebruiken het samen met Clomid om de endogene productie opnieuw op te starten, dit werkt echter contraproductief. De HCG werkt op de LH receptor net zoals LH zelf dus als agonist. Als gevolg hiervan stijgt de endogene testosteronproductie evenals de oestrogeenproductie, als gevolg van aromatisering. Deze zorgen samen voor een verdere remming van de HHT-As via de terugkoppeling (feedback). Normaal injecteert men, als gevolg van deze verkeerde voorlichting 1 ampul om de drie dagen (2500 iu of 5000 iu) na de kuur, dit zorgt dankzij aromatisatie van de hoge endogene testosteronproductie, voor een abnormale hoge oestrogeenspiegel, die verant-woordelijk kan worden gesteld voor veel gevallen van gynaecomastia. Volkomen fout dus!!!

Vanaf week 5 kan je om de drie/vier dagen + 500/1000iu injecteren tijdens de kuur. Als je een gehele dosis van 2500 iu of 5000 iu klaarmaakt, kan je dit in een lege vial van b.v Norma Hellas in de koelkast bewaren. Je kunt nu zo’n twee weken lang HCG, subcutaan (onder de huid) met een insulinespuit meespuiten om atrofie (krimpen) van de testes (zaadballen) tegen te gaan, c.q. te voorkomen. Het is namelijk zo dat sterk gekrompen testes na de kuur niet in staat zijn afdoende endogeen testosteron te produceren. Het is echter voor de liefhebber ook heel goed mogelijk IM (intra musculair, in de spier) te injecteren.

Ik heb dit heus niet van mezelf hoor :D Ik had ook wat info en dacht misschien hebt ie er wat aan.

Terug
Naar boven