BBDesign
Novice
- Waardering
- 0
Hallo allemaal!
Ik ben Niels en redelijk nieuw hier op het forum. Ik zwerf al een aantal maanden hier rond om wat informatie op te snuiven.
De interesse:
Mijn interesse voor bodybuilding begon eigenlijk nadat mijn broer (benchmarc) enorme progressie maakte nadat hij een aantal maanden getraind had. Ik begon net zoals hem op een laag gewicht (65kg) bij 1m 86.
Ik zag hem de hele dag vreten als een gek en hij had het alleenmaar over trainen. Voor mij is het ook altijd heel moeilijk geweest om gewicht aan te komen (athans dat dacht ik) Ik mocht blij zijn als de weegschaal eens de 65kg aantikte.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het begin:
Ik wilde al een lange tijd beginnen met trainen, alleen door mijn zware studie op de Design Academy (lees: nachten doorhalen) kwam het er nooit van. In mijn 3de jaar had ik het eindelijk eens een keer wat rustiger en besloot ik toch maar het begin te maken. Omdat ik bijna geen tijd heb naast mijn studie heb ik besloten om zelf wat apparatuur aan te schaffen en thuis te gaan trainen. Frank (frenkpie) een goede vriend van mij hielp me met het opstellen van een fatsoenlijk schema. Ook wist ik al het een en het ander over wat wel en niet te eten. Ik ben ook vanaf het begin begonnen met alles bij te houden zoals: maten en gewicht, gewichten bij het trainen en elke week een progressiefoto om aan het einde de opbouw in een animatie te laten zien.
Op het begin zag mijn trainingsschema er zo uit:
Maandag: borst en biceps
Dinsdag: benen, rug en buik
Woensdag: rust
Donderdag: borst en schouders
Vrijdag: triceps, buik en kleine spiergroepen.
Als oefeningen doe ik:
Benchpress, incline, fly's
Dumbbell curls, barbell curls
Squat, deadlift, bor
Close grip bench, skull crusher, triceps extension
Push press, side raise, upright row
Side bend, crunches, shrugs
Mijn eetschema op het begin:
8u: - 80gr havermout
- 30gr whey
10u: - 4 boterhammen met pindakaas en kipfilet
12u: - 6 boterhammen met pindakaas en kipfilet
- halve bak kwark
15u: - 4 boterhammen met tonijn
18u: - eten wat de pot schaft
- halve bak kwark
trainen: 50gr whey
22u: - 4 boterhammen met tonijn
- 2 eieren
Progressie:
Op het begin ging het allemaal razend snel. Ik kwam binnen no-time kilo's aan. Ook natuurlijk omdat ik eerst veel te weinig at en hierdoor ook iets aan vet ben aangekomen. Hieronder enkele facts uit mijn bijgehouden stats
,
,
,
,
,
Ook met de gewichten ben ik redelijk hard gestegen:
Op het begin:
benchpress: 48kg 6x
Dumbbell curl: 12kg 6x
Squatten: 42kg 8x
Deadlift: 60kg 8x
Na 4 maanden:
benchpress: 80kg 5x
Dumbbell curl: 18kg 6x
Squatten: 86kg 8x
Deadlift: 100kg 8x
krachttraining:
Na een aantal maanden training ben ik steeds meer geinterresseerd geraakt en ben ik ook een aantal keer gaan kijken bij een sterkste man wedstrijd van frank. Altijd mooi om te zien hoe matthieu en frank de volle 100% geven. Misschien dat ik in de toekomst hier ook meer op ga richten (ook al is het alleenmaar voor de fun)
Helaas heb ik een drukke studie en heb ik na de 4 maanden één maand niks kunnen doen. Hierdoor ben ik iets teruggevallen, maar ik ben al bijna weer bij (spiergeheugen)
Ik ga volgende week voor 4 maanden naar London om stage te lopen bij een product design bedrijf. Ik hoop daar ergens een mooie sportschool te kunnen vinden zodat ik daar mooi verder kan gaan.
Animatie:
[Link niet meer beschikbaar]
(iemand die weet hoe je dit moet insluiten?)
Foto's:
Mijn vetpercentage zit op ong. 12% alleen bij mij buik gaat het wat meer zitten. Ik ga het eetschema nu wat aanpassen zodat het bulken niet uit de hand gaat lopen. Het moet immers ook door het jaar heen goed eruit zien en niet alleen in de zomer
. Ik heb alleen het idee dat als ik te weinig eet het lang niet zo hard vooruit gaat. Misschien moet ik nog een goede balans zien te vinden tussen goed eten en niet te veel vet aankomen. Misschien wat cardio erbij een optie?
De mindere spiergroepen zijn denk ik mijn schouders (zijkant schouder) en mijn borst. En ja mijn benen komen van niks, dus die moeten nog een hoop groeien
Mzzl Niels
Ik ben Niels en redelijk nieuw hier op het forum. Ik zwerf al een aantal maanden hier rond om wat informatie op te snuiven.
De interesse:
Mijn interesse voor bodybuilding begon eigenlijk nadat mijn broer (benchmarc) enorme progressie maakte nadat hij een aantal maanden getraind had. Ik begon net zoals hem op een laag gewicht (65kg) bij 1m 86.
Ik zag hem de hele dag vreten als een gek en hij had het alleenmaar over trainen. Voor mij is het ook altijd heel moeilijk geweest om gewicht aan te komen (athans dat dacht ik) Ik mocht blij zijn als de weegschaal eens de 65kg aantikte.
Het begin:
Ik wilde al een lange tijd beginnen met trainen, alleen door mijn zware studie op de Design Academy (lees: nachten doorhalen) kwam het er nooit van. In mijn 3de jaar had ik het eindelijk eens een keer wat rustiger en besloot ik toch maar het begin te maken. Omdat ik bijna geen tijd heb naast mijn studie heb ik besloten om zelf wat apparatuur aan te schaffen en thuis te gaan trainen. Frank (frenkpie) een goede vriend van mij hielp me met het opstellen van een fatsoenlijk schema. Ook wist ik al het een en het ander over wat wel en niet te eten. Ik ben ook vanaf het begin begonnen met alles bij te houden zoals: maten en gewicht, gewichten bij het trainen en elke week een progressiefoto om aan het einde de opbouw in een animatie te laten zien.
Op het begin zag mijn trainingsschema er zo uit:
Maandag: borst en biceps
Dinsdag: benen, rug en buik
Woensdag: rust
Donderdag: borst en schouders
Vrijdag: triceps, buik en kleine spiergroepen.
Als oefeningen doe ik:
Benchpress, incline, fly's
Dumbbell curls, barbell curls
Squat, deadlift, bor
Close grip bench, skull crusher, triceps extension
Push press, side raise, upright row
Side bend, crunches, shrugs
Mijn eetschema op het begin:
8u: - 80gr havermout
- 30gr whey
10u: - 4 boterhammen met pindakaas en kipfilet
12u: - 6 boterhammen met pindakaas en kipfilet
- halve bak kwark
15u: - 4 boterhammen met tonijn
18u: - eten wat de pot schaft
- halve bak kwark
trainen: 50gr whey
22u: - 4 boterhammen met tonijn
- 2 eieren
Progressie:
Op het begin ging het allemaal razend snel. Ik kwam binnen no-time kilo's aan. Ook natuurlijk omdat ik eerst veel te weinig at en hierdoor ook iets aan vet ben aangekomen. Hieronder enkele facts uit mijn bijgehouden stats

,
,
,
,
,
Ook met de gewichten ben ik redelijk hard gestegen:
Op het begin:
benchpress: 48kg 6x
Dumbbell curl: 12kg 6x
Squatten: 42kg 8x
Deadlift: 60kg 8x
Na 4 maanden:
benchpress: 80kg 5x
Dumbbell curl: 18kg 6x
Squatten: 86kg 8x
Deadlift: 100kg 8x
krachttraining:
Na een aantal maanden training ben ik steeds meer geinterresseerd geraakt en ben ik ook een aantal keer gaan kijken bij een sterkste man wedstrijd van frank. Altijd mooi om te zien hoe matthieu en frank de volle 100% geven. Misschien dat ik in de toekomst hier ook meer op ga richten (ook al is het alleenmaar voor de fun)
Helaas heb ik een drukke studie en heb ik na de 4 maanden één maand niks kunnen doen. Hierdoor ben ik iets teruggevallen, maar ik ben al bijna weer bij (spiergeheugen)
Ik ga volgende week voor 4 maanden naar London om stage te lopen bij een product design bedrijf. Ik hoop daar ergens een mooie sportschool te kunnen vinden zodat ik daar mooi verder kan gaan.
Animatie:
[Link niet meer beschikbaar]
(iemand die weet hoe je dit moet insluiten?)
Foto's:
Mijn vetpercentage zit op ong. 12% alleen bij mij buik gaat het wat meer zitten. Ik ga het eetschema nu wat aanpassen zodat het bulken niet uit de hand gaat lopen. Het moet immers ook door het jaar heen goed eruit zien en niet alleen in de zomer
. Ik heb alleen het idee dat als ik te weinig eet het lang niet zo hard vooruit gaat. Misschien moet ik nog een goede balans zien te vinden tussen goed eten en niet te veel vet aankomen. Misschien wat cardio erbij een optie? De mindere spiergroepen zijn denk ik mijn schouders (zijkant schouder) en mijn borst. En ja mijn benen komen van niks, dus die moeten nog een hoop groeien

Mzzl Niels