XXL Nutrition

Beginnen aan MMA is massaverlies?

MCekic

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
91kg
Hallo beste forumgangers,

ik had een vraagje ; Ik train nu al ongeveer 1 jaar en ik ben flink aangekomen in massa. Ik vind dat ik voor mijn leeftijd (17jaar) en lengte (1.84) een zeer goede fysiek heb.(mensen denken zelfs dat ik anabolen gebruikt heb,maar dat is niet zo)

Ik heb recent besloten om te beginnen met mma (mixed martial arts),

eerst probeerde ik om 5 dagen per week alleen te fitnessen,maar nu moet ik dus 2 dagen per week MMA (wat overigens een BLOED-zware training is voor heel je lichaam) en 3 dagen per week gewoon fitness zoals ik eerder al deed.

Mijn eigenlijke vraag is ; Verlies ik spiermassa als ik begin met MMA? of krijg ik juist meer? Of blijf ik ongeveer hetzelfde.

PS ; ik eet zeer goed,slaap ook best wel veel en wil zo veel mogelijk massa hebben maar nog steeds wel kunnen knokken als je begrijpt wat ik bedoel:D

mits je goed eet houd je dezelfde spiermassa

Spiermassa verlies je als je te weinig eet.. Dus gewoon genoeg blijven eten.. MMA is veel conditie dus cardio. Hierdoor is de kans dat je afvalt aanwezig. Met andere woorden genoeg blijven eten

• Topic Starter Topic Starter
dus ik kom totaal niet aan in massa?

en over dat cardio deel,je doet een warming up die best wel zwaar is en de oefeningen zijn ook vermoeiend maar grotendeels gebaseerd op krachtgebruik, je gaat niet eerst effe 10 km rennen ofzo?

wat kan ik doen om toch nog aan te komen in spiermassa maar wel door te gaan met 2 keer mma per week en 3 keer fitness?

waarom doe je eigenlijk fitness? doe gewoon 3x kracht training veel effectiefer. je kan geen spiermassa aankomen met 5x fitness in de week.

hahahahahahahahahah geen massa spiermassa aankomen met 5 keer fitness in de week.

Wat moet ik WEL doen volgens jou dan? 3 keer per dag trainen ofzo?

a.u.b. reageren als je er verstand van hebt.

wat is dit nou voor een domme reactie? ik heb toch gezegd wat je moet doen?