XXL Nutrition

Beginnen aan MMA is massaverlies?

MCekic

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
91kg
Hallo beste forumgangers,

ik had een vraagje ; Ik train nu al ongeveer 1 jaar en ik ben flink aangekomen in massa. Ik vind dat ik voor mijn leeftijd (17jaar) en lengte (1.84) een zeer goede fysiek heb.(mensen denken zelfs dat ik anabolen gebruikt heb,maar dat is niet zo)

Ik heb recent besloten om te beginnen met mma (mixed martial arts),

eerst probeerde ik om 5 dagen per week alleen te fitnessen,maar nu moet ik dus 2 dagen per week MMA (wat overigens een BLOED-zware training is voor heel je lichaam) en 3 dagen per week gewoon fitness zoals ik eerder al deed.

Mijn eigenlijke vraag is ; Verlies ik spiermassa als ik begin met MMA? of krijg ik juist meer? Of blijf ik ongeveer hetzelfde.

PS ; ik eet zeer goed,slaap ook best wel veel en wil zo veel mogelijk massa hebben maar nog steeds wel kunnen knokken als je begrijpt wat ik bedoel:D

mits je goed eet houd je dezelfde spiermassa

Spiermassa verlies je als je te weinig eet.. Dus gewoon genoeg blijven eten.. MMA is veel conditie dus cardio. Hierdoor is de kans dat je afvalt aanwezig. Met andere woorden genoeg blijven eten

• Topic Starter Topic Starter
dus ik kom totaal niet aan in massa?

en over dat cardio deel,je doet een warming up die best wel zwaar is en de oefeningen zijn ook vermoeiend maar grotendeels gebaseerd op krachtgebruik, je gaat niet eerst effe 10 km rennen ofzo?

wat kan ik doen om toch nog aan te komen in spiermassa maar wel door te gaan met 2 keer mma per week en 3 keer fitness?

waarom doe je eigenlijk fitness? doe gewoon 3x kracht training veel effectiefer. je kan geen spiermassa aankomen met 5x fitness in de week.

hahahahahahahahahah geen massa spiermassa aankomen met 5 keer fitness in de week.

Wat moet ik WEL doen volgens jou dan? 3 keer per dag trainen ofzo?

a.u.b. reageren als je er verstand van hebt.

wat is dit nou voor een domme reactie? ik heb toch gezegd wat je moet doen?
3x kracht training(zonder cardio)+MMA is veel effectiefer dan beetje fitnissen

aernout bedoelt denk ik:
fitness = cardio training, beetje fietsen, roeien etc.
kracht training = met gewichten trainen
en dan is voor spiermassa krachttraining belangrijker dan fitness natuurlijk

ik doe ook aan krachttraining zo zwaar als ik kan,maar nu denk ik om kortere sets te maken maar met zwaardere gewichten en elke keer echt me max pakken.

---------- Toegevoegd om 17:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------

ik bedoel met fitness eigenlijk krachttraining,maar kom ik met 2 keer MMA en 3 Keer krachttraining wel aan in massa?

zei dan dat je krachttraining doet -.-
mits je goed eet kom je spiermassa aan (zoals ik al eerder heb gezegd)

Ik weet hoe een MMA training er uit ziet. Ik doe vanaf mijn jeugd afaan al veel aan vechtsporten. (boksen, kickboksen en mma) Ook fitness ik veel. Dit is nu mijn doel geworden. Buiten dat.

MMA is een zeer intensiefe sport, je bent mentaal met je gevecht bezig, even verslappen en je gaat KO, je ligt op de mat of in een klem. Je bent alleen maar aan het "dansen" op de mat. Rondes en trainingen lang. Met andere woorden een hoog cardio gedeelte.

MMA met krachttraining is een perfecte combinatie. Echter moet je veel blijven eten, om je spiermassa te behouden. Hoe meer je eet, hoe meer spiermassa je krijgt. Echter door je MMA trainingen moet je nog meer eten als normaal om die spiermassa aan te komen.

Met andere woorden ontzettend veel eten, hard trainen en veel slapen

lees anders ook a.u.b. de stickies door , word je stuk wijzer van

Tuurlijk kan je nog massa pakken als je aan MMA doet, kijk maar naar Overeem :rolleyes:

Terug
Naar boven