XXL Nutrition

beginnen met anabolen advies gevraagt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse0861

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
73kg
Vetpercentage
9%
hallo allemaal,

ik ben nu een tijd fanatiek aan het fitnisse, ongeveer 2 jaar.
ik ben in die 2 jaar van 50 kilo naar 73 kilo geklomen.
ik merk wel dat ik steets langzamer vooruit kom in mijn groei.
vandaar dat ik er over na zit te denken om anabolen te gaan gebruiken.
ik ken best veel mensen die hier ook mee zijn begonnen en allemaal erg sceptisch zijn over de gevaren.
zijn zeggen, als je alles goed uitvoerd zijn de gevaren minimaal.
nu heb ik een paar vragen voor jullie die mij hopelijk kunnen helpen in mijn besluit.

- hoe denken jullie over de gevaren van anabolen wanneer je ze goed toepast?
- zijn er anabolen waarbij de kans op schade (op korte en lange termijn) lager ligt dan bij andere anabolen?
- wat zijn anabolen waarbij je niet teveel vocht verliest wanneer je klaar bent met kuren?
- in hoe verre kom je nog vooruit na een kuur met enkel natuurlijke training?

tot zo ver even mijn vragen, ik hoop op reacties die mijn vragen zullen beantwoorden en niet op aanvallende reacties over het feit dat ik uberhaupt anabolen overweeg te gaan gebruiken.

jesse

Zou maar een paar jaar door blijven trainen. Op 73kg valt er nog een hoop te gainen.

Verder is het op dit forum ook verboden om anabolen te bespreken onder de 21

Hier wordt niet voor niets de regel van 20+ gehanteerd. Je endocrien systeem is nog bezig met ontwikkelen en met AAS leg je een deel daarvan plat. Bovendien zorgt AAS voor het dichtgroeien van je groeischijven, waardoor je niet meer kunt groeien in lengte. Het is mogelijk dat je nog een beetje groeit op je 17e. Ik zou dus in ieder geval wachten tot je 20+ bent.

- hoe denken jullie over de gevaren van anabolen wanneer je ze goed toepast?
Minimaal

- zijn er anabolen waarbij de kans op schade (op korte en lange termijn) lager ligt dan bij andere anabolen?
Nee, dan heeft het middel ook een zwakkere werking

- wat zijn anabolen waarbij je niet teveel vocht verliest wanneer je klaar bent met kuren?
Vooral bij deca en dianabol verlies je veel vocht, de rest valt wel mee (mits je niet heel hoog doseert en niet teveel zout eet)

- in hoe verre kom je nog vooruit na een kuur met enkel natuurlijke training?
Dat hangt af van je aanleg voor spieropbouw en hoe goed je eet en traint. Het is niet zo dat je niet meer kan groeien na een kuur, als je nog niet je natuurlijke limiet hebt bereikt.

Je topic staat op de verkeerde plek trouwens, dit hoort in de AAS-sectie.

Heb je de sticky al gezezen: http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/board-regels-iedereen-lezen-1615/

7. Mensen onder de 20 jaar mogen geen AAS (of prohormonen) aanraken, en mensen onder de 17 moeten hier niet posten !!!

Als je onder de 20 bent begin dan geen post met 'ik gebruik...' of 'ik ga ... gebruiken'. Dan vraag je om problemen. Mensen onder 20 mogen geen AAS (of prohormonen) gebruiken vanwege complicaties op lange termijn met de gezondheid. Wat is tenslotte de bedoeling van een board omtrent de educatie en het veilig gebruiken van pharmaceutische substanties op eigen houtje, als het uiteindelijke doel niet is "hoe gebruik ik en bevorder ik mijn gezondheid".

Je bent hier welkom. Post, stel vragen. Je bent niet te jong om te leren. En er valt veel te leren. Hoe meer je weet, hoe meer je er uit zal halen als je uiteindelijk ooit beslist om zelf te gebruiken. Maar gebruik niet onder de 20 jaar.

En je post staat duidelijk ook in het verkeerde forum. Anabolen zijn geen supplementen !!!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Dicht geen gebruik <20.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven