XXL Nutrition

Beginnen met boksen, loop tegen wat dingen aan..

Bezoekers in dit topic

Dank voor je feedback. Ik mis idd een beginnerscursus en heb dat ook duidelijk gemaakt.. Men 'vind'dat ik gelijk heb maar denk niet dat er wat mee gebeurd.
Fysio's (wat weten die eigenlijk weinig) en sportartsen hebben al gebogen over m'n geen-progressie boeken met krachttraining; Je betaalt erg veel voor 'ik weet het niet'

Ik kreeg vanmiddag een out of the box tip (split schema afwisselen met een dag full-body, met een rustdag voor- en an die laatste)die misschien wel het proberen waard is doch zie ik weer een 'maar'
Misschien eens in het andere gedeelte een topic over openen, en hoop dat ik wat verder kom met tips om weer wat te proberen.
Momenteel sport ik ca. 6 maal per week en zelfs dan gebeurd er nog niets..
Zou 6x pw niet gewoon teveel kunnen zijn?

Sterker worden = trainen + herstel.
 
Denk het wel.. maar zit heel erg in gedachten; als ik minder train ga ik achteruit, als ik meer train ook.. dus uit soort radeloosheid train ik me maar rot
Er zit absoluut een psychische component in dat ik vrijwel dagelijks wil sporten.
Wellicht waag ik in het forumdeel daarvoor een apart topic.. Zie door de bomen het bos ook niet meer...
 
Zo, weer even hier reageren.. ik meldde dat boksen met krachttraining niet zo goed samen gaat.. Als je borst/schouders hebt gedaan kun je de 2 dagen erna niet boksen, andersom is ook een uitdaging.

Gisteravond bokstraining gehad en vandaag zou o.a. rug op het programma staan, mar door de geïncasseerde klappen kan ik niet diep inademen, lat staan met mijn armen boven mijn hoofd.
Ik vraag me echt af hoe de mensen dat doen die zeggen dat het wel met elkaar te combineren is??
 
Zo, weer even hier reageren.. ik meldde dat boksen met krachttraining niet zo goed samen gaat..
Ik vraag me echt af hoe de mensen dat doen die zeggen dat het wel met elkaar te combineren is??

Ervaring en vaak ook anabolen
 
Lijkt er op dat je met name tegen vuisten aanloopt:p

Maar ff zonder flauwekul...als beginner kan je gerust een btje technisch sparren/"tikken" maar om je dan met gevorderden te laten sparren die je dusdanig hard slaan dat je dr drna last van hebt gaat nergens over...

Buiten dat zijn boksen en KT heel goed te combineren...heb zelf ook jarenlang ge(kick)bokst en daarnaast krachttraining gedaan.
 
Bij mij op de kick- en boksschool worden ook zgn. boxingbag lessen gegeven, waar je dus enkel (in tweetallen) op de stootzakken traint en niet op elkaar. Biedt jouw gym dit niet aan?
 
Zo, weer even hier reageren.. ik meldde dat boksen met krachttraining niet zo goed samen gaat.. Als je borst/schouders hebt gedaan kun je de 2 dagen erna niet boksen, andersom is ook een uitdaging.

Gisteravond bokstraining gehad en vandaag zou o.a. rug op het programma staan, mar door de geïncasseerde klappen kan ik niet diep inademen, lat staan met mijn armen boven mijn hoofd.
Ik vraag me echt af hoe de mensen dat doen die zeggen dat het wel met elkaar te combineren is??
Of je zorgt dat je geen borst/schouders doet voor je boxles, of je gaat op een andere manier trainen dan een split.

Ook lekker blijven incasseren, daar wordt je vast hard van, ofzo.

Tenzij jong en/of een grote trainingsbelasting aankunnend kan je niet van en boksen en een bb-split herstellen, zeker niet met jouw "lessen".

Succes!
 
Ik snap echt niet meer hoe... ik snap ook niet hope mnensne 2 keer per week bokstraining kunnen doen, ik heb d evolle week nodig om van de klappen te herstellen.
 
Je vluchtgedrag is normaal.
Ik heb vanaf begin altijd naar voren willen gaan en de confrontatie gezocht. Dat noemde de leraar toen ook al geen typisch gedrag. Herinner mij trouwens het begin nog goed, wat was het lastig. Heb maanden lang geoefend op juist leren stappen en nog eens maanden om het lichaam vloeiend te laten stoten. Kon daarna, na een jaar 2-3 x per week (prive)lessen wel zeggen dat ik technisch redelijk kon stoten. Verslavend dat geluid van stoten op de pads. :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanaf begin altijd naar voren willen gaan en de confrontatie gezocht. Dat noemde de leraar toen ook al geen typisch gedrag.

Voor mij is dat juist zonder meer typisch gedrag dat bij jou past, blij dat dit zo is, zou het voor geen goud willen missen :D
 
Voor mij is dat juist zonder meer typisch gedrag dat bij jou past, blij dat dit zo is, zou het voor geen goud willen missen :D
Er zijn wel parallellen te trekken met buiten de ring ja. :D
 
Punch-shyness is iets typisch voor beginners, ik heb er nooit last van gehad maar mijn trainingsmaatje had het ook en je kon door gewoon even het gaspedaal aanzetten hem doen draaien en naar de hoek doen strompelen.

De enige manier om het af te leren is meer sparren, en zorgen dat je coach erop let dat je sparringpartner even stopt als hij ziet dat je het terug aan het doen bent.

Daarnaast zou ik je krachttraining verminderen tot max 2 keer per week, en max 30minuten, enkel core lifts. Je bent, met alle respect, in de 40, dus je hersteld niet meer zoals die jonge mannen, en moe sparren gaat je enkel slechte technieken aanleren.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je repliek.. Ehm, ik heb zowieso evenwichtsproblemen (blijvende schade na lang ziek te zijn geweest) hmm krachttraining 2 maal per week.. da wee'k nieh, zou ik het boksen nog eerder opgeven,, Ik heb de sport echt nodig, niet alleen voor fysieke revalidatie maar ook psychisch is het wat eh, uitgedaagd.(wat denk ik hier af en toe ook wel te merken is)
Vandaag wat kalmer en minder pijn, zal ook het andere topic eens rustig weer doorlezen..
(Gekke is dat ik nu beter herstel dan 20 jaar geleden omdat ik toen -waarschijnlijk- al ziek was..

De boksschool, er zijn vaak 2-3 docenten in de zaal maar zien wekelijk niets...
 
Back
Naar boven