XXL Nutrition

Beginnen met fitness

Hallo mensen

Ik wil eigenlijks gaan beginnen met fitnessen, ik ga niet naar een sportschool ik wil eigenlijks bij mijn neef fitnessen hij heeft alles wat je nodig hebt om elke spiergroep te trainen (heeft ie zelf gemaakt in de achtertuin). Ik vraag me af hoe ik moet beginnen eigenlijks. Ik ben 17 jaar ben 1,87 m en weeg 65,5 kg wat dus te weinig is. Ik doe aan voetbal en sport soms dus het is niet allemaal 'huid' dat ik aan mn skelet heb, absoluut niet.

Wel dus, spiermassa krijg je niet door af en toe te voetballen en een sportschool in te gaan. Als je 1,87 bent en je weegt 65,5KG, dan ben je gewoon een graten***huis.. Desalniettemin wel goed dat je gaat beginnen, mooie leeftijd ;)

Mijn vetpercentage is laag, ik geloof slechts 9% ofzoiets ik weet het niet precies dit is wat op mijn weegschaal staat maarja dat geld volgensmij alleen voor de benen, al zit er op mn bovenlichaam ook totaal geen vet dus die 9% zal wel kloppen.

9% lijkt me wat weinig, en als je dat via een weegschaal doet mag je er zo 5% bij tellen..
Normale mannen hebben tussen de 12% en 16% vet, en dat is dan nog weinig als het op 12% zit.
Als je lang bent kan je wat meer % hebben en er nog dun uitzien.. Als je geen huidplooimeting hebt gehad dan weet ik 100% zeker dat je boven de 10/12% vet zit, anders moet je maar een foto posten omdat te onderbouwen. Overigens is vet percentage bij jou niet belangrijk, kan wel een indicatie zijn dat je wat meer moet vreten dan een ander, om aan te komen.

Ik zou eigenlijks in 8 weken dit willen bereiken:

6,5 kg aankomen (niet in vet maar in massa en spier)

Gaat niet gebeuren, tenzij je even 7000Kcal per dag naar binnen gaat duwen en je vreten weegt op alle stoffen die je nodig hebt en binnenkrijgt. Daarnaast keihard gaat trainen inclusief benen, schouders, nek, rug etc. etc. in plaats van een beachboy te willen worden met alleen armen, buikspieren en borst voor zogenaamde chickies op het strand. Vergeet ook genetische aanleg niet.

ALs je 8 weken gaat trainen en een beginners boost heb, kan je rekenen op 3KG heel misschien 4KG massa waarbij je heus nog wel wat vocht/vet gaat aankomen.

Redelijk zichtbaar sixpack hebben

Sixpack maak je in de keuken, daar hoef je niet voor te trainen. Als jij zegt 9% vet te hebben, dan zou je jouw sixpack al lang moeten zien, wederom een indicatie dat je dus geen 9% vet hebt.

Benen van mij zijn redelijk, armen zijn niets, niet gespierd ik win altijd armpje drukken tegen mensen met meer kg maar ze zeggen dat dat komt omdat ik lange armen heb :p.

Dus vooral wil ik me richten op het bovenlichaam, dus buikspieren en armspieren.

Benen zijn waarschijnlijk niks, maar 90% die voetbalt denkt van wel.. Echter krijg je pas goede benen als je ze ook hard aanpakt in een gym, of met de juiste middelen thuis. Plaats anders een foto als je zegt dat je benen goed zijn. (Aub wel een normale boxer aan doen, sommige beginners gaan met een handdoekje omstaan, daar hebben we geen behoefte aan..

Mijn voeding hou ik niet echt bij ik heb geen voedingsschema ofzo daarom wil ik ook voor hulp vragen hier.

Als iemand me kan helpen met een voedingsschema maken en me tips kan geven wat voor oefeningen ik het best zou kunnen doen om arm en vooral buikspieren te krijgen zou ik dat erg op prijs stellen. Er zit geen sprankje vet in mijn buik dus in 8 weken training + goed voedingsschema zou dat wel een sixpack kunnen zijn denk ik zelf.

Ik heb trouwens de Ultra Mass Stacker 2 als weight gainer maar ik ben gestopt hem te gebruiken want ik wil eerst een fatsoenlijk voedingsschema hebben (waar deze wel weight gainer wel bij inbegrepen is). Als iemand wilt weten wat voor ingredienten en alles het heeft omdat dat je kan helpen om mij te helpen met een voedingsschema... http://www.bodyenfitshop.nl/weightgain/weight-gainers/stacker-2/ultra-mass/ dit is de link

Voeding moet je eerst zelf in verdiepen en zelf een schema maken, inclusief foto's plaatsen hier van hoe je fysiek erbij staat. Zonder die gegevens kunnen wij ook geen voedingsschemaaanpassen op gebied van wat je zelf hebt berekend en onderzocht.

Als je alles van anderen aan gaat doen, heb je zelf geen eigen wil daarmee en zal je ook niet de discipline hebben om daar iets mee te doen.. (Of uberhaupt vol te houden)

ALs je massa wilt bouwen moet je stevig vreten, goed trainen en niet als een loser alleen buikspieren en armen trainen en denken dat je met 8 weken eruit ziet als een afgetrainde gorilla.
Jouw doelen zijn te behalen in 1 jaar als begin jaar, met de juiste mentaliteit en energie die je erin steekt.

Dat gezegd, plaats eerst maar een goede foto, geen achterlijke zelfverzonnen poses of mooiboy gedoe, gewoon staand, je fysiek laten zien..

Op die manier krijg je de juiste informatie en tips.
Tips gebaseerd op eigen verzonnen conclusies zoals 9% vet en ''goede'' benen terwijl je 2,50 bent en maar 20KG weegt, heb je niets aan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik maak straks wel foto's

ik denk dat dat wel duidelijk was :) en waar blijven die foto's? laat me raden je hebt de moed al opgegeven om er aan te beginnen :) vraag het dan aan je neef want volgens mij zit je niet op het goede forum.. ;)

Terug
Naar boven